וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת הביטחון השלימה ניסוי מוצלח במערכת ההגנה "חץ 3"

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 15:31

משרד הביטחון, צה"ל והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים ערכו ניסוי בטילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה, שיהוו מרכיב מרכזי בהגנה לצד כיפת ברזל ושרביט קסמים. גנץ: "מצביע על העליונות הטכנולוגית של ישראל". כוכבי: "יכולת הגנה רב שכבתית מהטובות בעולם"

בווידאו: תיעוד של שיגור חץ 3/צילום: משרד הביטחון

משרד הביטחון, צה"ל והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) השלימו היום (שלישי) ניסוי משותף במערכת הנשק "חץ" ומיירט "חץ 3" - בעל היכולת ליירט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. הניסוי נערך משדה ניסויים במרכז הארץ, בהובלת התעשייה האווירית. מערך המכ"מים המבצעי של המערכת גילה את המטרה, העביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, שניתח את הנתונים וביצע תכנון מלא ליירטה - בסופו שני מיירטים הצליחו לפגוע במטרה.

לדברי מערכת הביטחון, מערכת הנשק "חץ" היא מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב-שכבתית, לצד מערכת כיפת ברזל ושרביט קסמים. "הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה, כנגד איומים קיימים ועתידיים בזירה ממעגלי איום שונים", נכתב בהודעה מטעמם.

הניסוי נדחה השבוע פעמיים מסיבות שאינן ברורות. מדובר במיירט החכם ביותר של מערכת "חץ 3", כשביכולותו להתמודד עם מטח טילים בליסטים מחוץ לחלל. שני מיירטי "חץ 3" שוגרו לראשונה לעבר מטרה אחת (טיל מסוג אנקור). הניסוי כלל לראשונה שיגור שני מיירטים בו זמנית, כאשר לכל מיירט של מערכת הנשק "חץ 3" משימה שונה.

ניסוי 'חץ 3' 
18 בינואר 2022. אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
יירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. חץ/משרד הביטחון, אגף דוברות והסברה
ניסוי 'חץ 3' 
18 בינואר 2022. אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
הגנה רב שכבתית. מיירט חץ/משרד הביטחון, אגף דוברות והסברה

שר הביטחון, בני גנץ, בירך על הניסוי "המוצלח וחסר התקדים", שלדבריו "מצביע על העליונות הטכנולוגית של ישראל. צעד אחר צעד, פיתוח אחר פיתוח, אנחנו שומרים על יכולתה של ישראל להגן על עצמה מול האיומים המתפתחים במרחב ומאפשרים לישראל את חופש הפעולה ההתקפי מול אויבנו, מתוך ההבנה שההגנה הטובה ביותר מאפשרת את ההתקפה האפקטיבית ביותר".

ניסוי 'חץ 3' 
18 בינואר 2022. אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
הניסוי נעשה בשיתוף ה-MDA/משרד הביטחון, אגף דוברות והסברה

הרמטכ"ל אביב כוכבי הוסיף כי מערכת הביטחון רואה "חשיבות גדולה בשדרוג ובשיפור יכולות ההגנה אווירית כל העת". הוא אמר כי "הניסוי שבוצע הבוקר, הוא מרכיב נוסף ביכולת שלנו לתת מענה לאיומים המפתחים בזירה האזורית כחלק ממימוש התוכנית הרב שנתית של צה"ל. השילוב המוצלח בין לוחמי ההגנה האווירית לטכנולוגיה ישראלית מתקדמת כחול-לבן מביאים יכולת הגנה רב שכבתית מהטובות בעולם."

ראש הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA), האדמירל ג'ון היל, אמר כי הניסוי בוצע בצורה מצוינת. "המידע הרב שנאסף בניסוי ינחה ויסייע בפיתוחים עתידיים שלה, נמשיך להיות מחויבים לסייע למדינת ישראל לשדרג את יכולות ההגנה מפני טילים כנגד איומים קיימים ומתהווים בזירה", התחייב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully