וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: אונייה סינית כיוונה לייזר לעבר חיילים - וגרמה לעיוורונם

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 12:14

האונייה הסינית גם "ביצעה תמרונים מסוכנים" כשהתקרבה למרחק של 137 מטרים מספינת משמר החופים הפיליפינית בממי ים סין הדרומי. התקרית ב-6 בפברואר קרתה ימים ספורים אחרי שמנילה הודיעה על תוכניות לאפשר לצבא האמריקני גישה לעוד בסיסים במדינה

משמר החופים של הפיליפינים האשים אונייה של משמר החופים של סין בכך שכיוונה ביודעין קרני לייזר לעבר חייליו - מה שגרם לעיוורון זמני שלהם.

האונייה הסינית גם "ביצעה תמרונים מסוכנים" כשהתקרבה למרחק של 137 מטרים מספינת משמר החופים הפיליפינית בממי ים סין הדרומי בשבוע שעבר. משמר החופים הפיליפיני פירסם הצהרה בדף הפייסבוק הרשמי שלו.

התקרית קרתה ב-6 בפברואר ליד שרשרת האיים ספארטלי (בסינית: נאנשה). משרד החוץ הסיני אמר הבוקר (שני) כי האונייה הפיליפינית "חדרה למים ללא אישור מהצד הסיני. האונייה הסינית של המשטרה הימית הגנה על הריבונות של סין ועל הסדר הימי בהתאם לחוק בסין והחוק הבינלאומי", אמר דובר המשרד, וואנג וונבין.

לייזר כוון מאונייה סינית לעבר אונייה פיליפינית. Philippine Coast Guard, אתר רשמי
הלייזר מהאונייה הסינית/אתר רשמי, Philippine Coast Guard
לייזר שכוון מאונייה סינית לעבר אונייה פיליפינית. Philippine Coast Guard, אתר רשמי
הלייזר מהאונייה הסינית/אתר רשמי, Philippine Coast Guard

סין טוענת ל"ריבונות מוחלטת" על כמעט כל ים סין הדרומי, כמו גם על האיים שבו, כולל 100 איי ושוניות ספארטלי. הפיליפינים, מלזיה, ברוניי וטייוואן גם כן טוענות לריבונות עליהם. הפיליפינים מכנים את האזור ים הפיליפינים המערבי.

בתקרית בתחילת החודש, האונייה הפיליפינית BRP Malapascua היתה במשימת אספקה לאי הצפוני סיירה מאדרה, כשנתקלה באונייה הסינית, על פי ההצהרה.

"האונייה הסינית האירה בקרן לייזר ירוקה פעמיים לכיוון BRP Malapascua, מה שגרם לעיוורון זמני לצוות שהיה באותו זמן בגשר הפיקוד. האונייה הסינית ביצעה תמרונים מסוכנים כשהתקרבה לאונייה הפיליפינית", נאמר בהצהרה. "החסימה המכוונת של אוניות ממשלת הפיליפינים מפני אספקת מזון וציוד לחיילים שלנו בסיירה מאדרה היא התעלמות גסה והפרה ברורה של הריבונות הפיליפינית בחלק זה של ים הפיליפינים המערבי".

בפברואר 2022, אוסטרליה טענה כי אוניית קרב של הצי הסיני "האירה" לכיוון מטוס קרב אוסטרלי מסוג P-8A, שטס מעל ים אראפורה, ים רדוד שנמצא על המדף היבשתי שבין אוסטרליה וגינאה החדשה.

סין אמרה אז כי טענה זאת "אינה נכונה": "הניווט הנורמלי של אונייה סינית בימים נעשית בהתאם לחוק הבינלאומי הרלוונטי והוא לגיטימי וחוקי", נמסר משרד החוץ הסיני. ב-2019, טייסים אוסטרלים אמרו כי קרני לייזר כוונו אליהם במהלך משימות מעל ים סין הדרומי. ביוני 2018, גורמים בצבא ארצות הברית אמרו כי רמשו 20 תקריות של קרני לייזר סיניות מאז ספטמבר 2017.

התקרית ב-6 בפברואר קרתה ימים ספורים אחרי שמנילה הודיעה על תוכניות לאפשר לצבא האמריקני גישה לעוד בסיסים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully