וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סעודיה תשקיע בישראל בעזרת ג'ארד קושנר

עודכן לאחרונה: 7.5.2022 / 18:43

אפיניטי פרטנרס, קרן ההשקעות הפרטית החדשה של ג'ארד קושנר, מתכננת להשקיע כסף מקרן ההון הריבונית של סעודיה בעסקים ישראליים - זאת הפעם הראשונה שהקרן הסעודית העשירה תשקיע בישראל, שעמה הממשלה הסעודית אינה מקיימת יחסים דיפלומטיים

אפיניטי פרטנרס, קרן ההשקעות הפרטית החדשה של ג'ארד קושנר, מתכננת להשקיע כסף מקרן ההון הריבונית של סעודיה בעסקים ישראליים, כך דיווח היום (שבת) וול סטריט ג'ורנל. זאת הפעם הראשונה שהקרן הסעודית העשירה תשקיע בישראל, שעמה הממשלה הסעודית אינה מקיימת יחסים דיפלומטיים.

אפיניטי פרטנרס בחרה לפחות שני סטארטאפים להשקעה, אמרו מקורות המעורים בנושא לוול סטריט ג'ורנל. אפיניטי פרטנרס גייסה יותר מ-3 מיליארד דולר, כולל מחויבות בסך 2 מיליארד דולר מקרן ההשקעות הציבוריות של סעודיה.

לאחר שבכירים סעודים הסכימו שאפיניטי פרטנרס יכולה להשקיע בישראל, קושנר, שמילא תפקיד מוביל במדיניות המזרח התיכון של חותנו, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ושל הממשל שלו, נפגש עם עשרות חברות שעוסקות במגזרים, מחקלאות ושירותי בריאות ועד לתוכנות, אמרו המקורות לעיתון הכלכלי.

קושנר לא פרט איזו חברה ישראלית תעבוד עם הקרן, או כמה כסף יוזרם לישראל, אך אמר לוול סטריט ג'ורנל כי העבודה שלו בבית הלבן "עוררה שינוי אזורי היסטורי שיש לאוכפו ולטפחו כדי לסחוט ממנו את מלוא הפוטנציאל".

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, בפסגת מדינות המפרץ בריאד, 14 בדצמבר 2021. רויטרס
יורש העצר הסעודי/רויטרס

קושנר, שייסד את אפיניטי ב-2021 לאחר שעזב את הבית הלבן, מילא תפקיד מרכזי בקידום היחסים של ישראל עם שכנותיה הערביות בעודו מכהן כיועץ בכיר של טראמפ, אף שלא היה לו כל ניסיון דיפלומטי.

הוא סייע לתווך את הסכמי אברהם, בין ישראל לבחריין ולאיחוד האמירויות, פיתח קשרים חזקים עם מנהיג סעודיה, נסיך הכתר מוחמד בן סלמאן, והיה אחד המגנים על הנסיך בבית הלבן של טראמפ, כשהמודיעין האמריקני קבע שהוא זה שהורה על רצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשג'וקי באיסטנבול.

יורש העצר של בחריין, הנסיך סלמאן בן חמד בן עיסא אל-חליפה, בפגישה עם יועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, במאנאמה שבבחריין. 01 בספטמבר 2020. רויטרס
יורש העצר של בחריין, הנסיך סלמאן בן חמד בן עיסא אל-חליפה, בפגישה עם יועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, במאנאמה שבבחריין. 01 בספטמבר 2020/רויטרס

פאנל שבדק השקעות בעבור קרן ההשקעות הציבוריות של מלך סעודיה - השווה 620 מיליארד דולר - התנגד בתחילה להצעה להשקיע בישראל. ניו יורק טיימס דיווח בחודש שעבר כי הפאנל העלה חששות כגון "חוסר הניסיון של מנהלי קרן אפיניטי" והאפשרות שהממלכה תהיה אחראית ל"מרבית ההשקעות ולסיכון", כך על פי מסמכים מפגישה שנערכה ב-30 ביוני והגיעו לידי ניו יורק טיימס. הדירקטוריון המלא של קרן ההשקעות ביטל את חששות הפאנל כמה ימים לאחר מכן, דיווח ניו יורק טיימס.

אפיניטי פרטנר רוצה להביא טכנולוגיה ישראלית לאינדונזיה, מדינה מוסלמית ללא יחסים דיפלומטיים עם ישראל, דיווח וול סטריט ג'ורנל. קושנר וצוותו עבדו על הסכם נורמליזציה בין שתי המדינות שלא יצא לפועל לפני שטראמפ עזב את הבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully