וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן קבע: היחידה לענייני פלסטינים תופרד מהשגרירות בישראל

עודכן לאחרונה: 9.6.2022 / 14:36

ממשל ביידן הפך את החלטת ממשל טראמפ וביצע צעד סמלי של הפרדה בין קשרי ארה"ב-ישראל לבין יחסי ארה"ב לפלסטינים. האמריקנים עדכנו מראש את הרשות הפלסטינית ואת ישראל, שלא הביעה התנגדות. הבית הלבן רואה במהלך צעד לפתיחה מחדש של הקונסוליה האמריקנית בירושלים

בווידאו: פגישת ביידן בנט בבית הלבן/צילום: רויטרס

ממשל ביידן הפך את החלטת ממשל טראמפ והפריד מחדש את המחלקה העוסקת בנושא הפלסטיני משגרירות ארצות הברית בישראל.

למה זה חשוב

  • מדובר במהלך בירוקרטי פנימי בתוך משרד החוץ האמריקני, אבל יש בו משמעות סמלית של הפרדה בין הקשרים בין ארה"ב וישראל לבין יחסי ארה"ב עם הפלסטינים.
  • ממשל ביידן עדיין מעוניין לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית בירושלים ורואה במהלך הזה צעד קטן בכיוון.
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן במהלך נאומו ספסגה המיוחדת של נאט"ו 24 במרץ 2022. רויטרס
מעוניין לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית בי-ם. ביידן/רויטרס

במוקד החדשות

  • אתמול שונה באופן רשמי שמה של "היחידה לעניינים פלסטינים" ל"משרד לעניינים פלסטינים". ממחלקה בשגרירות ארצות הברית בישראל שכפוף לשגריר טום ניידס, היא הפכה למשרד עצמאי שמדווח ישירות לאגף המזרח התיכון במשרד החוץ בוושינגטון. השינוי הופיע היום בחשבונות הטוויטר והפייסבוק של "המשרד לעניינים פלסטיניים".

מה הם אומרים

  • "היחידה לעניינים פלסטינים" נקראת כעת "המשרד לעניינים פלסטינים". המשרד יפעל תחת קורת הגג של שגרירות ארצות הברית בירושלים, אבל ידווח ישירות לאגף המזרח התיכון במשרד החוץ בוושינגטון. בראש המשרד ימשיך לעמוד הדיפלומט ג'ורג' נול.
  • "ערוץ הדיווח החדש של המשרד לעניינים פלסטינים נועד לחזק את הדיווחים המדיניים שלנו ואת פעילות הדיפלומטיה הציבורית", אמר בכיר במשרד החוץ האמריקני לוואלה!.

מאחורי הקלעים

  • בכירים במשרד החוץ אמרו כי האמריקנים עדכנו מראש את ישראל ואת הרשות הפלסטינית במהלך. ישראל לא הביעה התנגדות.

תזכורת

  • כמה חודשים אחרי פתיחת השגרירות האמריקנית בירושלים במאי 2018 החליט ממשל טראמפ על סגירת את הקונסוליה האמריקנית בירושלים, שהייתה הנציגות הדיפלומטית האמריקנית לרשות הפלסטינית.
  • מי שדחף למהלך בכל הכוח היה שגריר ארצות הברית דאז, דיוויד פרידמן, שרצה לנצל אותו כדי להוריד את דרג הייצוג האמריקני ברשות הפלסטינית ולמחוק סממני ריבונות מסויימים שהיו לפלסטינים בעיני הממשל. במסגרת המהלך של פרידמן נסגרה הקונסוליה ומוזגה אל תוך שגרירות ארצות הברית בישראל. הדיפלומטים האמריקנים שעבדו בקונסוליה ועסקו בקשרים עם הפלסטינים הפכו ל"יחידה לענייני פלסטינים" בשגרירות ארצות הברית בישראל.
  • הם היו כפופים לשגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, ערוץ הדיווח הישיר שלהם לוושינגטון בוטל וכל המברקים ששלחו למשרד החוץ ולבית הלבן היו צריכים לעבור את אישורו של פרידמן.
  • התוצאה הייתה שנקודת המבט הפלסטינית זכתה לפחות התייחסות בדיווחים שזרמו לוושינגטון ושדיווחים ביקורתיים או בעייתיים כלפי ישראל הוצנעו או עברו סינון מוקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully