וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזענות בבית חולים: יולדת יהודייה סירבה להתאשפז לצד יולדת ערבייה

עודכן לאחרונה: 1.2.2023 / 22:22

צוות בית החולים העמק הבהיר ליהודייה כי "זו לא תוכנית כבקשתך", אך היא המשיכה להתעקש ובסופו של דבר בני הזוג מנצרת עברו לחדר אחר: "יודעת מה, גם אנחנו לא רוצים להיות איתך". "סמוטריץ' ואשתו יכולים להתגאות באווירה הגזענית שהפיצו"

בית חולים העמק. ללא, פלאש 90
"בית החולים התנהג למופת", בית חולים העמק/פלאש 90, ללא

זוג הורים ערבים מנצרת שהגיעו אתמול (שלישי) לבית החולים "העמק" בעפולה ללידת ילד שלישי, נאלצו להתמודד עם גזענות כלפיהם. יולדת יהודייה בחדר שבו הייתה היולדת הערבייה אמורה להתאשפז סירבה שיכניסו לחדרה יולדת ערבייה.

צוות משמרת הלילה של המחלקה שטיפל באשפוז הסביר לאישה כי "זו לא תוכנית כבקשתך", אך היא המשיכה להתעקש. בסופו של דבר ויתרו בני הזוג מנצרת על הכבוד המפוקפק והערבייה אושפזה בחדר אחר, לבד.

"היינו שמחים גם להיות עם אנשים אחרים באותו חדר, זה לא משנה לנו", אמר לוואלה בעלה, ד"ר ואסים רוק. "אני מדגיש שבית החולים התנהג למופת בכל האירוע המאוד קצר הזה. אין לנו כלום נגד היולדת. מאחלים לה ולכולם רק שלום ובריאות".

בצלאל סמוטריץ' יו"ר מפלגת הציונות הדתית באירוע משותף עם איתמר בן גביר 26 באוקטובר 2022. אבי רוקח
"יכול להיות גאה". סמוטריץ'/אבי רוקח

"הגענו בסביבות 21:00, במיוחד לבית החולים העמק שזו הבחירה שלנו. היו לנו גם אופציות אחרות אבל הגענו לעמק כי זה בית חולים מאוד מקצועי והם מאוד אנושיים", סיפר. "בחדר לידה הכול הלך בסדר, צוות בית החולים העמק היה מקסים. רק אחר כך, בסביבות חצות, כשעמדו להעביר את אשתי לחדר שליד תחנת האחיות, היא אמרה 'אני לא רוצה את האנשים האלה בגלל שהם ערבים'".

"הצוות ניסה לשכנע אותה, אבל היא המשיכה להתווכח ולהתנגד ואז אמרתי לה, 'את יודעת מה, בעצם אנחנו לא רוצים להיות איתך בחדר, כי אנחנו כבר לא מרגישים בטוחים להיות איתך'. היא השתתקה. אולי נעלבה שערבים שהיא לא רוצה להיות איתם כבר לא רוצים להיות איתה בחדר. בזה זה נגמר".

רוק בן ה- 44 הוא רופא משפחה, מומחה ברפואה פנימית. אשתו בת 36. בעבר אף עבד בבית החולים העמק. לבני הזוג בן ובת והתינוק ראווי, הבן שנולד אמש. "זה אירוע קטן, אבל צורם מאד בלב", אמר רוק.

עוד בוואלה!

שר האוצר סמוטריץ': פעולות נגד להט"ב לא ירחיקו מצביעים

לכתבה המלאה

חברת הכנסת נעמה לזימי מהעבודה אמרה בתגובה למקרה, "בזמן שאנחנו נאבקים כדי למנוע גזענות בבתי הספר, בחסות הממשלה הזו, היא מתחילה כבר בחדר הלידה. כשבן גביר וסמוטריץ' מנהלים את הממשלה בפועל, זו התוצאה. התהליכים כבר בעיצומם".

במרכז מוסאוא לזכויות האזרח הערבי אומרים כי "שר האוצר הגזען בצלאל סמוטריץ' ואשתו יכולים להתגאות באווירה הגזענית שהם הפיצו. לא מקרה ראשון ולצערנו כנראה גם לא אחרון בו יולדת יהודייה מודיעה שהיא לא מוכנה לשכב לצד יולדת ערבייה. נציין כי בשתי היולדות טיפל צוות רפואי מעורב של יהודים וערבים".

מארגון תג מאיר הנאבק בפשעי שנאה נמסר: "למורשתו הגזענית והדוחה של סמוטריץ' וחבריו יש לצערנו לא מעט אוהדים. האם היולדת הגזענית יודעת שערביות וערבים נמצאים בבתי חולים כרופאים/ות אחיות/ים, רוקחים, עובדי מנהלה ותברואה? ומה היו אומרים כל הגזענים אם יולדת נוצריה היתה מסרבת להתאשפז לצד יולדת יהודיה בפולין?".

בשנת 2016, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', אז חבר כנסת, אמר כי הפרדה בין נשים ערביות ליהודיות לאחר הלידה הוא מעשה לגיטימי ולא גזעני. בחשבון הטוויטר שלו כתב אז: "אשתי ממש לא גזענית, אבל אחרי לידה היא רוצה לנוח ולא את החפלות ההמוניות המקובלות אצל משפחות היולדות הערביות".

דבריו עוררו ביקורת, אך סמוטריץ' עמד בדעתו: "האמת היא שזו לא רק נוחות. יש מלחמה כבר מאה שנה בארץ הזו בין יהודים לערבים ולכן טבעי שאשתי לא תרצה לשכב ליד מישהי, שהרגע ילדה תינוק שאולי ירצה לרצוח את התינוק שלה עוד 20 שנה. יש פערים מנטליים ולשני הצדדים יותר נוח להיות עם עצמם. זו ממש לא גזענות".

"הסתה הנושאת פירות מורעלים"

"מדובר בהסתה של השר סמוטריץ' וחבריו לממשלה, הנמשכת זה שנים ונושאת פירות מורעלים", נמסר מהמרכז לנפגעי גזענות מבית המרכז הרפורמי לדת ומדינה. "לידה היא אחת מהחוויות העוצמתיות בחיים, אך לזוג הערבי היא הוכתמה בסטראוטיפים ושנאה. אילו היה טורח השר ושאר חברי הקואליציה המסיתים כדרך קבע לחשוב על הערכים שיש להקנות למשפחות ישראליות, ערביות כיהודיות - הגזענות הייתה נעלמת לאיטה מחדרי הלידה שאמורים להיות המקום המשמח ביותר".

אייל בצר, ראש אשכול 'גליל עמקים' וראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, מסר: "נדהמתי, נפגעתי והזדעזעתי מהאירוע הגזעני, מלא ברוע, שהתקיים היום במחלקת היולדות בבית חולים העמק. במקום הטהור והחם של הבאת נפש חדשה לעולם, מצאה יולדת יהודיה את החוצפה והרוע להשתלח ביולדת ערביה. אני מודע לעבודה הנפלאה הנעשית בבי"ח 'העמק' ומגבה אותו בעמדתו הנחרצת ובסירובו להיענות לבקשה הפסולה. זוהי תופעה החמורה שאסור לעבור עליה לסדר היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully