וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ביטן: המתקפה של בן גביר על היועמ"שית לא במקום - לא ברור על מה הביקורת

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 9:24

חבר הכנסת מהליכוד יצא נגד הדברים שאמר השר לביטחון לאומי נגד בהרב מיארה: "לוקח זמן לשנות עמדה, זה לא מעכשיו לעכשיו ובסוף זה נעשה". עוד התייחס בריאיון ל-103 למהפכה המשפטית: "הרפורמה תרוכך, היא לא תעבור כפי שהיא". על החשש ממשבר כלכלי: "נבואה שמגשימה את עצמה"

בוודידאו: איתמר בן גביר בזירת הפיגוע בירושלים/צילום: לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד התייחס הבוקר (שני) למתקפה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ואמר כי "אני לא חושב שהיא במקום כרגע, כיוון שכולם לומדים את החומר ומבינים שצריך לנקוט בפעולות".

במוצאי השבת, בן גביר תקף את היועמ"שית וטען כי היא מונעת את אטימת בתי המחבלים שביצעו את הפיגועים בירושלים. מנגד, היא טענה כי הדברים אינם נכונים. "כפי שהובהר לשר בן גביר על ידי גורמי המקצוע ברשויות הביטחון ובמשרד המשפטים, החלטות פעולה של הדרג המדיני צריכות להיתמך בתשתית עובדתית, ועליו להציגה".

"בסוף היא אישרה (לאטום את בית המחבל) ואני לא יודע על מה הביקורת", הוסיף בריאיון לענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM. "אני לא באתי עכשיו להתראיין ולבקר את השר בן גביר, אבל בסופו של דבר, גם המשפטנים מבינים שהם צריכים לשנות עמדה ולוקח זמן, זה לא מעכשיו לעכשיו ובסוף זה נעשה".

דוד ביטן, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
"הרפורמה המשפטית תרוכך". ביטן/ראובן קסטרו

עוד התייחס למהפכה המשפטית ואמר כי "יהיו שינויים ברפורמה, הנושא ירוכך כי צריך לרכך אותו במידה מסוימת וזה לא יעבור כפי שזה. יש לי עמדה, אבל אני משאיר לשר המשפטים לעשות (את השינויים) עם האופוזיציה".

"גם חלקים מהאופוזיציה אומרים שצריך לעשות שינוי", טען ביטן. "הדהירה קדימה היא רק לצורך קריאה ראשונה. אמר שר המשפטים שבין קריאה ראשונה לשנייה ושלישית, ישבו עם האופוזיציה על מנת לראות מה אפשר לסכם ומה אפשר לעשות".

על החשש ממשבר כלכלי בעקבות הרפורמה אמר ביטן, "מה שקורה היום זו נבואה שמגשימה את עצמה. כל הפרופסורים וכל הכלכלנים אומרים את שלהם, הם גם בקשר עם הכלכלנים בחו"ל וזה משפיע בסופו של דבר. אם הם ישנו את הטון, אני מאמין שגם לא יקרה שום דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully