וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט חושף: צה"ל יתחיל להפעיל בעוד כשנה מערכת יירוט באמצעות לייזר

עודכן לאחרונה: 1.2.2022 / 19:58

ראש הממשלה חשף בכנס של INSS כי המערכת החדשה תיכנס תחילה לפעולה באופן ניסיוני ובהמשך תחל לפעול מבצעית, קודם כול בדרום ולאחר מכן במקומות אחרים: "נקיף את ישראל בחומת לייזר שתיקח מהאויב את הקלף החזק ביותר שלו". על שיחות הגרעין: "מקווים שהן ייגמרו בלי הסכם"

בווידאו: רה"מ, נפתלי בנט במהלך נאומו בכנס INSS/צילום: ארז סנטרל

ראש הממשלה נפתלי בנט חשף הערב (שלישי) כי צה"ל יתחיל להפעיל בעוד כשנה מערכת יירוט באמצעות לייזר, תחילה באופן ניסיוני ובהמשך באופן מבצעי, קודם כול בדרום ולאחר מכן במקומות נוספים בארץ. את הדברים אמר בכנס הבינלאומי השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) שבאוניברסיטת תל אביב.

לדבריו, המערכת החדשה תהפוך את המצב הקיים, שבו חמאס משגר רקטה זולה, וגורם לישראל להוציא סכומים גבוהים משמעותית על כל מיירט של כיפת ברזל, שנאמדים בעשרות אלפי דולרים לכל יירוט.

ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך נאומו בכנס INSS 1 בפברואר 2022. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך נאומו בכנס INSS 1 בפברואר 2022/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"זה יאפשר לנו, בטווח הבינוני-ארוך, להקיף את ישראל בחומת לייזר שתגן עלינו מטילים, רקטות, כטב"מים ואיומים אחרים ולמעשה תיקח מהאויב את הקלף החזק ביותר שיש לו נגדנו", אמר בנט. "המשוואה תתהפך - הם ישקיעו הרבה ואנחנו מעט".

"אם אפשר ליירט טיל או רקטה בפולס חשמל שעולה כמה דולרים, אנחנו בעצם מאיינים את טבעת האש שהקימה איראן על הגבולות שלנו", הוסיף ראש הממשלה. "הדור החדש הזה של הגנה אווירית ישראלית יוכל גם לשמש את ידידותינו במרחב, שגם הן חשופות לאיומים קשים מאיראן ושלוחיה".

עוד בוואלה!

מערכת הביטחון השלימה ניסוי מוצלח במערכת ההגנה "חץ 3"

לכתבה המלאה
כיפת ברזל עוטף עזה, 29 מרץ 2019. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
תתחלף במערכת יירוט באמצעות לייזר? כיפת ברזל בעוטף עזה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

בנאומו התייחס ראש הממשלה גם לשיחות הגרעין של המעצמות מול איראן ואמר כי "אנחנו מקווים שהן ייגמרו בלי הסכם". "ההסכם הוא משא ומתן תחת אש. שום הסכם לא יקשור את ידינו מלפעול למען הגנתנו. האסטרטגיה הישראלית עומדת בעינה במקרה של הסכם, שבכל מקרה קונה זמן קצר מאוד, או במקרה שאין הסכם. בשני המקרים המערכה שלנו נמשכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully