וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הודיעה: ישראל השיגה את אחד התנאים המרכזיים לקבלת פטור מוויזה

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 11:35

שעות לפני ביקור שר החוץ האמריקני בלינקן, הודיע השגריר ניידס כי במהלך 2022 פחות מ-3% שפנו לקבלת ויזה סורבו. כעת, על ישראל להעביר 3 חוקים נוספים - ולהסיר את המגבלות על פלסטינים וערבים אמריקנים בכניסה וביציאה לארץ: "רוצים לקבל יחס זהה וחופש תנועה"

בווידאו: שקד קוראת לליכוד להעביר את חוק הוויזות/צילום: שלומי גבאי

ישראל השיגה את אחד התנאים המרכזיים בתוכנית הפטור מוויזה לארצות הברית - כך הודיע היום (שני) שגריר ארצות הברית בישראל, טום ניידס, שעות ספורות לפני ביקורו של שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן בארץ. השגריר הודיע כי במהלך 2022, פחות מ-3% שפנו לקבלת ויזה לארצות הברית קיבלו תשובה שלילית.

למה זה חשוב

  • הורדת אחוז הסירובים לוויזה מתחת ל-3 אחוז היא אחד התנאים המרכזיים לכניסת ישראל לתכנית הפטור מוויזה לארצות הברית עבור אזרחיה.
  • בשנה האחרונה עשו ישראל וארצות הברית מאמצי הסברה משותפים כדי להבהיר את תהליך הגשת בקשות הוויזה וכך להביא לירידה באחוז הסירובים. חלק גדול מהסירובים נסעו מתקלות באופן הגשת הבקשה או מפערי שפה.

מה הלאה

  • שגרירות ארצות הברית מסרה בהודעה שפרסמה כי מדובר רק בתנאי אחד בו עומדת ישראל וכי צריכים להתמלא תנאים נוספים כדי לקבל את הפטור מוויזה.
  • "יש עוד עבודה רבה שצריך לעשות בזמן קצר. הכנסת צריכה לפעול ולהעביר שלושה חוקים כדי שישראל תוכל להכנס לתכנית הפטור מוויזה", נמסר בהודעה.
  • שגרירות ארצות הברית הדגישה כי ישראל וארצות הברית צריכות לסכם שורה של פרטים טכניים לגבי העברת מידע ובידוק נוסעים.
  • בהודעה הודגש כי חלון ההזדמנויות לכניסה לתכנית הפטור מוויזה ייסגר בחודש ספטמבר ולכן עד אז יש לסיים את החקיקה ואת הצעדים הטכניים.

עוד בוואלה!

טסים מישראל לאירופה? בקרוב תצטרכו להירשם ולשלם

לכתבה המלאה
ויזה ארה"ב. נתי שוחט, פלאש 90
מתקרבים לפטור מוויזה/פלאש 90, נתי שוחט

בין השורות

  • שגרירות ארצות הברית ציינה כי תנאי נוסף שעל ישראל לעמוד בו הינו הדדיות. תנאי זה נוגע להסרת ההגבלות על פלסטינים אמריקנים וערבים אמריקנים בכניסה וביציאה מישראל.
  • "אנחנו רוצים לקבל יחס זהה וחופש תנועה עבור כל האזרחים האמריקנים ללא הבדל דת או מוצא אתני", הדגישה שגרירות ארצות הברית.
  • השגרירות האמריקנית ציינה כי כדי לעמוד בתנאי הזה על ישראל לאפשר לפלסטינים שמחזיקים בדרכון אמריקני לטוס מנמל התעופה בן גוריון ולנחות בו - דבר שאסור להם לעשות היום.

מה הם אומרים

  • שר החוץ אלי כהן בירך על הנתונים, "זו בשורה משמחת לכל אזרחי ישראל. אני מעריך שכבר השנה יוכלו ישראלים לבקר בארצות הברית ללא צורך בקבלת ויזה מהשגרירות האמריקנית". השר הודה לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, "על תמיכתו והובלתו למתן פטור מוויזות לישראלים".

תזכורת

בתקופת הממשלה הקודמת הליכוד התנגד מסיבות פוליטיות לחקיקה שנחוצה עבור קבלת פטור מוויזה לארצות הברית. שגריר ארצות הברית פנה לנתניהו ויריב לוין ושניהם סירבו להצביע בעד החוקים כדי לא לתת הישג לממשלה. אם העברת החוקים לא היתה מתעכבת ייתכן שכבר היום לאחר פרסום הנתונים, ישראלים היתה נכנסת לתכנית הפטור מוויזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully