וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל החום מתגבר: עומסי חום כבדים, קרינת שמש קיצונית

עודכן לאחרונה: 25.7.2022 / 16:37

גל החום ששוטף את העולם לא פוסח על ישראל, שתחווה שבוע חם מהרגיל בכל רחבי הארץ. במישור החוף יהיה הביל, בהרים ובפנים הארץ יהיה חם ויבש וברחבי הארץ ישררו עומסי חום קיצוניים. באילת הטמפרטורות יגיעו לעד 42 מעלות, קרינת השמש בכל הארץ - ברמות הגבוהות ביותר

בווידאו: שריפות משתוללות באירופה/צילום: רויטרס

השבוע עומד מזג האוויר להיות חם מהרגיל, ובסוף השבוע ישררו ברוב חלקי הארץ עומסי חום קיצוניים. היום (שני) תמשיך העלייה בטמפרטורות ותורגש הכבדה בעומסי החום. במישור החוף יהיה הביל.

בשלישי וברביעי לא יהיה שינוי ניכר במזג האוויר וימשיך להיות חם. בחמישי יעלו הטמפרטורות אף יותר ותורגש הכבדה קלה בעומסי החום. בהרים ובפנים הארץ יהיה חם ויבש, ובמישור החוף יהיה הביל. ברחבי הארץ ישררו עומסי חום כבדים עד קיצוניים.

לתחזית מזג האוויר המלאה

מסוק כיבוי בספרד, 15 ביולי 2022. רויטרס
כיבוי שריפה בגל החום בספרד, 15 ביולי 2022/רויטרס

שירותי הכיבוי וקק"ל בכוננות

שירותי הכבאות ברחבי הארץ מבצעים פעולות הערכות, בעקבות ההתראה מוקדמת על עומס חום כבד בדרום הגולן, בגליל התחתון, בעמקי הצפון, במורדות הגליל המערבי, בבקעת הירדן, במדבר יהודה ובים המלח, במזרח הנגב ובערבה. מחר, בין השעות 11:00-21:00 צפוי עומס חום כבד עד קיצוני באזורים האלה.


מהקרן הקיימת נמסר כי יערני קק"ל נמצאים אף הם בכוננות גבוהה בשטח, עם מכוניות כיבוי אש, כדי לתת מענה מהיר במקרה חירום. קק"ל ביקשה מהציבור להימנע מהבערת אש גלויה בפארקים וביערות.

שריפה מתפתחת בהרי ירושלים, 25 ביולי 2022. עובדי ויערני קק"ל, אתר רשמי
שריפה מתפתחת בהרי ירושלים, 25 ביולי 2022/אתר רשמי, עובדי ויערני קק"ל
חוף בת ים, 11 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
עדיף להישאר במזגן. חוף הים בבת ים/ראובן קסטרו

באזור הר חנות שבהרי ירושלים התלקחה שריפה גדולה. ארבעה מטוסי כיבוי במקום לצד צוותי כבאות והצלה ועובדי קק"ל.

יהושע שקדי, המדען הראשי ברשות הטבע והגנים, אומר כי הרשות מבצעת את הפעולות הנדרשות בכדי לשמור על הטבע בעידן של שינויי אקלים, אך מודה כי יש "להגביר בהרבה את עוצמת הפעולות". לדבריו, "יש לדרוש ממשרדי הממשלה, בעיקר המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות ומשרד הפנים, רשות המים, השלטון האזורי והמקומי, לתמוך בפעולות הרשות, לחוקק חוקים ולהקצות תקציבים מתאימים. יחד, אפשר יהיה להתגבר על חלק ניכר מהשפעות שינוי האקלים על הטבע".

שריפה בסמוך לפארק הירדן, 16 ביולי 2022. כב"ה צפון, אתר רשמי
שריפה בפארק הירדן, 16 ביולי 2022/אתר רשמי, כב"ה צפון

ד"ר עמוס פורת, מנהל תחום שירותים אקלימיים בשירות המטאורולוגי, אמר לוואלה! כי "מבחינה סינופטית, מדובר בעקבות של אותו רכס שחלף מעל אירופה בשבוע שעבר, שהתקדם אלינו ושמגיעים אלינו שרידים ממנו שגורמים להתחממות. זה לא באותו קנה מידה, כי שם היו ערכי טמפרטורה קיצוניים ואצלנו צפוי 'רק' גל חום כבד". הוא הוסיף, "הם גם הרבה פחות ערוכים מאיתנו, כאן זה היום יום שלנו לאורך חדשים".

לדברי פורת, "אנחנו הולכים להתחממות, כשחמישי-שישי יהיו החמים ביותר. רשמית, זה אינו גל כי מוגדר כך רק פרק של שלושה ימים רצופים. אבל, בהחלט יהיה חם מהרגיל, וזה עוד בטרם נכנסנו לאוגוסט, החודש החם של השנה". עם זאת, הוא הזכיר כי "בסיכום יוני יצא שעד כה, השנה הזו היא קרירה מהממוצע וטמפרטורת מי הים בחדשים אפריל ים אף הייתה בצורה בולטת נמוכה מהממוצע".

הגן הלאומי מעין חרוד. לבנה שמילה, רשות הטבע והגנים
למרות החום - מטיילים בעין חרוד/רשות הטבע והגנים, לבנה שמילה
שמורת הטבע נחל שניר. רינת רוסו, רשות הטבע והגנים
מטיילים בנחל שניר/רשות הטבע והגנים, רינת רוסו

מידות החום הצפויות השבוע: בירושלים מ-20 מעלות ועד 33 מעלות; בתל אביב מ-22 מעלות ועד 31 מעלות; בחיפה 23 עד 29; צפת 34-21; קצרין 41-21; טבריה 41-23; נצרת 35-21; עפולה 38-21; בית שאן 43-22; לוד 27-34; אשדוד 21-31; עין גדי 41-29; באר שבע 38-20; מצפה רמון 33-23; אילת 42-27. בכל רחבי הארץ תורגש קרינת שמש קיצונית - רמת הקרינה היא בין 11-10, הרמות הגבוהות ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully