וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ברקע התקיפה באיראן: אנחנו פועלים נגד פיתוח כלי נשק מסוימים

עודכן לאחרונה: 1.2.2023 / 7:53

ראש הממשלה סירב לחשוף בראיון ל-CNN אם ישראל אחראית לתקיפת מפעל הנשק באיספהאן, אך הוסיף שישראל תעשה מה שנדרש כדי לבלום את טהראן. על רקע הסערה סביב הרפורמה המשפטית, נתניהו הדף את הטענות ואמר: "הן לא קשורות למשפט שלי"

בווידאו: בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי ישראל פועלת כדי למנוע מאיראן להשיג "כלי נשק מסוימים", אך סירב לאשר אם היא אחראית לתקיפת המפעל באיספהאן. בריאיון לרשת CNN, שפורסם הלילה (רביעי), אמר נתניהו כי "אני אף פעם לא מדבר על מבצעים ספציפיים. בכל פעם שמתרחש פיצוץ כלשהו במזרח התיכון, מאשימים את ישראל או נותנים אחריות - לפעמים אלה אנחנו ולפעמים לא".

נתניהו הבהיר כי ישראל תעשה מה שנדרש על מנת לבלום את איראן מהשגת כלי נשק מסוימים. "אם יש לך משטרים נוכלים שמתכוונים להשיג נשק מסוים, אתה יכול לחתום איתם על מאה הסכמים וזה לא יעזור", אמר. "אני חושב שהדרך היחידה שבה אתה יכול לעצור או למנוע השגת נשק היא שילוב של סנקציות כלכליות משתקות, אך הדבר החשוב ביותר הוא איום צבאי ממשי".

עוד אמר נתניהו כי ישראל פתוחה בפני משא ומתן עם הפלסטינים בכל עת. זאת על רקע המצב הביטחוני בשבוע האחרון, הפיגועים בירושלים והאירועים בג'נין, שהציתו מהומות ביהודה ושומרון. עוד סיפר נתניהו כי התבקש בפברואר שנה שעברה לתווך בין רוסיה לאוקראינה, זמן קצר לאחר פלישת הרוסים לחצי האי קרים. לטענתו, סירב מאחר וכיהן כיו"ר האופוזיציה באותה תקופה. כמו כן, יהיה מוכן לתווך אם יתבקש לעשות זאת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 29 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
סירב לחשוף אם ישראל עומדת מאחורי התקיפה באיראן. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

ראש הממשלה נשאל על החששות של ממשל ביידן, לפיהן ההתנחלויות ביהודה ושומרון עלולות להחריף את היחסים עם הפלסטינים. בתגובה הוא הצביע על הצלחת הסכמי אברהם, שנרמלה את היחסים בין ישראל לבין איחוד האמירויות הערביות, בחריין ומרוקו. "הלכתי ישירות למדינות ערב וגיבשתי תפיסה חדשה של שלום. יצקתי ארבעה הסכמי שלום היסטוריים במסגרת הסכמי אברהם, שזה פי שניים ממספר הסכמי השלום שעשו קודמיי ב-70 השנים האחרונות", טען.

לדברי נתניהו, הוא מוכן שלרשות הפלסטינית יהיו כל הסמכויות שתצטרך על מנת שימשלו בעצמם בשטחי הרשות. "אך אף אחת מהמעצמות לא יכולה לאיים עלינו וזה אומר שישראל צריכה לקבל את האחריות הביטחונית העליונה", הוסיף. כמו כן, הוא סירב להסכים עם החשש של ארצות הברית, לפיו הרחבת ההתנחלויות ביהודה ושומרון תפגע בסיכויים לשלום עם הפלסטינים.

עוד בוואלה!

ארבעה רחפנים מתאבדים: כך הותקף מפעל הטילים המתקדמים באיראן

לכתבה המלאה
פיצוץ במפעל תחמושת בעיר איספהאן, איראן, 28 בינואר 2023. רשתות חברתיות, צילום מסך
פיצוץ במפעל תחמושת בעיר איספהאן, איראן, 28 בינואר 2023/צילום מסך, רשתות חברתיות

נושא נוסף שעלה בשיחה הוא עניין הקואליציה הימנית והשרים החברים בה, שחלקם התבטאו בעבר כנגד נשים וקהילת הלהט"ב. נתניהו דחה את החששות שעלו וטען כי הוא "עם שתי ידיים על ההגה". על האמירות השנויות במחלוקת של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' השיב כי הרבה אנשים אומרים הרבה דברים כשהם לא נמצאים בשלטון. "הם מאזנים את עצמם כשהם מקבלים את הכוח לידיים, וזה בהחלט המקרה כאן", אמר.

במהלך הראיון דחה נתניהו כמה פעמים את הביקורת על הרפורמה במערכת המשפט, ביוזמת שר המשפטים יריב לוין, ואמר שהוא מאמין בשינויים "שיחזקו את הדמוקרטיה". לדבריו, אין אמת בטענות לפיהן הוא תומך ברפורמה בעקבות כתבי האישום שלו. "זה שקר. לאף אחת מהרפורמות שאנחנו מדברים עליהן אין שום קשר למשפט שלי", טען.

ארצות הברית הביעה דאגה מרומזת מהמהלכים המשפטיים שמקדמת הממשלה. "בניית קונצנזוס להצעות חדשות היא הדרך הטובה ביותר לוודא שהם מאומצות ומחזיקות מעמד", אמר שר החוץ שלה, אנתוני בלינקן, לאחר פגישתו עם נתניהו בירושלים בתחילת השבוע. "מה שהופך את השותפות שלנו לחזקה כל כך זה האינטרסים המשותפים והערכים המשותפים - ובמיוחד תמיכה במוסדות וערכים דמוקרטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully