וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חושף: כך נראים אימוני יחידת הרחפנים של חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 14.1.2022 / 13:05

בתמונות שפרסם דובר צה"ל בערבית נראים פעילי ארגון הטרור כשהם מנסים ללא הצלחה לשגר רחפן כדי לאסוף מודיעין. כמו כן, נחשפו תמונות נוספות של פעילים שהשתתפו בתרגיל. בשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית בהיקף הניסיונות של חיזבאללה להפעיל רחפנים לאורך הגבול

פעילי חיזבאללה בניסיון כושל להפעיל רחפן לאיסוף מודיעין לעבר ישראל. 14 בינואר 2022/דובר צה"ל

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פרסם היום (שישי) תיעוד של אימוני יחידת הרחפנים של חיזבאללה, כפי שזיהו לאחרונה תצפיות צה"ל. בתמונות שנחשפו נראים פעילי חיזבאללה כשהם מנסים לשגר רחפן, שמטרתו איסוף מודיעין, לעבר שטח ישראל. לדבריו של אדרעי, ניסיונם של הפעילים לשגר את רחפן איסוף המודיעין כשל.

כמו כן, נחשפו תמונות נוספות של פעילי הארגון שהשתתפו בתרגיל הפעלת הרחפנים. התמונות צולמו בטעות על ידי הרחפן ונותרו בכרטיס הזיכרון שלו. כשהוא הופל תמונותיהם של הפעילים התגלו ובמערכת הביטחון יודעים את זהותם.

פעילי חיזבאללה שנחשפו על רחפן שהופל. 14 בינואר 2022. דובר צה"ל
פעילי חיזבאללה שנחשפו על רחפן שהופל. 14 בינואר 2022/דובר צה"ל
פעילי חיזבאללה שנחשפו על רחפן שהופל. 14 בינואר 2022. דובר צה"ל
פעיל חיזבאללה נוסף שנחשף על הרחפן שהופל/דובר צה"ל
רחפן של חיזבאללה שהופל על- ידי כוח צה"ל בגבול לבנון 4 בינואר 2021. דובר צה"ל
רחפן של חיזבאללה/דובר צה"ל

בשבוע שעבר פרסם דובר צה"ל בערבית כי רחפן חיזבאללה שהופל על ידי צה"ל בגבול לבנון חשף תמונות של פעילי ארגון הטרור. בתמונות, שצולמו בטעות על ידי הרחפן, נראים בבירור חברי כוח רדואן, יחידת העילית של חיזבאללה, שפועלים בגבול לבנון לצורכי איסוף מודיעין.

בשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית בהיקף הניסיונות של חיזבאללה להפעיל רחפנים לאורך הגבול לצורכי איסוף מודיעין, ומנגד - צה"ל העלה את כשירות הכוחות להפלת הרחפנים. בשנת 2019 חדרו 54 רחפנים של חיזבאללה לישראל; בשנת 2020 חדרו 94, ובשנת 2021 לשטח המדינה חדרו 74 רחפנים. לאורך השנים, רובם הופלו על ידי צה"ל.

מרבית הרחפנים פועלים לאיסוף מודיעין על כוחות צה"ל לאורך גדר המערכת, בשמי סיורים ואף מעל מוצבים ובסיסים. גם צה"ל מפעיל רחפנים לאיסוף מודיעין על הצד הלבנוני, וחיזבאללה הצליח לא פעם להפיל רחפנים וכלי טיס זעירים כמו רוכב שמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully