וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת לחם בסודאן: הרוג בהפגנות נגד הזינוק במחירים

8.1.2018 / 10:48

בכמה מוקדים במדינה הצפון-אפריקנית יצאו תושבים נגד הכפלת המחירים, שנגרמה כתוצאה מביטול הסובסידיות הממשלתיות. הרשויות, מצדן, החרימו עיתונים ביקורתיים וטוענות כי מדובר במתפרעים אלימים

נשיא סודאן עומר אל-בשיר בטקס יום העצמאות, דצמבר 2017. רויטרס
מדכא את האופוזיציה. נשיא סודאן אל-בשיר/רויטרס

הפגנות מחאה נגד עלייה במחירי הלחם פרצו אתמול (ראשון) ברחבי סודאן, ובמהלכן נהרג סטודנט ונעצר אחד ממנהיגי האופוזיציה. זאת במקביל להחרמת עיתונים על ידי הרשויות וניסיונותיהן להכיל את המחאה הגוברת נגד המדיניות הכלכלית של המנהיג עומר אל-בשיר.

המחאה החלה ביום שבת בעיר סינאר שבדרום-מזרח המדינה, אחרי הכפלת מחירי הלחם בעקבות הכרזת הממשלה בחודש שעבר כי היא מבטלת את הסובסידיות בתקציב השנה הקרובה. בעיר א-דמזין שבדרום-מזרח המדינה, פיזרה אתמול המשטרה גז מדמיע על כ-400 מפגינים, שצעקו "לא לעלייה במחירי הלחם". לפי תושב מקומי, חלק מהמפגינים גם שרפו צמיגים.

ביטול הסובסידיות הוא חלק מצעדי הצנע שנוקטת הממשלה בשל זינוק באינפלציה ומחסור חמור במטבע שפגעה ביבוא. הצעדים הללו הציתו הפגנות ספורדיות בשנים האחרונות, ולפי אמנסטי אינטרנשיונל, ייתכן שלפחות 185 איש נהרגו ב-2013, אז יצאו אלפים לרחובות בשל זינוק במחירי הדלק. מאז, ההפגנות היו קטנות יותר ומפלגות האופוזיציה המרכזיות קראו למחאה שלווה נגד העלייה במחירי הלחם.

נשים בבורסה בחרטום, סודאן, 2007. GettyImages
האופוזיציה קראה למחאה שלווה. נשים בבורסה בחרטום,2007/GettyImages

אתמול, המחאה התפשטה למרכז חרטום ולשלושה ערים נוספות בדרום המדינה ובדרום-מערבה. תלמיד תיכון נהרג ועוד שישה נפצעו במהלך הפגנות בעיר ג'נינה, אך המושל לא פירט את הסיבה למותו ואמר כי תיפתח חקירה. בנוסף לכך, חברי מפלגת האופוזיציה הקונגרס הסודאני אמרו כי המנהיג עומר א-דג'ייר נעצר על ידי הרשויות, שגם מנעו את מכירתם של שישה עיתונים שכיסו באופן ביקורתי את צעדי הצנע.

סוכנות הידיעות הממשלתית דיווחה כי שר הפנים, בבקר דקנה, אמר כי ההפגנות אינן בתגובה לעליי המחירים וכי חרטום "תטפל בכוח" במפגינים המתפרעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully