וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-G7 שוקל להטיל סנקציות על חברות בבעלות סין, איראן וצפון קוריאה ש"מסייעות לרוסיה"

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 7:42

ארגון המדינות המתועשות שואף לתאם חבילת צעדים נגד רוסיה עד 24 בפברואר, יום השנה לפלישה לאוקראינה - כך לפי פרסום באתר בלומברג. ייתכן שלא כל המדינות ינקטו בצעדים זהים, אך הן שואפות לשבש את זרימת האספקה הצבאית לרוסיה דרך פרצות בסנקציות שהוטלו עליה

"נפרוש יותר מסתם טנקים" - פוטין נשבע להשיג ניצחון על אוקראינה בנאום לציון הניצחון בקרב סטלינגראד במלחמת העולם השנייה/רויטרס

ארגון המדינות המתועשות (ה-G7) שוקל להטיל סנקציות על חברות בסין, איראן וקוריאה הצפונית, שהמדינות מאמינות כי הן מספקות לרוסיה טכנולוגיה צבאית - כך דווח הלילה (חמישי) באתר בלומברג. שבע המדינות - ארצות הברית, קנדה, יפן, גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה - שואפות לתאם חבילת צעדים עד 24 בפברואר, יום השנה לפלישה הרוסית לאוקראינה.

הדיון בין המדינות עדיין בשלב התחלתי, וייתכן שלא כל המדינות ינקטו בצעדים זהים, כך אמרו גורמים לבלומברג. גם רשימת החברות שעשויות להיכלל בצעדים עדיין נמצאת בסימן שאלה. דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית סירב להגיב לידיעה.

הפעולות המתוכננות של ה-G7 נועדו לשבש את זרימת האספקה הצבאית לרוסיה דרך מדינות שאינן הושפעו מהסנקציות שהוטלו לאחר הפלישה. לפי הגורמים, קיים חשש שחברות מסייעות לרוסיה להתחמק מהשפעות הסנקציות.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין משתתף בשיחת וידאו של המועצה לפיתוח אסטרטגי ופרויקטים לאומיים. Sputnik/Mikhail Metzel, רויטרס
יהיה בצרות נוספות? פוטין/רויטרס, Sputnik/Mikhail Metzel

ארצות הברית כבר העלתה את החשש לפיו סין מעבירה לרוסיה ציוד לא-קטלני. שר החוץ אנתוני בלינקן התכוון להמשיך לדון בנושא בסיור המתוכנן שלו בסין, שנדחה לאחר פרשת בלון הריגול.

סין הכחישה טענות עבר לפיהן החברות בבעלותה מעבירות ציוד לרוסיה. יתר על כן היא תקפה את ארצות הברית בתגובה להאשמות, וטענה כי וושינגטון צריכה להפסיק לשלוח נשקים אם היא רוצה שהמלחמה תיגמר. לטענת דובר משרד החוץ במדינה, סין "לעולם לא תוסיף שמן למדורה ותנצל את המשבר". אולם, השותפות האסטרטגית של רוסיה תמשיך לגדול, הבהיר הממשל אחרי שסגן שר החוץ ביקר במוסקבה.

מל"ט איראני בשימוש רוסי במתקפה בקייב, 17 באוקטובר 2022. רויטרס
מל"ט איראני בשימוש רוסיה/רויטרס

בעלות בריתה של אוקראינה כבר הטילו סנקציות על חברות איראניות, שמספקות לפי החשד מל"טים מתאבדים לרוסיה. המדינות גם טענו בעבר שקוריאה הצפונית מספקת למוסקבה תחמושת. גם איראן וגם קוריאה הצפונית מכחישות את הטענות. חלק ממדינות ה-G-7 מאמינות שחברות סיניות מוכרות רכיבים טכנולוגיים שמסייעים לצבא רוסיה.

ה-G-7 נוקטות גם בדרכים דיפלומטיות כדי לטפל בכל פרצה אפשרית בסנקציות שרוסיה עלולה לנצל, למשל דרך ציוד שיישלח אליה מאיחוד האמירויות הערביות, טורקיה והודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully