וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: תכנית השלום של טראמפ עשויה להתפרסם עוד החודש

על פי דיווח ברשת ABC, אחרי ניצחונו של נתניהו בבחירות עשוי הממשל האמריקני לפרסם את "עסקת המאה" מוקדם מהצפוי. רק ארבעה אנשים ראו את התכנית, שנותרה חסויה עד היום אפילו בתוך הבית הלבן וממשלת ישראל. הגורמים הבהירו כי עדיין אין תאריך סופי

רויטרס

אחרי ניצחונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות, ממשל טראמפ צפוי לפרסם את תכנית השלום עוד החודש - כך דווח היום (חמישי) ברשת ABC מפי גורמים המכירים את התכנית. זאת, לאחר ההערכות ש"עסקת המאה" תפורסם רק אחרי שתוקם הממשלה בישראל.

עם זאת, בדיווח הובהר כי עדיין אין תאריך סופי. אחד הגורמים שעשויים לדחות את פרסום התוכנית תקרבות הפסח והרמדאן. בבית הלבן סירבו להגיב לדיווח.

עוד בוואלה! NEWS:
בעקבות ההתרסקות: גבאי ורוסו שוקלים את המשך דרכם בעבודה
הרודן הודח אחרי 30 שנה: צבא סודאן הודיע רשמית על הפיכה נגד בשיר
אחרי 7 שנים שהתבצר בשגרירות: מייסד ויקיליקס נעצר בלונדון

ג'ארד קושנר דולנד טראמפ. GettyImages
טראמפ עם קושנר/GettyImages

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיבל תדרוך על התכנית, שעליה עבדו חתנו ג'ארד קושנר ו"צוות השלום" המצומצם שלו בחודשים האחרונים. פרטי התכנית נותרו חסויים, אפילו בתוך הבית הלבן, ולפי הדיווח נראתה רק על ידי ארבעה אנשים בתוך הממשל. גורמים בממשל האמריקני אישרו כי אפילו ממשלת ישראל לא ראתה את התכנית.

הגורמים המעורים בתכנית אמרו כי היא צפויה להביא גישה לא שגרתית לסכסוך הישראלי-פלסטיני, כולל חבילת פיתוח כלכלי נרחבת עבור הפלסטינים וניסיון להביא לפתרון פוליטי בין הצדדים. קושנר וצוותו ביקרו בכמה מדינות ערביות בחודש פברואר על מנת לתדרך דיפלומטים על ההיבטים הכלכליים של העסקה. גורם רשמי אמר כי רבים מהם התקבלו בברכה.

עוד באותו נושא

טראמפ: "ניצחונו של נתניהו בבחירות הוא סימן טוב לשלום"

לכתבה המלאה

טראמפ בירך על ניצחונו של נתניהו

ביום ראשון אמר טראמפ כי ניצחונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות הוא "סימן טוב לשלום" לדבריו, נתניהו הוא "הוא בעל ברית גדול וחבר, אני רוצה לברך אותו. אני יכול לומר לכם שזה היה מרוץ מתוכנן היטב". היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, ציין לרשת NBC בנוגע לפרסום תכנית השלום כי "אני חושב שאנחנו עומדים לראות זאת בעתיד הקרוב מאוד".

נתניהו. GettyImages
טראמפ אמר כי ניצחונו הוא סימן טוב לשלום. נתניהו/GettyImages

בממשל האמריקני שקלו בחודשים האחרונים את פרסום עסקת המאה של טראמפ. לבקשת נתניהו ואנשיו, פרסומה נדחה עד לאחר הבחירות, אולם בישראל מעריכים כי לא מן הנמנע כי התכנית תפורסם כבר בימים הקרובים.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, הממשל שקל לתזמן את פרסום את התכנית בהתאמה לימי הרכבת הקואליציה החדשה, כדי לייצר אפשרות פוליטית לדיון רציני בנושא. עם זאת, בשל קרבתו הגדולה לבית הלבן נתניהו עשוי להפעיל לחץ נגדי ולבקש דחייה נוספת לתאריך הפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully