וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב תגביר את הפיקוח על אספקת מל"טים מאיראן לרוסיה

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 19:58

לפי "בלומברג", תוגבר בקרת הייצוא בממשל ביידן בנוגע למל"טים איראניים בהם משתמשת רוסיה במלחמה נגד אוקראינה. בעקבות ביקורו של נשיא אוקראינה בארה"ב, צפויים בוושינגטון להטיל סנקציות נוספות על רוסיה, ברקע החשש לעקיפת אלו הקיימות בסיוע מדינות אחרות

תקיפת מל"טים מתאבדים תוצרת איראן בקייב, בירת אוקראינה/רויטרס

ארצות הברית צפויה להכריז היום (רביעי) כי תגביר את הפיקוח על מל"טים שסופקו לרוסיה על ידי איראן והיו בשימוש נגד אוקראינה - כך לפי דיווח של "בלומברג". לפי ממשל ביידן תוגבר בקרת הייצוא - שתתמקד ברחפנים וחלקיהם. הכרזה זו מגיעה ברקע ביקורו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בוושינגטון וייתכן שבעקבות הפגישות שינהל עם בכירים אמריקנים - סנקציות נוספות מצידה של ארצות הברית יוטלו בהמשך.

בארצות הברית מודאגים מנתיב הסחר המתפתח בין רוסיה לאיראן, בו עוברות עשרות ספינות של שתי המדינות. זאת כחלק ממטרתן להגן על קשרי מסחר ללא התערבות מהמערב ובניית קשרים חדשים עם המעצמות הגדולות והעשירות של אסיה. לפי החשש, בנתיב מועברים בין היתר גם מל"טים איראניים וכלי נשק נוספים שמסייעים לרוסים במלחמה באוקראינה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מבקר בחרסון לאחר שחרורה. רויטרס
נחת לפני זמן קצר בוושינגטון. נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי/רויטרס

בכיר בממשל ביידן טען שבעקבות המלחמה, רוסיה ניתקה את הקשרים המסחריים שלה עם אירופה והחלה להיפתח לקשרים עם המזרח, ובכך עוקפת את הסנקציות של ארצות הברית והאיחוד האירופי. "אנחנו צופים בכך בקפידה", אמר. "אנו מודאגים מכל מאמץ לעזור לרוסיה להתחמק מהסנקציות שהוטלו".

בחודש שעבר, פורסם בעיתון הוושינגטון פוסט שרוסיה ואיראן הגיעו ביניהן להסכם לפיו טהרן תייצר מאות מל"טים בשטח רוסיה. על פי הדיווח, המסתמך על מידע מודיעיני שהגיע לסוכנויות בארצות הברית ובמדינות מערביות נוספות, הרוסים והאיראנים סיכמו את פרטי ההסכם החשאי במהלך פגישה שהתקיימה באיראן בתחילת החודש. כעת הן פועלות לשינוע רכיבים חיוניים שיאפשרו להתחיל בהליך הייצור בתוך כמה חודשים.

נשיא איראן, אבראהים ראיסי
במהלך פגישצו עם עמיתו הרוסי ולדימיר פוטין 19 ביולי 2022. רויטרס
האיראנים הודו שסיפקו מל"טים לרוסיה. פוטין בפגשיתו עם נשיא איראן ביולי האחרון/רויטרס

לפי העיתון, אם ההסכם בין שתי המדינות ייצא לפועל, מדובר בהתקרבות משמעותית ביחסים הצבאיים בין שתיהן. כמו כן, יישומו יביא להגדלה משמעותית של כמות המל"טים של רוסיה.

בתחילת נובמבר הודתה איראן שהעבירה "כמות מוגבלת" של מל"טים לרוסיה, חודשים לפני שפרצה המלחמה עם אוקראינה. הודאה זו הגיעה לאחר שבמשך השבועות שקדמו לכך טענה אוקראינה כי רוסיה תקפה בשטחה באמצעות מל"טים מתוצרת איראנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully