וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד הפורום שייעץ לממשלה על הרפורמה המשפטית: "רוצה את רובה, לא את כולה"

עודכן לאחרונה: 25.1.2023 / 22:28

פרופ' משה קופל מפורום "קהלת" אמר בכנס של אוניברסיטת רייכמן כי אינו רוצה ששופטים יכריעו בסוגיות פוליטיות: "לא סומך עליהם להכריע בשאלות מהותיות כשאני לא יודע מי הם". על המחלוקת בחברה הישראלית: "כל אחד חושב שהאשמה נמצא בצד השני, מה שאומר שהמצב בארץ לא רע"

נתניהו: מערכת המשפט עיכבה את הפקת הגז ואת בניית כביש 6/מערכת וואלה!

פרופ' משה קופל, יו"ר ומייסד פורום קהלת שייעץ לממשלה בעניין הרפורמה המשפטית שמוביל השר יריב לוין, אמר הערב (רביעי) כי "אני רוצה את רוב הרפורמה, אך לא את כולה ככתבה וכלשונה". את הדברים אמר בכנס של אוניברסיטת רייכמן.

"אני רוצה איזון בין הרשויות ואני מאוד שמח על כך שאחרי עשרים שנה שאני עוסק בדברים האלה, גם חסידי בית המשפט מגיעים לדבר איתי, ואני שמח על כך וקורא להידברות", אמר קופל. "אני רוצה ששופטים יעשו צדק בסכסוכים ולא יכריעו בסוגיות פוליטיות ודברים מהותיים, כי אני לא סומך על שופטים להכריע בשאלות מהותיות כשאני לא יודע מי הם".

עוד התייחס למחלוקת בחברה הישראלית לגבי המהפכה: "השמאל מושך לכיוון השוויון על פני החירות עם חשדנות מסוימת כלפי המסורת. לפעמים המצב מקצין ויש מצד אחד אליטה לא נבחרת שמזדהה עם העולם הגדול ויש לה חרדה מסוימת מהעם שעושה לה בושות. מצד שני יש את העם שרואה באליטות קבוצה לא מספיק נאמנה לעם ולערכיה. העם מורד באליטות מבחינתו, אנחנו קוראים לזה פופוליזם".

פורום קהלת, בכנס ״קץ הדמוקרטיה או חיזוקה?״ של מרכז רובינשטיין לאתגרים חוקתיים באוניברסיטת רייכמן 25 בינואר 2022. גלעד קוולרצ׳יק, אתר רשמי
"רוצה את רוב הרפורמה, לא את כולה". קופל בכנס/אתר רשמי, גלעד קוולרצ׳יק

"כל אחד חושב שהאשמה נמצאת בצד השני. לפי המדד הזה אני חושב שהמצב בארץ הוא יחסית לא רע", אמר. "למשל עצם הדיון הזה הוא כמעט בלתי אפשרי בקמפוס אמריקני היום. השאלה מה יהיה אופן הדיון בחברה הישראלית".

המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה כוללת בין היתר פסקת התגברות על החלטת בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, ביטול עילת הסבירות, שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים כך שתישלט על ידי הקואליציה והחלשת כוחם של היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully