וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק חוק המטרו: גם הפטור מוויזה תקוע בין האופוזיציה לקואליציה

עודכן לאחרונה: 28.6.2022 / 10:07

מרוץ החקיקה בכנסת לקראת פיזורה נמשך וכעת גם הפטור מוויזות לארצות הברית נתקע בין הצדדים. לפי שעה, באופוזיציה מסרבים להצביע לפני פיזור הכנסת על שני חוקים של שרת הפנים איילת שקד שנוגעים לתוכנית הפטור מוויזות. גורמים בקואליציה: יש "דחיפות מיוחדת" לאשר את החוק

בווידאו: דיון סוער בוועדת החוק על חוק הנאשם/צילום: ערוץ כנסת

מרוץ החקיקה בכנסת לקראת פיזורה נמשך היום (שלישי) ולצד חוק המטרו כעת גם הפטור מוויזות לארצות הברית נתקע בין האופוזיציה לקואליציה. לפי שעה באופוזיציה מסרבים להצביע לפני פיזור הכנסת על שני חוקים של שרת הפנים איילת שקד שנוגעים לתוכנית הפטור מוויזות.

מדובר בחוקים שמסדירים את הגישה של ארצות הברית למאגרי המידע של היוצאים והנכנסים לישראל, שהם תנאי סף להיכללות בתוכנית הפטור מויזות. בליכוד מסרבים לכלול אותם ברשימת ההסכמות של החוקים שיעלו להצבעה לפני פיזור הכנסת, כדי שהקואליציה לא תוכל להציג התקדמות במגעים בתוכנית לפטור מויזות לקראת ביקור הנשיא ביידן ובמהלך קמפיין הבחירות.

לפי גורמים בקואליציה, יש "דחיפות מיוחדת" לאשר את החוקים לפני פיזור הכנסת כדי להשלים את התהליך מול הממשל האמריקני על הכנסת ישראל לתוך תוכנית הפטור מוויזות בשנה הקרובה.

דגל ארה"ב בחצי התורן, שגירות ארצות הברית תל אביב. 29 בספטמבר 2016. ראובן קסטרו
שגרירות ארצות הברית סניף תל אביב/ראובן קסטרו

החוקים הנוגעים לוויזות הישראלים לארצות הברית הם רק חלק מסדרת חוקים ותקנות שמנסים הצדדים להעביר לפני פיזור הכנסת. במהלך הלילה המליאה אישרה בקריאה ראשונה את החוק לפיזור הכנסת ה-24. ההצעה אושרה בקריאה ראשונה פה אחד - ללא מתנגדים או נמנעים. פיזור הכנסת עשוי להסתיים עד יום רביעי.

מאבק נוסף נרשם על העברת חוק המטרו, שנועד לתקצב את הקמת מערך הרכבת התחתית בגוש דן, ולא נכלל בהסכמות שהושגו אמש בין הקואליציה והאופוזיציה על החקיקה שתעלה עד לפיזור הכנסת. בסביבת שרת התחבורה מרב מיכאלי הביעו זעם על יו"ר הקואליציה בועז טופורובסקי ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד ש"הפקירו את החוק" במהלך המו"מ מול האופוזיציה, ואמרו כי היא תמשיך לנסות לקדם כעת מול סיעות הקואליציה והאופוזיציה באופן עצמאי את החוק לפני פיזור הכנסת.

מנגד, גורמים בקואליציה תקפו את שרת התחבורה מרב מיכאלי והטילו עליה את האשמה בקשיים להעברת חוק המטרו. "היתה לה שנה להגיע לסיכומים אל מול התמנגדים באופוזיציה. שנה שאף שהיא לא הצליחה לקדם את החוק ועכשיו נוח לה לזרוק את זה על הקואליציה. שנה שהיא גוררת רגליים", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully