וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה למל"טים של איראן: מערכת הלייזר שתשמור על שמי ישראל

עודכן לאחרונה: 17.3.2022 / 18:01

משרד הביטחון חשף לראשונה את מערכת "מגן אור", שתיירט מל"טים, פצמ"רים ורקטות באמצעות לייזר. לדברי שר הביטחון, היא תהיה אפקטיבית וזולה באופן משמעותי מכל אמצעי הגנה אחר, אך בניגוד להבטחת בנט, כניסתה לפעילות תחל רק בעוד מספר שנים. "שדרוג דרמטי לביטחון ישראל"

בווידאו: סיור שר הביטחון, בני גנץ ברפאל/צילום: דוברות משרד הביטחון

משרד הביטחון חשף היום (חמישי) לראשונה תמונות של משדר לייזר, שהינו חלק ממערכת "מגן אור", שתפקידה ליירט מל"טים, פצמ"רים ורקטות מסוגים שונים. בימים הקרובים צפוי המשרד לחתום על הזמנה של המערכת מול חברת "רפאל", והיא תשולב במערך ההגנה האווירית. "אנחנו עושים היום צעד דרמטי וחשוב לעבר שינוי בזירת הקרב, ושדרוג בביטחון תושבי ישראל מול האיומים שהולכים ומתפתחים על גבולנו מעזה, מלבנון ומסוריה, בחסות איראן וארגוני הטרור", אמר שר הביטחון בני גנץ.

מדובר באבן דרך משמעותית בתכנית שמוביל משרד הביטחון לפיתוח מערכת ליירוט איומים באמצעות לייזר. לאחר סדרת דיונים שהתקיימו בחודשים האחרונים, אישר גנץ להקצות מאות מיליוני שקלים לפיתוח וייצור המערכת המבצעית. מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל יחתום על ההזמנה בימים הקרובים ולאחר מכן ייחל תהליך מואץ לפיתוח מערכת "מגן אור", שתוצב בשלב הראשון בעוטף עזה.

שר הביטחון, בני גנץ, ראש מו"פ במפא"ת, תא"ל יניב רותם ומנכ"ל חברת רפאל, אלוף (מיל') יואב הר-אבן. משרד הביטחון
"תהיה אפקטיבית וזולה ביחס לאמצעי הגנה אחר". גנץ, רותם ומנכ"ל חברת רפאל/משרד הביטחון

לדברי שר הביטחון, המערכת תהיה אפקטיבית וזולה באופן משמעותי ביחס לכל אמצעי הגנה אחר. גורמי ביטחון אמרו כי מדינות באזור כבר הביעו התעניינות במערכת, כולל מדינות במערב, והיא תסייע לישראל ליצור שיתופי פעולה.

את תכנית הפיתוח יוביל אגף מפא"ת (המנהל למחקר ופיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) במשרד הביטחון. חברת "רפאל" תהיה המפתחת הראשית של המערכת, בשיתוף עם חברת "אלביט מערכות".

במהלך החודשים האחרונים, הסתיימה העבודה על "מגן אור", שאפשרה את הצבתו של משדר הלייזר, שיכול להשמיד רקטות, פצמ"רים וכלי טיס בלתי מאוישים. בשלב ראשון יוקצו מאות מיליוני שקלים מתקציב הביטחון לפיתוח וניסויים במערכת. בשלב הבא צפויה מערכת הביטחון להקצות מאות מיליוני שקלים נוספים לסיום התהליך בהתאם להתקדמות.

עוד בוואלה!

בנט חושף: צה"ל יתחיל להפעיל בעוד כשנה מערכת יירוט באמצעות לייזר

לכתבה המלאה
שר הביטחון, בני גנץ, ראש מו"פ במפא"ת, תא"ל יניב רותם ומנכ"ל חברת רפאל, אלוף (מיל') יואב הר-אבן. משרד הביטחון
המערכת תכנס לפעילות בין שנה ל-4 שנים/משרד הביטחון

טכנולוגיית הלייזר תאפשר התמודדות עם מגוון רחב של איומים, בהם רקטות, פצמ"רים וכטב"מים, בתצורה קלה ובטווח של 10 ק"מ. היא תשולב במערך ההגנה האווירית של מדינת ישראל ותהווה יכולת משלימה למערכת כיפת ברזל.

"אני מקווה שתוך כמה ימים נבצע הזמנה. במחקר והפיתוח אנחנו מכוונים למאה קילו וואט (איכות הלייזר). הבשלת תכנית הפיתוח וההצטיידות המבוססת על טכנולוגיית לייזר רב-עוצמה", אמר ראש מו"פ במפא"ת במשרד הביטחון, תא"ל יניב רותם.

בצל העיכובים בפיתוח המערכת, במשרד הביטחון לא פירטו את לוחות הזמנים להצטיידות, שעשויה לנוע בין שנה לארבע שנים. על ההצהרה של ראש הממשלה נפתלי בנט, שהמערכת תהיה מוכנה בעוד זמן קצר, כשלמעשה היא צפויה רק בעוד כמה שנים, ענה גנץ: "זה לוקח זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully