וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות איומים ברשתות החברתיות: הועלתה רמת האבטחה על נתניהו, חיות ולוין

עודכן לאחרונה: 5.2.2023 / 19:51

ברקע כוונת הממשלה לקדם את המהפכה המשפטית, הועלתה דרגת האבטחה על רה"מ, נשיאת בית המשפט העליון ושר המשפטים לרמה המקסימלית. בתוך כך, גורמים במערכת הביטחון אמרו כי השיחה בין ראש השב"כ למפכ"ל התקיימה בעקבות הלך הרוח ברשתות החברתיות

בווידאו: נתניהו: הטענה שהרפורמה היא סוף הדמוקרטיה - משוללת כל יסוד/רוני כנפו

רמת האבטחה סביב ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הועלתה לדרגה המקסימלית, בעקבות התבטאויות שונות ואיומים ברשתות החברתיות - כך נודע היום (ראשון) לוואלה. לדברי גורמים במערכת הביטחון, הועלתה גם רמת האבטחה סביב שר המשפטים יריב לוין. זאת, ברקע כוונת הממשלה לקדם את המהפכה המשפטית.

בתוך כך, בעקבות הלך הרוח ברשתות החברתיות המפכ"ל קובי שבתאי וראש השב"כ רונן בר קיימו אמש שיחה, כדי לחדד את דרכי הפעולה וההתמודדות. גורמים במערכת הביטחון אמרו כי השיחה בין השניים וההודעה של השב"כ, שבה הזהיר מפני קריאה לפוגע בנבחרי ציבור, התקיימו בעקבות החשש מהמתיחות הגוברת ברשתות החברתיות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 29 בינואר 2023. רוני כנפו, צילום מסך
ראש הממשלה נתניהו/צילום מסך, רוני כנפו

גורם ביטחוני נוסף אמר כי "השיחה בין שני הבכירים נועדה להבהיר מי אחראי על מה ובמידת הצורך להאיץ את דרכי הפעולה נגד מסיתים. כל פעולה שכזו מחייבת תהליך סדור ובמקרים חריגים בכפוף להתייעצויות עם הפרקליטות". בכל אופן, בעקבות המצב הנפיץ והשיח המתלהם ברשתות מתקיימות הערכות מצב בתדירות גבוהה מהרגיל.

אתמול נפתחה חקירה במשטרה, בעקבות פוסט שפרסם אל"מ במיל' זאב רז, שכינה את נתניהו "בן מוות". בפוסט, קרא רז להרוג "ראש ממשלה שינהיג דיקטטורה", אך יממה אחרי הפרסום הוא מחק את הדברים שכתב וחזר בו. רז היה בין הטייסים שהשתתפו בהפצצת הכור האטומי בעיראק.

"הפוסט שהעליתי כאן עם המילים 'דין רודף' היה ציטטה של אדם שחזר בו, ומחקתי אותו. אינני מזדהה עם פוסט זה ועם רוח הדברים", כתב בפוסט החדש. מהליכוד נמסר: "ההסתה נגד ראש הממשלה נתניהו שוברת שיאים של טירוף".

עוד בוואלה!

אפס מנכ"ליות בממשלה: שדולת הנשים דרשה מנתניהו לפעול למינוי נשים לתפקידי מנכ"ל לאלתר

לכתבה המלאה
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
נשיאת העליון חיות/שלומי גבאי

בנוסף, בשבוע האחרון, פתחה המשטרה בחקירה בעקבות תלונה שהוגשה נגד דברי עו"ד דוד חודק על כך שהוא יהיה מוכן "להילחם" אם המהפכה המשפטית תוביל לשלטון דיקטטורי במדינה. עו"ד חודק, שנכלל ברשימת העדים המקורית במשפטו של נתניהו, אמר את הדברים בפאנל על הרפורמה המשפטית בכנס לשכת עורכי הדין באילת.

"הממשלה לדעתי לא מבינה לאיזה בוץ היא נכנסת", אמר בכנס. "אנשים מוכנים להילחם עם נשק נגד תוכנית החקיקה ההרסנית הזאת. אז כולם מזדעזעים, איך אתה אומר דבר כזה? אז אני אומר: אם יגררו אותי לשם, זה מה שאני אעשה. אני לא אעזוב את הארץ, ואני לא אחיה בדיקטטורה. הם הולכים על זה בכל הכוח - ואנחנו נתנגד לזה בכל הכוח. ויהיה אשר יהיה". עוד הזהיר כי "תהיה פה אולי מלחמת אחים, לצערי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully