וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגעת ביידן לישראל נדחתה ליולי: "הביקור אינו מוכן מספיק מבחינת תכניו"

עודכן לאחרונה: 4.6.2022 / 12:10

על פי רשת NBC, נשיא ארה"ב שאמור היה להגיע למזרח התיכון בסוף החודש, שינה את תוכניותיו - וצפוי לקיים ביקור רחב יותר בחודש הבא. בכיר ישראלי אישר את הדיווח וסיפר כי גורמי ממשל אמריקנים העבירו מסר לא רשמי, לפיו הביקור יידחה בשל שיקולי לוחות זמנים

בווידאו: ביידן: ארה"ב מוכנה להשתמש בכוח כדי להגן על טייוואן/צילום: רויטרס

ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל, שתוכנן להתקיים בסוף החודש הנוכחי, נדחה לחודש יולי - כך אמרו הלילה (שבת) כמה גורמים לרשת האמריקנית NBC. לפי הגורמים, הבית הלבן, מתכנן ביקור רחב יותר של הנשיא במזרח התיכון בחודש הבא.

בכיר ישראלי אישר את הדיווח ואמר לוואלה! כי ביום שישי בערב גורמים בממשל האמריקני העבירו מסר לא רשמי לישראל, לפיו הם צפויים לדחות את הביקור בשל שיקולי לוחות זמנים. בנוסף ציינו כי תחושתם היא שהביקור אינו מוכן מספיק מבחינת תכניו.

בנוסף על כך, בכיר בממשל האמריקני אמר לוואלה! כי הביקור נדחה בעקבות לוחות הזמנים הצפופים, שיימנעו, כך שחלק מהתכנים המתוכננים לא יתקיימו. לדברי הבכיר האמריקני, אין לדחיית מועד הביקור שום קשר למצב הפוליטי הפנימי בישראל והוא יתקיים במהלך חודש יולי.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן עם חזרתו לבית הלבן 4 באפריל 2022. רויטרס
"התפקיד שלי הוא לנסות להביא שלום למזרח התיכון". ג'ו ביידן/רויטרס

דיפלומט זר ושני גורמים אמריקנים אמרו שלפי שעה נראה כי ביידן לא יצמיד את ביקורו במזרח התיכון לביקוריו בגרמניה וספרד החודש. הגורמים האמריקנים והדיפלומט הזר אמרו ל-NBC כי שינוי התוכניות התרחש ביממה האחרונה והוסיפו כי מדובר בעניין גמיש שעשוי להשתנות עוד כמה פעמים. מהבית הלבן לא נמסרה שום הודעה רשמית על הביקור המסתמן של הנשיא וסירבו להגיב לדיווח.

תוכניתו של ביידן להגיע לישראל ולבקר גם ברשות הפלסטינית פורסמה אתמול ולמרות כי לא פורסם לוח זמנים רשמי המועדים האפשריים שעלו היו ה-19 או ה-20 ביוני. ביידן הבהיר כי "אין כרגע שום תוכנית סופית" לביקורו בישראל. הוא אמר כי "יש אפשרות שאטוס בקרוב לפגוש את מנהיגי ישראל ומדינות ערב כולל סעודיה, אם באמת אטוס".

עוד ציין ביידן כי הוא מציב את היציבות במזרח התיכון בראש סדר העדיפויות ואמר כי "התפקיד שלי הוא לנסות להביא שלום למזרח התיכון, אם אני יכול". עוד הוסיף כי הוא "רוצה להפחית את האפשרות של המשך המלחמות חסרות ההיגיון בין ישראל למדינות ערב ובזה אני מתמקד".

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן במהלך נאומו בבית הלבן 24 פברואר 2022. רויטרס
נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן/רויטרס

לפני ארבעה ימים, יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן קיים שיחת טלפון עם שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, במהלכה הביע מחאה על כך שממשל ביידן לא מפעיל לחץ על ישראל. "תפסיקו לשתוק על מה שקורה בשטח", אמר לבלינקן לפי הודעה שפרסמה לשכתו.

הביקור האפשרי מגיע על רקע תיווך ממשל ביידן בין ישראל, סעודיה ומצרים, בניסיון להשיג הסדרה שתשלים את העברת האיים טיראן וסנפיר בים האדום לריבונות סעודית ושתכלול מהלך נפרד של צעדי נורמליזציה סעודיים כלפי ישראל. בנוסף לכך, שניים מיועציו הבכירים של ביידן הגיעו לביקור חשאי בערב הסעודית לשיחות בנושא התיווך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully