וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה התחיל בגלל לחם, אך אזרחי סודאן כבר קוראים: "העם רוצה להפיל את המשטר"

לפחות 12 בני אדם נהרגו בעימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון ברחבי המדינה, שסובלת ממחסור במוצרי יסוד ומעליית מחירים. השליט אל-בשיר, שמנהיג את סודאן מאז 1989, מזהיר מפני "זורעי התסכול" בציבור

רויטרס

עימותים אלימים נרשמים מאז השבוע שעבר בין מפגינים לבין כוחות הביטחון בסודאן. אלו החלו במחאה על יוקר המחיה ומחסור במוצרים בסיסיים, בעיקר לחם, והתרחבו לכדי דרישה להפלת משטרו של השליט ב-29 השנים האחרונות, עומר אל-בשיר.

בפנייה ראשונה לציבור מאז תחילת המהומות ביום רביעי, הזהיר היום (שני) הנשיא את אזרחי המדינה הצפון אפריקנית מפני "ניסיונות לזרוע תסכול". בסוכנות הידיעות הרשמית דווח כי הוא אמר את הדברים בעת מפגש עם ראשי שירותי הביטחון. לדבריו, "המדינה ממשיכה ברפורמות הכלכליות המעניקות לאזרחים את האפשרות לחיות בכבוד".

לקריאה נוספת
נשיא סודאן שבר את החרם: מנהיג ערבי ראשון בסוריה מאז המלחמה
מחאת לחם בסודאן: הרוג בהפגנות נגד הזינוק במחירים

מדורה מוארת במהלך הפגנה בעיר אטבארה נגד עליית מחירים בסודאן 24 בדצמבר 2018. רויטרס
הפגנה בעיר אטבארה נגד השלטון, היום/רויטרס

היום התרחשו הפגנות קטנות יותר בהשוואה לימים הקודמים, עם הכבדת הדיכוי של כוחות המשטר. שתיים מהן אירעו במדינת המחוז ג'זירה, שאליה יגיע מחר הנשיא כחלק מביקור בן שלושה ימים.

לפחות 12 בני אדם נהרגו בעימותים, שבמהלכם הועלו באש משרדי מפלגת השלטון, אולם לא ניתן לדעת את היקף הקורבנות המלא. בחרטום הבירה תוגברה האבטחה לקראת הפגנה מתוכננת בתום משחק כדורגל, כפי שקרה אתמול. המשטרה השתמשה בגז מדמיע כדי לפזר את המפגינים.

ברשתות החברתיות פורסמו גורמים המזוהים עם האופוזיציה לבשיר סרטונים שבהם נשמעו המפגינים צועקים "העם רוצה להפיל את המשטר", הסיסמה העממית ששימשה את המפגינים נגד מנהיגי מדינות ערב בעת "האביב הערבי" ב-2011. סודאן חוותה כמה גלים של מחאות אלימות בשנים האחרונות, אך בשיר נותר בשלטון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נשיא סודאן עומר אל-בשיר הגיע לביקור רשמי בסוריה - הנשיא בשאר אסד קיבל את פניו של אל-בשיר, המבוקש בהאג בגין רצח העם בדארפור, בנמל התעופה בדמשק. 16 בדצמבר 2018. אתר רשמי
המחאה נגד שלטונו מתרחבת. בשיר ואסד בשבוע שעבר/אתר רשמי

בסוכנות הידיעות הרשמית דווח כי במדינת המחוז סנאר נעצרו 25 איש שהיו חלק משני תאים "שפעלו להסתה לחבלה" ותכננו "לשרוף את מבנה הממשל וכמה מוסדות ממשלתיים ופרטיים". ביום שבת נעצרו 14 מנהיגים משורות האופוזיציה.

שמונה איגודים מקצועיים לא רשמיים מתכננים לצעוד מחר במרכז חרטום, במרחק של פחות מקילומטר מארמון הנשיאות. המארגנים מתכננים להעביר ללשכת הנשיאות מזכר הקורא לבשיר להתפטר מידית.

אחת ממפלגות האופוזיציה המרכזיות בסודאן, "אומה", הביעה תמיכה במחאה. מנהיגה, סדיק אל-מהדי, ראש הממשלה האחרון שנבחר בצורה דמוקרטית עד שהודח בהפיכה של בשיר ב-1989, שב למדינה ביום רביעי. הוא נאם בפני אלפים מתומכיו וקרא להעברת שלטון דמוקרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully