וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת חוקה תקף את הייעוץ המשפטי של הכנסת: "חוות הדעת על הרפורמה המשפטית מוטה"

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 12:12

חבר הכנסת שמחה רוטמן יצא נגד היועץ המשפטי של הוועדה גור בליי, שפרסם חוות דעת לפיה יש להחיל את המהפכה במערכת המשפט רק מהכנסת הבאה. "חלק מהמסמך הוא הטייה מובנית של משפטנים וחלק הטייה שנובעת מחוסר הסכמה - יש בו אמירות רחוקות מהאמת"

בווידאו: יו"ר ועדת חוקה נגד יועמ"ש הוועדה: ההמלצה על הרפורמה המשפטית מוטה/ערוץ הכנסת

יו"ר ועדת חוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, תקף היום (שני) את היועץ המשפטי של הוועדה, גור בליי, וטען כי חוות הדעת שפרסם על הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה מוטה. זאת, במהלך דיונים על המהפכה המשפטית בוועדה.

"מסמך ההכנה של הייעוץ המשפטי של הכנסת הוא מוטה. חלק ממנו הוא הטייה מובנית של משפטנים וחלק הטייה שנובעת מחוסר הסכמה", תקף רוטמן. "למשל האמירה שהסדר איננו מאוזן, ובכל אחד מהתיקונים נלקח הקו הקיצוני ביותר. זו אמירה רחוקה מהאמת".

שמחה רוטמן יו"ר ועדת חוקה, גור בליי היועץ המשפטי של הוועדה בדיון בכנסת, 30 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"חוות דעת מוטה. שמחה רוטמן וגור בליי בדיון בכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל

ביום שישי פרסם בליי, מהייעוץ המשפטי של הכנסת, חוות דעת לפיה אם המהפכה המשפטית תאושר בכנסת, יש להחילה רק מהכנסת הבאה ולא באופן מיידי. את המסמך פרסם לקראת הדיונים ברפורמה שנמשכים השבוע.

"התיקון המוצע משנה את מאזן הכוחות בין הרשויות, ומעניק כוח ניכר לרוב הקואליציוני ולרשות המבצעת", כתב בליי. "הדברים אמורים ביחס לשינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים וקביעת הסדר ההתגברות המאפשר לרוב הקואליציוני 'לחסן' חקיקה מביקורת שיפוטית".

"נוכח האמור, ככל שהוועדה תבקש לאשר את ההסדרים האמורים, נציע להחיל אותם במבט צופה פני עתיד החל מן הכנסת הבאה ולא להחילם באופן מיידי כדי לחזק את כוחן של הממשלה וקואליציה נתונה", הוסיף.

עוד בוואלה!

50 מנכ"לי משרדי ממשלה לשעבר נגד המהפכה המשפטית: "תוביל לפגיעה במשק"

לכתבה המלאה
שמחה רוטמן יו"ר ועדת חוקה, גור בליי היועץ המשפטי של הוועדה בדיון בכנסת, 30 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
שמחה רוטמן יו"ר ועדת חוקה, גור בליי היועץ המשפטי של הוועדה בדיון בכנסת, 30 בינואר 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

בכירים בממשלה הגיבו לחוות הדעת של הייעוץ המשפטי לכנסת: "זהו עוד ניסיון חבלה ברפורמה של המשפטנים המגינים על השליטה שלהם במדינה. לא יעזור להם. נקדם את החקיקה ונשלים אותה, וכל ניסיון למנוע אותה או לפסול אותה לא יצליח".

במסגרת התוכנית שמקדם שר המשפטים יריב לוין, הממשלה מתכוונת לחוקק פסקת התגברות ברוב של 61 חברי כנסת, לבטל את עילת הסבירות, לשנות את חברי הוועדה לבחירת שופטים ולהחליש את היועצים המשפטיים. המהפכה עוררה ביקורת ציבורית, גם מצד מומחים משפטיים, מחשש לפגיעה באיזון בין הרשויות, והציתה מחאות ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully