וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק שירות הביטחון: במג"ב ובמשטרה יוחלפו החיילים בהדרגה, אבל לשב"ס הקציבו חצי שנה בלבד

עודכן לאחרונה: 4.2.2023 / 21:02

על אף הצעת שר הביטחון לשעבר גנץ, לפרוס את תהליך צמצום כוח האדם של חיילים על פני 3 שנים, יוגש מחר לשולחן הכנסת חוק לפיו תוך חצי שנה יפסק לאלתר וללא דיחוי שיבוץ חיילים וחיילות בשב"ס, "הלחץ לא הגיע מצד צה"ל אלא מכיוון המשרד לביטחון לאומי", מסרו גורמי ביטחון

בווידאו: חייל ששירת בכלא גלבוע מעיד - התלוננתי בזמן אמת שעטאללה מתקרב לחיילת/צילום: שלומי גבאי

תזכיר חוק שירות ביטחון להצבת יוצאי צבא במשטרת ישראל ובשירות בתי הסוהר יוגש מחר (ראשון) לשולחן הכנסת. לפי החוק, יפסק תוך חצי שנה לאלתר וללא דיחוי שיבוצם של מאות חיילים וחיילות בשירות בתי הסוהר. זאת, בניגוד לעמדתו של שר הביטחון הקודם בני גנץ שחשב כי נכון לחלק את צמצום כוח האדם של החיילים והחיילות על פני שלוש שנים כדי לאפשר לשירות בתי הסוהר להיערך לכך מבחינת גיוס כוח אדם והכשרתו.

גורמי ביטחון אמרו הערב כי ההחלטה החדשה בדחיפה של השר איתמר בן גביר, כופה על שב"ס היערכות למציאות בה יהיה פער חמור בכוח האדם, למרות האתגרים הביטחוניים והשינויים במערכת הביטחון בדגש על תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים. עוד הם הוסיפו, כי "הלחץ לא הגיע מצד צה"ל אלא מכיוון המשרד לביטחון לאומי".

במהלך חודש אוגוסט 2022 בהנחיית שר הביטחון והשר לביטחון הפנים הוקם צוות בין-משרדי לבחינת המשך הצבת חיילים בשירות חובה בשב"ס. זאת, בין היתר, על רקע הפרסומים בתקשורת על התנהלות חמורה ואירועים קשים, ובכלל זה תקיפות על רקע מיני, שהתרחשו, לכאורה, בבית הסוהר "גלבוע", כנגד סוהרות ששירתו שם במסגרת שירות חובה.

יחידת נחשון. קובי אליהו
שיבוץ חיילים לשב"ס יפסק תוך חצי שנה לאלתר וללא דיחוי. יחידת נחשון בשב"ס/קובי אליהו

הצוות הבין-משרדי, סיים את עבודתו והגיש את מסקנותיו לשר הביטחון והשר לביטחון לאומי, ב- 8 בדצמבר 2022. בהמלצותיו קבע הצוות כי בעולם נטול מגבלות משאביות ותקציביות, נכון היה שמשימת הכליאה של האסירים הביטחוניים, תבוצע "מקצה לקצה" על ידי סוהרי קבע. בהתאם לכך, המליץ הצוות על הארכת הוראת השעה לתקופה מוגבלת שבמהלכה תתקיים עבודת מטה שתאפשר את הוצאתם ההדרגתית של חיילי החובה משירות בשב"ס והחלפתם בסוהרי קבע.

המלצות הצוות הובאו בפני שר הביטחון ובפני השר לביטחון לאומי שהחליטו כי יש מקום להאריך את הוראת השעה בחצי שנה בלבד, עד ל- 15 באוגוסט 2023, שבמהלכה יפעל המשרד לביטחון לאומי להמרתם של תקני חיילי החובה בתקני סוהרי קבע. כמו כן, בכל הנוגע להצבת חיילי חובה במשטרה, יאריכו את הוראת השעה בכשלוש שנים, עד ליום ה-31 בדצמבר 2025 תחת סעיף של "צורך ביטחוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully