וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייעוץ המשפטי של הכנסת: יש להחיל את המהפכה המשפטית רק מהכנסת הבאה

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 14:15

יועמ"ש ועדת חוקה פרסם חוות דעת עבור הדיונים על הרפורמה בוועדה, וכתב כי משום שהיא בעל השלכות "מרחיקות לכת", אין להחילה באופן מיידי: "משנה את מאזן הכוחות ומעניקה כוח ניכר לרוב הקואליציוני". בכירים בקואליציה: "עוד ניסיון חבלה ברפורמה, נשלים את החקיקה"

בווידאו: לוין מגיב לחיות/צילום: לע"מ

היועץ המשפטי של ועדת חוקה גור בליי, מהייעוץ המשפטי של הכנסת, פרסם ביום שישי חוות דעת לפיה אם המהפכה המשפטית תאושר בכנסת, יש להחילה רק מהכנסת הבאה ולא באופן מיידי. את המסמך פרסם לקראת הדיונים ברפורמה שנמשכים היום (ראשון) בוועדת חוקה.

"התיקון המוצע משנה את מאזן הכוחות בין הרשויות, ומעניק כוח ניכר לרוב הקואליציוני ולרשות המבצעת", כתב בליי. "הדברים אמורים ביחס לשינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים וקביעת הסדר ההתגברות המאפשר לרוב הקואליציוני 'לחסן' חקיקה מביקורת שיפוטית".

"נוכח האמור, ככל שהוועדה תבקש לאשר את ההסדרים האמורים, נציע להחיל אותם במבט צופה פני עתיד החל מן הכנסת הבאה ולא להחילם באופן מיידי כדי לחזק את כוחן של הממשלה וקואליציה נתונה", הוסיף.

בכירים בממשלה הגיבו לחוות הדעת של הייעוץ המשפטי לכנסת: "זהו עוד ניסיון חבלה ברפורמה של המשפטנים המגינים על השליטה שלהם במדינה. לא יעזור להם. נקדם את החקיקה ונשלים אותה, וכל ניסיון למנוע אותה או לפסול אותה לא יצליח".

במסגרת התוכנית שמקדם שר המשפטים יריב לוין, הממשלה מתכוונת לחוקק פסקת התגברות ברוב של 61 חברי כנסת, לבטל את עילת הסבירות, לשנות את חברי הוועדה לבחירת שופטים ולהחליש את היועצים המשפטיים. המהפכה עוררה ביקורת ציבורית, גם מצד מומחים משפטיים, מחשש לפגיעה באיזון בין הרשויות, והציתה מחאות ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully