וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיימת על סין: ארה"ב מרחיבה נוכחות בפיליפינים

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 17:30

ארצות הברית תקבל גישה לארבעה בסיסים צבאיים נוספים בפיליפינים במסגרת הסכם תיאום הגנה מוגבר מ-2014, על רקע החששות מפני צעדי סין כלפי טייוואן. תגובת סין: "זהו צעד שמסלים את המתיחות באזור ומסכן את השלום והיציבות האזוריים"

הפיליפינים העניקו לארצות הברית גישה גדולה יותר לבסיסיה הצבאיים, הודיעו היום (חמישי) שרי ההגנה של שתי המדינות. ההחלטה התקבלה על רקע החשש הגובר לגבי המתיחות בין סין לטייוואן והמחלוקת הטריטוריאלית בים סין הדרומי.

ארצות הברית תקבל גישה לארבעת האתרים במסגרת הסכם תיאום הגנה מוגבר מ-2014 (EDCA), אמרו שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ועמיתו הפיליפיני קרליטו גלבז, במסיבת עיתונאים במנילה.

אוסטין נמצא בפיליפינים לטובת שיחות על רקע רצונה של ארצות הברית להרחיב את האפשרויות הביטחוניות שלה כחלק מהניסיון למנוע צעדים סיניים נגד טייוואן. הוא אמר כי ההחלטה הפיליפינית היא "עניין גדול" בהתחייבות של שתי המדינות לחזק את בריתן.

"הברית שלנו תהפוך את שתי הדמוקרטיות שלנו לבטוחות יותר ותסייע לנו לשמור על האזור האינדו פסיפי חופשי ופתוח", אמרו אוסטין.

שר ההגנה האמריקני נפגש עם נשיא הפיליפינים פרדיננד מרקוס. רויטרס
שר ההגנה האמריקני נפגש עם נשיא הפיליפינים פרדיננד מרקוס/רויטרס
שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין נפגש עם נשיא הפיליפינים מרקוס. רויטרס
מהדקים קשרים. שר ההגנה האמריקני נפגש עם נשיא הפיליפינים פרדיננד מרקוס/רויטרס

סין אמרה בתגובה כי גישה גדולה יותר לבסיסים צבאיים בפיליפינים חותרת תחת היציבות האזורית ומגבירה את המתיחות. "זהו צעד שמסלים את המתיחות באזור ומסכן את השלום והיציבות האזוריים", אמר דובר משרד החוץ הסיני מאו נינג. "מדינות באזור צריכות לשמור על עירנות ולא לתת לארצות הברית לנצל אותן".

במסגרת הסכם EDCA יש לארצות הברית כעת גישה לתשעה בסיסים צבאיים. היא הודיעה כי תשקיע יותר מ-82 מיליון דולר בתשתיות באותם בסיסים. ההסכם מאפשר לארצות הברית גישה לבסיסים לטובת אימונים משותפים, הצבת ציוד ובניית מתקנים כמו מעונות חיילים או מאגרי דלק, אך לא לטובת נוכחות ארוכת טווח.

היחסים בין ארצות הברית לפיליפינים התערערו תחת שלטונו של הנשיא לשעבר רודריגו דוטרטה, שהתקרב לסין והיה ידוע ברטוריקה האנטי אמריקנית שלו. הנשיא החדש, פרדיננד מרקוס, בנו של הנשיא לשעבר מרקוס, נפגש עם הנשיא ג'ו ביידן פעמיים מאז נבחר לתפקיד בשנה שעברה. הוא אמר כי אינו רואה עתיד שבו הפיליפינים וארצות הברית אינן בעלות ברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully