וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיץ קטלני בצ'ילה: 23 הרוגים במאות שריפות

עודכן לאחרונה: 5.2.2023 / 16:23

האזורים שמצויים תחת צו חירום הם מחוז אראוקניה, מחוז ביוביו ומחוז ניובלה, ליד קו החוף של המדינה. מחוזות אלה הם מחוזות חקלאיים בעיקרם, המלאים בחוות שמגדלות ענבים, תפוחים ופירות נוספים לייצוא. כ-400 אלף דונם נשרפו עד כה

בווידאו: הרוגים בשריפות בצ'ילה/רויטרס

מאות שריפות יער בצ'ילה גבו עד כה את חייהם של 23 בני אדם, בזמן שהממשלה מרחיבה את צו חירום וגל החום מקשה על השליטה באש המשתוללת. יותר מ-1,100 אנשים נאלצו למצוא מקלט במקלטים, ולפחות 979 נפגעו בשריפות, על פי הרשויות.

האזורים שמצויים תחת צו חירום הם מחוז אראוקניה, מחוז ביוביו ומחוז ניובלה, ליד קו החוף של המדינה. מחוזות אלה הם מחוזות חקלאיים בעיקרם, המלאים בחוות שמגדלות ענבים, תפוחים ופירות נוספים לייצוא, כמו גם אזור מלא ביערות. כ-400 אלף דונם נשרפו עד כה, על פי נתונים רשמיים.

שריפות בצ'ילה. רויטרס
שריפות בצ'ילה/רויטרס
שריפות בצ'ילה. רויטרס
שריפות בצ'ילה/רויטרס

"תנאי מזג אוויר מקשים על כיבוי השריפות שמתפשטות, ומצב החירום מחריף", אמרה שרת הפנים קרולינה טוהה. ביום שישי כובו 76 שריפות, לדבריה, אך בשבת 16 שריפות חדשות ניצתו והטמפרטורות זינקו ליותר מ-40 מעלות. צו החירום מאפשר גיוס של חיילים ומשאבים נוספים לטובת ההתמודדות עם אסון טבע. על פי רשויות צ'ילה, ספרד, ארצות הברית, ארגנטינה, אקוודור, ברזיל ו-ונצואלה הציעו סיוע, כולל של מטוסים וכבאים.

שריפות בצ'ילה. רויטרס
שריפות בצ'ילה/רויטרס
שריפות בצ'ילה. רויטרס
שריפות בצ'ילה/רויטרס
שריפות בצ'ילה. רויטרס
שריפות בצ'ילה/רויטרס

סוכנות היערנות הלאומית Conaf דיווחה אתמול כי מתוך 231 שריפות, 151 נמצאות תחת שליטה ואילו ב-80 עדיין נאבקים הכבאים.

נשיא צ'ילה גבריאל בוריץ' קיצר את חופשת הקיץ שלו ונסע למחוזות ביוביו וניובלה, שם התחייב לספק תמיכה לכל האזורים שנפגעו בשריפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully