וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "ניצחונו של נתניהו בבחירות הוא סימן טוב לשלום"

טל שלו ויפעת רוזנברג

10.4.2019 / 22:48

לקראת תכנית השלום, נשיא ארצות הברית בירך על הישגיו של ראש הממשלה בבחירות לכנסת ה-21. כפי שפורסם בוואלה! NEWS כבר בינואר האחרון, בארה"ב שקלו לתזמן את מועד הצגת עסקת המאה בהתאם להרכבת הקואליציה בישראל. חמאס: לאור ממשל טראמפ, תוצאות הבחירות כופות אתגר חדש

רויטרס

תגובת טראמפ לבחירות - כל העדכונים:

  • טראמפ: "ניצחון נתניהו - סימן טוב לשלום"
  • הנשיא התקשר לראש הממשלה ובירך אותו על ניצחונו
  • בולטון על עסקת המאה: תפורסם בעתיד הקרוב מאוד
  • אש"ף: "תוצאות הבחירות מכשילות את הסיכוי לשלום"
  • מסתמן: תכנית השלום של טראמפ תפורסם בימים הקרובים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (רביעי) כי ניצחונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות הוא "סימן טוב לשלום" לדבריו, נתניהו הוא "הוא בעל ברית גדול וחבר, אני רוצה לברך אותו. אני יכול לומר לכם שזה היה מרוץ מתוכנן היטב". היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, ציין לרשת NBC בנוגע לפרסום תכנית השלום כי "אני חושב שאנחנו עומדים לראות זאת בעתיד הקרוב מאוד".

בדרכו לטקסס, התקשר הנשיא ממטוס ה-Air Force One לנתניהו ובירך אותו ואת העם בישראל. ראש הממשלה מצדו הודה לטראמפ על תמיכתו בישראל, כולל ההכרה בירושלים וברמת הגולן, וכן על עמדתו האיתנה מול המשטר האיראני, הכוללת את החלטתו להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור. שני המנהיגים חזרו והביעו הערכה על הידידות העמוקה ביניהם ובין המדינות וסיכמו להמשיך לעבוד יחד בשנים הקרובות באופן הדוק למען ישראל וארצות הברית.

גם סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, התקשר לברך את נתניהו על ניצחונו בבחירות. פנס מסר לנתניהו שהוא מעריך את מנהיגותו ואת עשייתו המשותפת עם הנשיא טראמפ לקידום הברית האיתנה בין שתי המדינות. ראש הממשלה הודה לסגן הנשיא על הברכות ועל ידידותו רבת השנים למדינת ישראל.

לקריאה נוספת בנושא
"צעד היסטורי": טראמפ חתם על הצו המכיר בריבונות הישראלית בגולן
שרטוט גבולות והסדר קבע: קושנר מדבר על תוכנית השלום של טראמפ
שגריר ארה"ב בשיחות סגורות: תכנית השלום תוצג בסוף אפריל

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו רגע לפני פגישתם בבית הלבן 25 במרץ 2019. רויטרס
טראמפ ונתניהו בוושינגטון, בחודש שעבר (צילום: רויטרס)/רויטרס

בממשל האמריקני שקלו בחודשים האחרונים את פרסום עסקת המאה של טראמפ. לבקשת נתניהו ואנשיו, פרסומה נדחה עד לאחר הבחירות, אולם בישראל מעריכים כי לא מן הנמנע כי התכנית תפורסם כבר בימים הקרובים.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, הממשל שקל לתזמן את פרסום את התכנית בהתאמה לימי הרכבת הקואליציה החדשה, כדי לייצר אפשרות פוליטית לדיון רציני בנושא. עם זאת, בשל קרבתו הגדולה לבית הלבן נתניהו עשוי להפעיל לחץ נגדי ולבקש דחייה נוספת לתאריך הפרסום.

אתגר חדש לפלסטינים

בעולם הערבי הגיבו גם כן לתוצאות הבחירות בישראל ולעיתוי פרסום תכנית השלום של הנשיא האמריקני. בכיר חמאס, עצאם דעליס, אמר כי "תוצאות הבחירות הציוניות, לאור ממשל טראמפ הנוטה לאויב, כופות עלינו כפלסטינים אתגר חדש, הדורש מאיתנו אחדות לאומית על תכנית ההתנגדות למאבק בהמשך חיסול הסוגיה הפלסטינית ועסקת המאה".

"תוצאות הבחירות הישראליות מכשילות את הסיכוי לשלום", מסרה חנאן עשראווי, חברת הוועד הפועל של אש"ף. "הבוחר הישראלי בחר במדיניות הקיצוניות, הגזענות וההרג".

בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, הוסיף כי "הבוחר הישראלי הצביע לשמירה על המצב הקיים. הם הצביעו לא לסיים את הכיבוש הישראלי. הבוחר הישראלי הצביע על הפרדה גזענית ואפרטהייד. רק 14 מנדטים מתוך 120 תומכים בעיקרון שתי מדיניות בגבולות 1967".

יו"ר הוועד הפועל של אש"ף סאיב עריקאת בביקור בעמאן בירת ירדן, 29 בינואר 2018. AP
"הצביעו לשמירה על המצב הקיים". עריקאת (צילום: אי-פי)/AP

לפני כחודשיים דיווחו שני גורמים בחירים בממשל טראמפ לרשת "פוקס ניוז" כי גיבוש תכנית השלום הסתיים והנשיא תודרך על תכניה. לדבריהם, הטיוטה הסופית של עסקת המאה היא באורך של 175 עד 200 עמודים ולפחות לחמישה אנשים הייתה גישה אליה. "התכנית הושלמה, הנשיא שמח לגבי הפרמטרים של העסקה", אמר גורם בכיר בממשל.

לפי הדיווח, טראמפ תודרך פעמים רבות על פרטי התכנית על ידי השגריר בישראל, דייוויד פרידמן, חתנו ויועצו הבכיר ג'ארד קושנר ושליחו למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. "אנחנו לא הולכים לעשות שום דבר שיאיים על ביטחונה של ישראל", הוסיף הגורם.

(עדכון ראשון: 16:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully