וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם לוהט: גלי חום אופפים את אירופה, סין וארה"ב

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 12:53

לפחות 86 ערים במזרח ודרום סין פירסמו התרעות חום. בפיניקס, בירת אריזונה בארה"ב, צפויות המעלות להגיע ל-45. בדרום ודרום מערב ספרד נרשמו 44 מעלות צלזיוס, בצרפת לוהט ובפורטוגל נלחמים בשריפות. בתי חולים בדרום אנגליה קורסים והלימודים משובשים בשל החום

גלי חום מסוכנים אופפים חלקים מסין, אירופה, דרום מערב ומרכז ארצות הברית השבוע, ועשרות ערים מתקשות להתמודד עם הטמפרטורות שממשיכות לעלות.

נכון לאתמול, לפחות 86 ערים במזרח ודרום סין פירסמו התרעות חום. התחזית היא כי הטמפרטורות בכמה ערים תעבור את 40 המעלות צלזיוס ביממה הקרובה.

גל חום, סין. רויטרס
גל חום בסין/רויטרס

בשנגחאי, העיר המאוכלסת ביותר בסין, הרשויות הורו ל-25 מיליון התושבים להתכונן למזג אוויר יוצא דופן. מאז שהתחיל המערב ב-1873, היו בשנגחאי רק 15 ימים שבהם הטמפרטורה היתה גבוהה מ-40 מעלות. לדברי וואנג יינג, בת 35, "המיזוג עובד כל היום, ואיני מעיזה לצאת החוצה, אפילו לא למרפסת". היא מתכננת לעבוד השבוע רק מהבית.

שיעור התמותה מגלי חום עלה פי ארבעה ב-1999-2019, כש-26,800 אנשים מתו מחום ב-2019, על פי מחקר של כתב העת "לנסט" שפורסם ב-2020. אנשים מעל גיל 65 מתמודדים עם סיכון גבוה ב-10.4% של מוות בגל חום, על פי המחקר.

בנאנג'ינג במזרח סין, אחת משלוש הערים הידועות בטמפרטורה הגבוהה בהן בקיץ, פתחו הרשויות מקלטים ממוזגים מתחת לקרקע, והבונקרים מתקופת המלחמה מצוידים בוויי פיי, ספרים, מים ואפילו מיקרוגלים. בצ'ונגצ'ינג, הידועה בחום בעונת הקיץ, נמס הגג של אחד המוזיאונים, והרעפים המסורתיים התפרקו משום שהחום חימם את הזפת מתחת. המדינה פירסמה התרעה אדומה. הטמפרטורות הגבוהות, לחות וקרינה אולטרה סגולה הפכו גם את העיר ווהאן לתנור.

"הסיבה לגלי החום השנה הם שתי סופות אנטי-ציקלון (תופעת מזג אוויר, שבה נוצר עירבול סביב אזור של לחץ אוויר גבוה בהמיספרה הצפונית או הדרומית)", אמרה פרופ' פיית צ'אן מאוניברסיטת נוטינגהם בנינגבו ל"גרדיאן".

עוד בוואלה!

שיאי חום נשברים ברחבי העולם - וזאת רק ההתחלה

לכתבה המלאה
גל חום בסן אנטוניו, טקסס. רויטרס
מספקים מאווררים בטקסס/רויטרס

בארצות הברית, אזורים בדרום מערב ומרכז המדינה מתעדים חום קיצוני. ווייקו בטקסס רשמה 42.2 מעלות צלזיוס. שיאי חום נשברו השבוע גם בקולורדו, אוקלהומה וארקנסו. הסיבה לכך היא "כיפת חום", אזור שבו יש לחץ גבוה שלוכד את החום. באריזונה צפויות המעלות להגיע ל-45 בבירה פיניקס.

גל חום, ספרד. רויטרס
ספרד נמסה ב-47 מעלות/רויטרס

באירופה, ספרד סובלת מגל חום שני הקיץ, עם טמפרטורות שמגיעות באזורים בדרום ובדרום מערב המדינה ליותר מ-44 מעלות צלזיוס. רובן דל קמפו, דובר של הלשכה למטאורולוגיה במדינה, אמר כי גל החום הנוכחי, שהתחיל בשבת, צפוי להגיע לשיא מחר אך עלול להימשך גם בסוף השבוע. באזור גליסיה בצפון מערב המעלות עשויות להגיע ל-42.

"בנוסף לסכנה של שריפות יער, הטמפרטורות הגבוהות גם הופכות את הלילות ללא נעימים", הוא אמר. "הטמפרטורה בלילה לא תרד מתחת ל-25 מעלות, כלומר בשעות עשר-חצות, הטמפרטורה עשויה עדיין להיות 32-34 מעלות צלזיוס".

גל חום בצרפת. רויטרס
חקלאים בצרפת סובלים/רויטרס

ספרד רשמה את חודש מאי החם ביותר אי פעם השנה. יוני הביא עמו עוד גל חום. הטמפרטורה הגבוהה ביותר בספרד אי פעם נרשמה באוגוסט האחרון - 47.7 מעלות צלזיוס בעיר מונטורו באנדלוסיה. "העלייה בטמפרטורות הן תוצאה ישירה של שינוי האקלים", אמר דל קמפו במאי לעיתון "אל פאיס".

גל חום במצרים. רויטרס
גם במצרים מנסים להפיג את החום/רויטרס

מעבר לגבול, פורטוגל עדה לטמפרטורות גבוהות של יותר מ-44 מעלות, מה שהוביל לשריפות וענני עשן בליסבון הבירה. חזית של אוויר חם נכנסה גם לצרפת. הטמפרטורות עברו את 30 המעלות ברוב המדינה, על פי הלשכה הלאומית למטאורולוגיה Météo-France. בחלקים מסוימים היא עשויה להגיע ל-39 מעלות. השיא צפוי להגיע בין שבת ליום שלישי הבא.

גל חום בספרד. רויטרס
רגע של מנוחה בצל בספרד/רויטרס

הלשכה המטאורולוגית בבריטניה האריכה את התרעת החום הקיצוני שהוכרזה ביום ראשון, בעוד הטמפרטורות ממשיכות להיות מעל 35 מעלות צלזיוס בדרום מזרח אנגליה. בתי החולים באזורים אלה הכריזו על מצב חירום בשל העלייה במקרים שקשורים לחום, בשילוב עם מקרי קורונה.

גל החום עלול לשבש גם את פעילות בתי הספר אם הטמפרטורות יהיו גבוהות מדי בכיתות. האיגוד הלאומי לחינוך הורה על "סגירת כיתות שבהן החום בלתי נסבל והעברת הלימודים למקומות אחרים, או שליחת התלמידים הביתה".

גל חום בסביליה, ספרד. רויטרס
סביליה בוערת/רויטרס

שיבושים עלולים לחול גם בתחבורה. נטוורק רייל אמרה כי יישמה מגבלות זמניות על המהירות בשעות החמות ביותר באזורים מסוימים, כדי להבטיח שהרכבות ימשיכו לפעול וכדי לצמצם את ההשפעות של התרחבות הפסים בשל החום.

חוף ברייטון, אנגליה. ShutterStock
האנגלים הולכים לים/ShutterStock

על פי התחזית, הטמפרטורות עשויות להגיע ליותר מ-40 מעלות בחלקים מבריטניה בסוף השבוע. הטמפרטורה החמה ביותר בבריטניה היתה 38.7 מעלות צלזיוס, ונרשמה ביולי 2019 בגנים הבוטניים קיימברידג'.

מדאונינג 10 נמסר כי "אנו ממשיכים לנטר את ההשפעות של גל החום. נעשית עבודה רצינית כדי להבטיח שמי שחשוף במיוחד לחום יטופל", אמר דובר ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully