וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לוחצת על ממשל ביידן להוציא את NSO מהרשימה השחורה של משרד המסחר האמריקני

עודכן לאחרונה: 9.6.2022 / 11:53

חברת הסייבר ההתקפי הוכנסה לרשימה השחורה בנובמבר שנה שעברה בשל שימוש שעשו לקוחותיה בתוכנת פגסוס כדי לרגל אחרי אנשי אופוזיציה, פעילי זכויות אדם ועיתונאים. בכיר אמריקני אמר כי הבית הלבן הבהיר לישראל שלא יתערב בערעור שהגישה NSO נגד הסנקציות שהוטלו עליה

בווידאו: משרדי חברת הסייבר הישראלית NSO/צילום: רויטרס

ישראל ביקשה מהממשל האמריקני כמה פעמים בחודשים האחרונים להסיר את חברת הסייבר ההתקפי NSO מהרשימה השחורה של משרד המסחר האמריקני, כך אמרו לוואלה! שני בכירים ישראלים ובכיר אמריקני.

אחד ממשרדי NSO בהערבה 22 ביולי 2021. רויטרס
נכס אסטרטגי עבור מערכת הביטחון הישראלית. אחד ממשרדי NSO/רויטרס

למה זה חשוב:

  • חברת NSO הפכה בשנים האחרונות לנכס אסטרטגי עבור מערכת הביטחון הישראלית ובמיוחד עבור המוסד, בין השאר כדי לקדם קשרים חשאיים עם מדינות עמן אין לישראל יחסים דיפלומטיים או לחזק את הקשרים המודיעיניים עם מדינות עמן יש לישראל יחסים דיפלומטיים.
  • אם ממשל ביידן יחליט להוציא את NSO מהרשימה השחורה זו תהיה פניה פרסה דרמטית שצפויה לגרור ביקורת חריפה בתוך המפלגה הדמוקרטית, בקונגרס ובקהילת הגנת הסייבר בארצות הברית.
sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

במוקד החדשות:

  • שני הבכירים הישראלים והבכיר האמריקני אמרו כי ממשל ביידן שוקל את הבקשה הישראלית. עם זאת, בכיר אחר בממשל הכחיש את הדברים ואמר כי כאשר ישראל העלתה את הבקשה הובהר לה כי הבית הלבן לא יתערב בנושא.

מאחורי הקלעים:

  • בסוף שנה שעברה, אחרי שממשל ביידן החליט להטיל סנקציות על NSO התנהל דיון פנימי בממשלת ישראל לגבי מידת הסיוע שיש להעניק לחברה והאם ישראל צריכה באופן רשמי לפנות לממשל האמריקני בנושא.
  • ראשי NSO שיגרו אז מכתב לראש הממשלה, לשר החוץ ולשר הביטחון ובו ביקשו את התערבותם והזהירו מההשלכות של הסנקציות עתיד החברה.
  • בתחילה התגבשה החלטה לפיה ישראל לו תפעל באופן יזום מול ארצות הברית כדי לשנות את ההחלטה, אבל בשלב מאוחר יותר המדיניות השתנתה וישראל החלה בהפעלת לחצים על ממשל ביידן.
  • "אמרנו לאמריקנים שהם לא יכולים להרוס את NSO ושגם אם לחברה היו כמה לקוחות בעייתיים זה לא אומר שכבר אין צורך במוצרים וביכולות של החברה", אמר בכיר ישראלי לוואלה.
  • ישראל הבהירה לממשל ביידן כי הוא היה צריך להתריע מראש בפני NSO באופן ברור על כך שעלולות להיות מוטלות עליהם סנקציות כדי לתת לחברה הזדמנות לתקן את התנהלותה.
  • בכירים ישראלים אמרו לעמיתיהם האמריקנים כי גם כעת על הממשל להבהיר איזה תיקונים החברה יכולה לעשות בהתנהלותה כדי לצאת מהרשימה השחורה של ארצות הברית.
  • NSO שכרה בחודשים האחרונים שני משרדי עורכי דין בארצות הברית שפועלים מול משרד המסחר האמריקני בסוגיית הרשימה הסחורה.
  • עורכי הדין של החברה הגישו ערעור על ההחלטה להכניס את NSO לרשימה השחורה וביקשו לקיים שימוע, אך עד כה מלבד חלופת מכתבים עם משרד המסחר האמריקני לא היתה כל התקדמות.
  • בכיר בממשל האמריקני אישר בשיחה עם וואלה! כי ישראל ביקשה מהממשל להוציא את NSO מהרשימה השחורה, אבל הבהיר כי הבית הלבן לא מתכוון להתערב בתהליך הרגולטורי של משרד המסחר ובערעור שהגישה החברה.

תזכורת:

בנובמבר 2021 משרד המסחר של ארצות הברית הכניס את NSO וחברת סיבר התקפי ישראלית נוספת בשם קנדירו לרשימה השחורה של חברות שפועלות בצורה שמנוגדת לאינטרס של הביטחון הלאומי ומדיניות החוץ של ארה"ב.
זו היתה הפעם הראשונה אי פעם שממשלת ארצות הברית מטילה סנקציות על חברות סיבר ישראליות שמקבלות רשיון ייצוא ממשרד הביטחון הישראלי.
משרד המסחר האמריקני קבע כי NSO סיפקה רוגלות לממשלות שהשתמשו בהן נגד עיתונאים, פעילי זכויות אדם ודיפלומטים בשגרירויות ארצות הברית בעולם.
במסגרת הסנקציות כל חברה אמריקנית שתרצה לבצע עסקה עם NSO צריכה לקבל רשיון ממשרד המסחר האמריקני.
בחודש יולי 2021 פורסמה שורת תחקירים בכלי תקשורת בינלאומיים על כך ששורה של מדינות כגון הונגריה, הודו, מרוקו, מקסיקו וסעודיה השתמשו בתוכנת פגסוס של NSO כדי לרגל אחרי פעילי אופוזיציה ועיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully