וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: גל חום בן 70 ימים מייבש את המדינה

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 13:18

אגם המים המתוקים הגדול בסין הצטמצם ב-75%, וחקלאים סמוך לאגם אינם יכולים כעת להשקות את יבוליהם ושדותיהם. ההתייבשות המים משפיעה גם על אספקת המים לשתייה בבתים. שריפות יער פרצו במחוז סיצ'ואן. חיות משק ויבולים נמצאים בסכנה

חום קיצוני בסין גורם לכאוס ברחבי המדינה. הרשויות מנסות כעת לצמצם נזקים לאורך נהר היאנגצה שנגמרו בשל שינוי האקלים לרשתות החשמל, היבולים וחיות המשק. גל החום בסין, שנמשך כבר 70 ימים, הוא הארוך ביותר והנרחב ביותר בהיסטוריה, כ-30% מתוך 600 תחנות מזג אוויר לאורך הנהר רשמו השבוע את הטמפרטורות הגבוהות ביותר אי פעם.

שריפות יער פרצו במחוז סיצ'ואן, ומחוז צ'ונגשינג שבדרום מערב נפגע קשה במיוחד. הלשכה לחקלאות באזור הורתה על אמצעי חירום כדי להגן על החיות ביותר מ-5,000 חוות חזירים גדולות. נזקים לתבואה ומחסור במים עלולים "להתפשט למגזרים אחרים שקשורים למזון, מה שיוביל לעלייה במחירים או למשבר מזון חמור ביותר", אמר לין ז'אנג, פרופסור לשינוי אקלים וחקלאות באוניברסיטת העיר הונג קונג.

אגם המים הגדול בסין, אגם פויאנג במחוז ג'יאנשינג, הצטמצם ב-75%, על פי הרשויות המקומיות, וחקלאים סמוך לאגם אינם יכולים כעת להשקות את יבוליהם ושדותיהם. ההתייבשות המים השפיעה גם על אספקת המים לשתייה בבתים. הרשויות המקומיות משחררות כעת מים משלושה מאגרים כדי לפצות על המחסור.

נהר היאנגצה מתייבש/GettyImages

בנוסף, יושמו אמצעי חירום לחסכון בחשמל, כולל סגירת מפעלים, חנויות, צמצום שעות עבודה בחנויות וצמצום השימשו במזגנים במשרדים בתגובה לביקוש הגובר לחשמל בשל החום. בערים גדולות כמו שנגחאי כיבו את האורות שבלילה שמאירים על האתרים המפורסמים בעיר. בערי לוז'או החלו לכבות את האורות בלילה כדי להפחית את הלחץ על רשת החשמל.

המרכז הלאומי למטאורולוגיה בסין שקל להוריד את ההתרעה הלאומית ל"כתום" לאחר 12 ימים רצופים של התרעות אדומות, אך הטמפרטורות צפויות עדיין להיות גבוהות מ-40 מעלות צלזיוס באזור אגן נהר היאנגצזה. על פי תחזיות, הטמפרטורות הגבוהות יימשכו עד סוף אוגוסט

בווידאו: ביקור פלוסי בטייוואן והתרגיל הצבאי הסיני בתגובה/צילום: רויטרס

סין הזהירה כי תושפע משינוי האקלים ואסונות טבע שצפויים להתרבות בשנים הבאות. סין, פולטת גזי החממה הגדולה בעולם, התחייבה ליהפך ל"נקייה מפחמן" עד 2060. אך הבצורת הנמשכת מקשה על ייצרו חשמל ממים והשימוש בפחם שוב עולה במדינה. במחוז אנהווי נרשמה עלייה של 12% בייצור החשמל מפחם.

הסיכויים לשיתוף פעולה בינלאומי בנוגע לשינוי האקלים יורדים גם כן לאור המתיחות הגואה בין סין לארצות הברית, בעיקר לאחר הביקור של יו"ר בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי בטייוואן. סין בתגובה ביטלה שיחות אקלים עם ארצות הברית.

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • בצורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully