וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק המטרו לא נכלל בחקיקה שתעלה עד לפיזור הכנסת: "נכנעים לאופוזיציה על גב הציבור"

עודכן לאחרונה: 28.6.2022 / 6:04

באופוזיציה סירבו לדון בחוק, שנועד לתקצב את הקמת מערך הרכבת התחתית בגוש דן, ודרשו לאסור על הפעלתה בשבת. בסביבת מיכאלי זועמים על יש עתיד, שלטענתם "הפקירו" את החוק. בנט וליברמן קוראים לאופוזיציה לשקול מחדש: "החוק שיוציא אותנו מהפקק נעצר בגלל פוליטיקה קטנה"

בווידאו: שרת התחבורה מתייחסת לשביתת הנהגים/מערכת וואלה!

חוק המטרו, שנועד לתקצב את הקמת מערך הרכבת התחתית בגוש דן, לא נכלל בהסכמות שהושגו הערב (שני) בין קואליציה והאופוזיציה על החקיקה שתעלה עד לפיזור הכנסת. בסביבת שרת התחבורה מרב מיכאלי הביעו זעם על יו"ר הקואליציה בועז טופורובסקי ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד ש"הפקירו את החוק" במהלך המו"מ מול האופוזיציה, ואמרו כי מיכאלי תמשיך לנסות לקדם את החוק מול סיעות הקואליציה והאופוזיציה באופן עצמאי לפני פיזור הכנסת.

בעקבות ההחלטה שלא לקדם את החוק, כתבה על כך מיכאלי בטוויטר כי "‏אם חוק המטרו לא יעבור כי חלק מחבריי בקואליציה נכנעים לאופוזיציה על הגב של הציבור, הם יצטרכו לתת דין וחשבון למה הפרויקט הלאומי שיוציא אותנו מהפקק נעצר בגלל פוליטיקה קטנה".

להתנגדותה של שרת התחבורה הצטרפו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן, שקראו לחברי הקואליציה לקדם את החוק. "אל תמנעו מישראל מטרו כל כך חיוני", אמר בנט. "ישראל היא מדינה מודרנית שאין לה מטרו כמו בניו-יורק, פריז או לונדון, לכן אנחנו סובלים מפקקים אינסופיים. אין כאן ימין ושמאל. אף אחד לא באמת יקבל קולות מהציבור מ'קרדיט' של העברת החוק.

"אם החוק לא יעבור כעת, זה יידחה בשנים רבות והילדים של כולנו ישלמו את המחיר", המשיך בנט. "בכל פעם שנהיה בפקקים, הישראלים יזכרו שכמה פוליטיקאים קטנים מנעו מהם את המטרו מסיבות תמוהות. תנו למטרו להתקדם".

יאיר לפיד אמר כי המטרו הוא חוק שישפיע על אזרחים רבים במדינה - ולא חוק של קואליציה או אופוזיציה. "אני קורא לכל מפלגות הבית לתמוך בחוק", אמר. "זו השקעה באיכות החיים של הציבור שסובל מפקקים ומבזבוז זמן בדרכים. זו השקעה באחת התשתיות החשובות במדינה".

עוד בוואלה!

הקואליציה והאופוזיציה סיכמו: הכנסת תפוזר לכל המאוחר עד יום רביעי בחצות

לכתבה המלאה

"אל תתנו יד לסחטנות של המפלגות החרדיות", כתב ליברמן בפוסט בטוויטר, "אסור לאפשר למיליארדי שקלים שכבר הושקעו בפרויקט המטרו לרדת לטמיון רק בגלל שיקולים פוליטיים. אי העברת החוק יהווה פגיעה אנושה באזרחי ישראל ובהתפתחות המדינה".

לפי גורמים בקואליציה, הציונות הדתית דרשו להוסיף לחוק סעיף הנוגע לתפעול הפרויקט בשבת כתנאי להעלאת החוק, ולכן החוק לא נכלל בהסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה על החוקים שיעלו עד לפיזור הכנסת ברביעי בלילה. יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי יסכים לתמוך בחוק אך בתנאי שהפרויקט לא יפעל בשבת, ומיכאלי דחתה את התנאי על הסף.

בין החוקים שכן הושגו עליהם הסכמות יש את חלופת שקד לתמא 38, החוק לפיצוי אומיקרון לבעלי עסקים וסיוע לנפגעי אסון לאומי. בקואליציה מפעילים כעת לחץ כבד על האופוזיציה להסכים לאישור החוק ללא ההתניות עד לפיזור הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully