וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: האסיר הביטחוני החשוד באונס חיילת בכלא גלבוע - מחמוד עטאללה

עודכן לאחרונה: 23.8.2022 / 15:49

בית המשפט הותיר לפרסם את שמו של המחבל החשוד שאנס 3 פעמים סוהרת שב"ס. מוקדם יותר היום גנץ ובר לב סיכמו על הקמת צוות שיבחן את אופי השירות של חיילות בשב"ס

בווידאו: נשיא המדינה מתייחס לפרשת הסוהרות/צילום: צילום: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו / לע"מ

מחמוד עטאללה הוא האסיר הביטחוני החשוד באונס סוהרת שב"ס בכלא גלבוע - כך התיר היום (שלישי) לפרסום בית המשפט. עטאללה מואשם שאנס שתי אסירות שונות ארבע פעמים, וכן שבצע מעשים מגונים בשלוש סוהרות נוספות. הוא מכחיש את החשדות נגדו, וטען כי יחסי המין שקיימם עם אחת הסוהרות היו בהסכמה ושהסוהרת יזמה אותם.

עטאללה, איש פתח, הורשע ב-2003 ברצח פלסטינית מרמאללה שלפי ההערכה חשד בה ששיתפה פעולה עם ישראל. על עטאללה נגזר מאסר עולם, ומאז הוא נחשב לאחד המנהיגים הבולטים של האסירים הביטחוניים, והיה לדובר אגף 5 - אגף האסירים הביטחוניים בכלא גלבוע.

מוקדם יותר היום שר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון הפנים עמר בר לב הודיעו על הקמת צוות משותף, שיבחן את אופי השירות של משרתי החובה בשב"ס, וחיילות בפרט. בנוסף, סיכמו השניים, בעקבות פרשת הסרסור בסוהרות בכלא גלבוע, כי עד הקמת הצוות לא ישהו משרתי החובה ביחידות עם אסירים ביטחוניים.

מוחמד עטאללה. המחבל מכלא גלבוע שהטריד סוהרות. אתר רשמי, אתר רשמי
עטאללה/אתר רשמי, אתר רשמי

הצוות שיוקם, יבצע בחינה מחודשת של התפקידים המיועדים לנשים, ובמידת הצורך הגדרה מחדש של אפיוני התפקידים והמשימות שיוטלו על המשרתים והמשרתות בשב"ס. כמו כן, יבחן הצוות את הארכת הוראת השעה המאפשרת הצבת המשרתים בשב"ס, ויגיש את המלצותיו עד לסוף נובמבר. כמו כן יוגברו הביקורות השוטפות של צה"ל ושב"ס.

שר הביטחון בני גנץ אמר כי "ביטחונם האישי של כלל משרתי ומשרתות החובה, בשב"ס או בכל יחידה אחרת, חייב להיות בראש סדר העדיפויות שלנו. האירועים שהתרחשו לכאורה בין כותלי הכלא הם חמורים ביותר, ואסור לנו להתעלם מהם. הצוות שיוקם יחקור לעומק ויבחן מחדש את אופי השירות - זאת במקביל לפעולות מיידיות שכבר נעשות בשטח. ההורים ששולחים את ילדיהם לשירות חובה חייבים לדעת שאנחנו עושים הכל כדי להגן עליהם, וכך נעשה".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, התייחס גם הוא לפרשה ואמר כי "האירועים לכאורה שנחשפנו אליהם, הם קשים מאוד ומחייבים את כולנו גם להיאבק באפס סובלנות בתופעות חמורות כאלו ודומות להן, וגם להבטיח את שלומם וביטחונם של משרתי ומשרתות החובה בשירות בתי סוהר בפרט. לשם כך הוקם הצוות המשותף - ובשאר המערכים וגופי הביטחון. זו המחויבות שלנו להם, זו המחויבות שלנו להוריהם וזו המחויבות שלנו לחברה הישראלית. המאבק בהטרדות המיניות נמצא בראש סדר העדיפויות שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully