וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון יציג לביידן את מערכת יירוט הלייזר - ויבקש סיוע במימונו

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 7:22

לפי גורמים בצה"ל, משרד הביטחון מחפש שותפים לפרויקט בעל העלויות הגבוהות במיוחד. לצד זאת, לוואלה! נודע כי במערכת הביטחון מתכננים לבקש מנשיא ארה"ב להרחיב את הפורומים המשותפים בתחום ההגנה - ולצרף אליהם בתיווכו מדינות סוניות מתונות

בוודיאו: גנץ במהלך נאומו באוניברסיטת רייכמן/אוניברסיטת רייכמן

פרויקט מערכת יירוט הלייזר של משרד הביטחון יוצג בפני נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בביקורו בישראל, כך נודע היום (רביעי) לוואלה! ממקורות במשרד ובצה"ל. בביקור, מתכננים ראשי מערכת הביטחון לבקש מביידן מעבר משיתוף פעולה צבאי לבניין כוח קבוע והרחבת הפורומים המשותפים בתחום ההגנה תוך צירוף מדינות סוניות מתונות אליהם.

לצד הפיתוח המתקדם והסודי שמעורר סקרנות ברחבי העולם שיוצג בפני ביידן בבסיס חיל האוויר פלמחים, יוצגו בפניו סוללת כיפת ברזל והחץ. מערכת ראשונה מכלי זה, לפי הערכות, צפויה להיכנס לשימוש תוך שנים בודדות באחד מגבולות המדינה ולהגן מפני רקטות, טילים, וכלי טיס לא מאוישים. גורמים בצה"ל אמרו כי זהו לא סוד שמשרד הביטחון מחפש שותפים לפרויקט, שעלותו גבוהה מאוד, אבל המשקל הסגולי שלו בהגנה על עורף המדינה היא גבוהה מאוד לצד שאר המערכות - חץ, שרביט קסמים, פטריוט וכיפת ברזל.

חטיבת המו"פ במפא"ת במשרד הביטחון וחברת רפאל השלימו בהצלחה סדרת ניסויים פורצת דרך במערכת יירוט באמצעות לייזר. אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
מערכת יירוט הלייזר/משרד הביטחון, אגף דוברות והסברה
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן עם חזרתו לבית הלבן 4 באפריל 2022. רויטרס
יוצגו בפניו סוללת כיפת ברזל והחץ. ביידן/רויטרס

לפי מקורות בכירים במשרד הביטחון וצה"ל, נוהלו בנושא הלייזר שיחות עם מקבילים במשרד ההגנה האמריקאי. ההערכה היא כי חשיפה לנשיא ארה"ב עשויה לסייע בקידום שותפות. משמעות ההצעה הישראלית, לצד קיום פורומים משותפים עם מדינות סוניות מתונות, כוללת מישורים נוספים שנועדו לחזק את ההגנה במרחב. בהם, מיקוד בפעילות טרור, העברת מידע מודיעיני וחשיבה משותפת לאתגרים משותפים.

כמו כן, לפי המקורות במערכת הביטחון, הכוונה היא שארה"ב תהיה האחראית לייצר את מסגרות הקשר עם שאר המדינות הערביות באזור ולהשיג השפעה משמעותית נגד איראן - אך לא רק. ראוי לציין כי כבר היום יש בצי השישי האמריקאי בבחריין נציג של חיל הים, אך בצה"ל מעוניינים להעמיק את הקשר עם הצבא האמריקאי באזור ולמסד אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully