וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מוסקבה סיכמה עם איראן על ייצור משותף של מל"טים בשטח רוסיה

עודכן לאחרונה: 19.11.2022 / 20:16

לפי פרסום בוושינגטון פוסט, שתי המדינות הגיעו לסיכום במהלך פגישה שהתקיימה בטהראן בתחילת החודש. הסכם חשאי זה, אם אכן ייצא לפועל, מעיד על התקרבות משמעותית בין המדינות. כמו כן, הוא ירחיב את ארסנל המל"טים של רוסיה במלחמתה מול אוקראינה

רוסיה ואיראן הגיעו ביניהן להסכם לפיו טהראן תייצר מאות מל"טים בשטח רוסיה - כך דיווח היום (שבת) עיתון הוושינגטון פוסט. על פי הדיווח, המסתמך על מידע מודיעיני שהגיע לסוכנויות בארה"ב ובמדינות מערביות נוספות, הרוסים והאיראנים סיכמו את פרטי ההסכם החשאי במהלך פגישה שהתקיימה באיראן בתחילת החודש, וכעת הן פועלות לשינוע רכיבים חיוניים שיאפשרו להתחיל בהליך הייצור בתוך כמה חודשים.

לפי העיתון, אם הסכם בין שתי המדינות יתממש, מדובר בהתקרבות משמעותית ביחסים הצבאיים בין שתיהן. כמו כן, יישומו יביא להגדלה משמעותית במספר המל"טים של רוסיה.

בתחילת החודש הודתה איראן שהעבירה "כמות מוגבלת" של מל"טים לרוסיה, חודשים לפני שפרצה המלחמה עם אוקראינה. הודאתה זו הגיעה לאחר שבמשך השבועות שקדמו לכך טענה אוקראינה כי רוסיה תקפה בשטחה באמצעות מל"טים מתוצרת איראנית.

איש דת איראני עומד בסמוך למל"ט במהלך תרגיל צבאי במיקום לא ידוע באיראן, 24 באוגוסט 2022. רויטרס
ההסכם מעיד על התקרבות משמעותית בין רוסיה לאיראן. איש דת איראני עומד ליד מל"ט/רויטרס

בריאיון עם וואלה! בחודש שעבר סיפר שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה כי בכמה שיחות שקיים עם שר החוץ האיראני, האחרון הכחיש שאיראן סיפקה לרוסיה מל"טים. במהלך הריאיון, אמר קולבה כי איראן עדיין יכולה לחזור בה מכוונתה לספק לרוסיה טילים בליסטיים מדוייקים וכך להימנע מתגובה חריפה של אוקראינה. "איראן יכולה לעצור את זה, ואם הם יעצרו אנחנו נעשה אותו דבר. אבל אם לא יעצרו, לא יהיו לנו חרטות", הוא אמר.

בעקבות חשיפת הסיוע האיראני להתחמשות הרוסים, האוקראינים סילקו מקייב את השגריר האיראני, והורידו את דרג היחסים הדיפלומטיים שלהם עם איראן. שר החוץ קולבה המליץ לנשיא זלנסקי לנתק את היחסים באופן מוחלט, אך הדבר עוד לא קרה. "אם נקבל ראיות מוצקות כמו בטון שאיראן הפסיקה את שיתוף הפעולה הצבאי עם רוסיה, ושרוסיה לא מקבל יותר מל"טים מאיראן, אנחנו נהיה במצב שבו נוכל לשמור את היחסים עם איראן מעל המים", אמר קולבה. עם זאת, הוא הדגיש כי אם איראן תמשיך לספק לרוסיה מל"טים וטילים המדיניות של אוקראינה "תהיה חסרת רחמים בכל הנוגע להגנה על עצמנו מפני מדיניות שמשתתפות בתוקפנות הרוסית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully