וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד נוסף לפטור מוויזה: נחתם ההסכם האחרון בין ישראל וארה"ב

עודכן לאחרונה: 7.7.2022 / 10:26

בר-לב חתם עם סגן שגריר ארה"ב בישראל על הסכם, שמהווה חלק מדבר שיתוף מידע מול ה-FBI אודות עבירות פליליות חמורות של אזרחים משתי המדינות. שקד תקפה על הליכוד על כך שסירבו לקדם את חוקי הפטור מוויזות לפני פיזור הכנסת: "על אף שמנסים לעכב, אנחנו רצים בכל הכוח"

בווידאו: חתימת הסכם נוסף בדרך לפטור מוויזה/משרד הפנים

ההסכם האחרון בין ישראל וארצות הברית לקראת הפטור מוויזה נחתם היום (חמישי). השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, חתם על ההסכם יחד עם סגן שגריר ארצות הברית בארץ ובמעמד שרת הפנים איילת שקד. ההסכם שנחתם מהווה חלק מדבר שיתוף המידע בין המדינות, והפעם אל מול ה-FBI.

כחלק מתהליך הכניסה של ישראל לתוכנית הפטור מוויזה, ישראל נדרשת לעמוד בכמה תנאי סף בינלאומיים שיאפשרו לה להיכנס לתוכנית. בתחילת חודש מרץ ישראל חתמה על ההסכם הראשון בדבר שיתוף המידע והיום נחתם הסכם שני, האחרון והמרכזי מבין השניים.

במסגרת שיתוף המידע, יוכלו שתי המדינות לבדוק אלף פעמים בשנה טביעת אצבע שנלקחת מהמדינה השנייה ולשאול אודות אזרחים שהורשעו בעבירות פליליות חמורות.

השר לביטחון פנים, עמר בר לב במהלך חתימה לצד היום סגן שגריר ארה"ב בישראל, ג'ונתן שרייר ובעמד שרת הפנים, איילת שקד שאחראית על תוכנית הפטור מוויזות, על הסכם בדבר שיתוף המידע (PCSC).. משרד הפנים, אתר רשמי
"הסכם בעל חשיבות אסטרטגית". שקד, סגן שגריר ארה"ב בישראל ובר-לב/אתר רשמי, משרד הפנים

שרת הפנים איילת שקד בירכה על חתימת ההסכם ותקפה את הליכוד, על כך שסירבו להעביר את שני החוקים שנוגעים לתוכנית הפטור מוויזות לארצות הברית לפני פיזור הכנסת. "על אף שהליכוד מנסה לעכב לאזרחי מדינת ישראל את הפטור מוויזות שנמצאות בשלב הכי מתקדם שהיו אי פעם עקב שיקולים פוליטיים, אנחנו ממשיכים לרוץ בכל הכוח במקביל ולקדם עוד הסכמים שהם תנאי הכרחי לכניסה לתוכנית הפטור", מסרה שקד.

מדובר בחוקים שמסדירים את הגישה של ארצות הברית למאגרי המידע של היוצאים והנכנסים לישראל, שהם תנאי סף להיכללות בתוכנית הפטור מוויזות. שקד התחייבה "להמשיך לקדם את המשימה הכל כך חשובה הזו ומתכוונת לדרוש גם אחרי הבחירות להמשיך ולעסוק בה על מנת להביא את הבשורה שכל אזרחי מדינת ישראל כל כך מחכים לה".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הוסיף כי ההסכם שנחתם הוא "בעל חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל". הוא הרחיב, "ההסכם יסדיר מנגנונים להגברת שיתוף הפעולה בין ממשלת ישראל לממשל בארצות הברית בכל הנוגע למלחמה בפשיעה חמורה ובטרור, באמצעות מערכות מתקדמות שיאפשרו לנטר ולאתר גורמים חשודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully