וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התכוננו למלחמה!": הציוץ נגד ארה"ב שגרף 2 מיליון לייקים בסין

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 16:37

אחת מחטיבות הצבא הסיניות העלו פוסט ברשת "ווייבו" הסינית - המקבילה של טוויטר - שבו איימו על ארה"ב לקראת הביקור של ננסי פלוסי, דוברת בית הנבחרים האמריקני באסיה

דוברת בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי התחילה היום (ראשון) ביקור בארבע מדינות באסיה, על פי דיווח של לשכתה. עם זאת, לא הוזכר בעדכון אם פלוסי אכן תבקר בטייוואן, כפי שתיכננה, על רקע המתיחות בין ארצות הברית לסין לגבי האי הריבוני.

"ננסי פלוסי מובילה משלחת של הקונגרס לאזור האינדו פסיפי, כולל ביקורים בסינגפור, מלזיה, דרום קוריאה ויפן", נמסר בהצהרה. "הביקור יתמקד בשותפויות ביטחוניות וכלכליות וממשל דמוקרטי באזור".

סין רואה בביקורים של נציגים אמריקנים בטייוואן כשליחת מסר מעודד לאי לגבי העצמאות שלו, שלה היא מתנגדת. לוושינגטון אין קשרים רשמיים דיפלומטיים עם טייוואן אך היא מחויבת על פי חוק לספק לאי אמצעים להגן על עצמו במקרה של תקיפה סינית.

ביקור של פלוסי, הדמות הפוליטית השלישית בחשיבותה בארצות הברית, אחרי הנשיא ג'ו ביידן וסגנית הנשיאה קמלה האריס, יהיה משמעותי אך לא חסר תקדים. ב-1997 ניוט גינגריץ' הרפובליקני, שהיה דאז דובר בית הנבחרים, ביקר בטייוואן.

שי ג'ינפינג בביקור בהונג קונג. רויטרס
שי ג'ינפינג לא מוכן להיכנע/רויטרס

נשיא סין שי ג'ינפינג הזהיר את עמיתו ג'ו ביידן ביום חמישי כי וושינגטון צריכה לאמץ את עקרון סין האחת וכי "אלה שישחקו עם אש, ייכוו וימותו". בשיחת טלפון בת שעתיים הבטיח ביידן כי המדיניות של ארצות הברית לגבי טייוואן לא השתנתה, וכי וושינגטון מתנגדת לשינוי הסטטוס קווי או לחתור תחת השלום והיציבות במצרי טייוואן.

דובר חיל האוויר הסיני, שן ג'ינקה, צוטט היום כאומר שבייג'ין "תגן בנחישות על הריבונות הלאומית והשלמות הטריטוריאלית שלה". פוסט של יחידה בצבא הסיני ברשת החברתית ווייבו - "הטוויטר של סין" - ביום שישי שבו נכתב "התכוננו למלחמה!" קיבל 1.87 מיליון לייקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully