וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירות ארה"ב ביקשה מבכירים בליכוד לא לסכל את החוקים שיקדמו פטור מוויזה לארה"ב

עודכן לאחרונה: 1.7.2022 / 10:25

האמריקנים ביקשו מהליכוד שלא להתנגד לחוקים הנחוצים לקידום הפטור, והזהירו שנוכח חוסר היציבות הפוליטי אי העברתם כעת עלולה לסכל את המהלך לחלוטין. גם השגריר ניידס שלח מסר פומבי חריג בנושא, אולם בליכוד אומרים שיעתרו לבקשה רק אם יוסכם על תאריך בחירות לפי דרישתם

מתחם השגרירות האמריקנית, ירושלים, 2 במאי 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מתחם השגרירות האמריקנית בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

גורמים בשגרירות ארצות הברית פנו השבוע לח"כ יריב לוין מהליכוד וביקשו שהמפלגה לא תתנגד לשני החוקים שהעברתם נחוצה כדי לקדם את תהליך הפטור מוויזה עבור אזרחים ישראלים - כך אמרו לוואלה! מקורות שמעורים בנושא.

לאחר הפרסום בוואלה!, שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס שלח מסר פומבי חריג לחברי הכנסת בטוויטר וכתב כי "מאז שנכנסתי לתפקיד אני עובד מסביב לשעון כדי לעזור לישראל לעמוד בכל הדרישות של תוכנית הפטור מוויזה. אל תאבדו את המומנטום עכשיו. הפטור מוויזה יעזור לאזרחים ישראלים לטוס לארה"ב - הציבו אותם בראש סדר העדיפויות".

גם אחרי הפניה הפומבית של השגריר האמריקני, בליכוד אומרים שלא יהיו הסכמות על חוקי תוכנית הפטור מויזות. במפלגה אומרים שרק אם בקואליציה יסכימו לתאריך הבחירות ב-25 באוקטובר, כדרישת האופוזיציה, יסכימו להעלאת החוקים לפני פיזור הכנסת.

במוקד החדשות

מקור שמעורה בנושא ציין כי האמריקנים הזהירו כי אם החוקים לא יעבור לפני פיזור הכנסת קיימת סכנה ממשית שהפטור מוויזה לישראלים יתעכב תקופה ארוכה ולא יקרה במהלך שנת 2023 כפי שממשל ביידן תכנן.

גורמים בשגרירות ארה"ב פנו גם לגורמים ברשימה המשותפת וביקשו שיצביעו בעד החוק. פטור מויזה לישראלים ישרת גם פלסטינים ממוצא אמריקני שיוכלו להיכנס לישראל בצורה קלה יותר וללא העיכובים הקיימים היום.

למה זה חשוב

האמריקנים הסבירו כי בגלל משבר הקורונה אחוז הבקשות של ישראלים לוויזה שנדחו היה נמוך במיוחד ויצר חלון הזדמנות לקבלת הפטור מוויזה. האמריקנים אמרו כי חלון הזמנים ייסגר ב-30 בספטמבר 2023 ולאור חוסר היציבות הפוליטי בישראל אי העברת החוקים כעת עלולה לעכב משמעותית את התהליך ואולי אף לסכל אותו לחלוטין.

עוד בוואלה!

לא רק חוק המטרו: גם הפטור מוויזה תקוע בין האופוזיציה לקואליציה

לכתבה המלאה
יריב לוין ביום ההצבעה על פיזור הכנסת, 2 בדצמבר 2020. פול רשמי- אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות, אתר רשמי
קיבל את הפנייה מהשגרירות האמריקנית. ח"כ לוין/אתר רשמי, פול רשמי- אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות

לפי שעה, באופוזיציה מסרבים להצביע לפני פיזור הכנסת על שני חוקים של שרת הפנים איילת שקד שנוגעים לתוכנית הפטור מוויזות. שקד התייחסה היום להתנגדות הליכוד בעניין ואמרה לוואלה! כי "זה לא מניע אישי. יש שם איזה סחר-מכר שהליכוד עושה עם אנשי הקואליציה".

מדובר בחוקים שמסדירים את הגישה של ארצות הברית למאגרי המידע של היוצאים והנכנסים לישראל, שהם תנאי סף להיכללות בתוכנית הפטור מויזות. בליכוד מסרבים לכלול אותם ברשימת ההסכמות של החוקים שיעלו להצבעה לפני פיזור הכנסת, כדי שהקואליציה לא תוכל להציג התקדמות במגעים בתוכנית לפטור מויזות לקראת ביקור הנשיא ביידן ובמהלך קמפיין הבחירות.

לפי גורמים בקואליציה, יש "דחיפות מיוחדת" לאשר את החוקים לפני פיזור הכנסת כדי להשלים את התהליך מול הממשל האמריקני על הכנסת ישראל לתוך תוכנית הפטור מוויזות בשנה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully