וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי תלמידים הפגינו נגד המהפכה המשפטית: "הדמוקרטיה הולכת ומתבטלת"

עודכן לאחרונה: 29.1.2023 / 14:44

ביוזמת תלמידי תיכון בתל אביב, אלפים צעדו על שדרות רוטשילד, נשאו שלטים עם הכיתוב "לא בבית ספרנו" ו"תלמידים למען הדמוקרטיה", וקראו "יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים". במקביל, ישנן הפגנות שארגנה מפלגת יש עתיד. בכיכר הבימה הפגינו תלמידים תומכי נתניהו

בווידאו: עשרות אלפים מפגינים בעשרות מוקדים ברחבי הארץ/צילום: ניה אהרונסון

אלפי תלמידים ברחבי הארץ מפגינים היום (ראשון) נגד המהפכה המשפטית המתוכננת. בתל אביב, אלפים צעדו על שדרות רוטשילד, נשאו שלטים עם הכיתוב "לא בבית ספרנו" ו"תלמידים למען הדמוקרטיה" וקראו "יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים".

האירוע הוא יוזמה של בית ספר עירוני ד' בעיר. "התלמידות והתלמידים מבקשים לייצג עמדה ערכית, ולא פוליטית - דמוקרטיה זה חשוב! זכויות הפרט זה חשוב! והם יפגינו את עמדתם בקול גדול, בלב העיר העברית הראשונה", נמסר ממנהל בית הספר אורי לס.

כותרת הצעדה היא "בעד הדמוקרטיה המהותית, בעד זכויות הפרט וזכויות המיעוט", זאת לאחר ששונתה שונתה והוסרו ממנה המילים "נגד עריצות הרוב" בעקבות מכתב ממנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל. במקביל, נערכת "מחאת התלמידים" שארגנה מפלגת יש עתיד. לדבריהם, בין המוקדים המרכזיים של המחאות נמצאים תיכון כצנלסון בכפר סבא, ליד"ה בירושלים, דה שליט ברחובות, שחפים בנתניה ושיטים דרכא ביישוב ספיר.

הפגנת תלמידים למען שמירה על הדמוקרטיה, בהובלת מועצת התלמידים של עירוני ד', ת"א, 29 בינואר 2023. אורי סלע
הפגנת התלמידים בתל אביב, היום/אורי סלע

רייה, תהל, כלילו וניגיסט, תלמידות כיתה ח' בבית הספר הדמוקרטי הפתוח ביפו, סיפרו כי הן באו "למחות על זכויות החופש והביטוי שלנו, על השוויון". הן המשיכו, "אנחנו מפחדים, לאט-לאט הממשלה תהרוס את המדינה שאנחנו אוהבים. אנחנו מקוות לעשות שינוי, שיראו שגם לתלמידים יש קול בזה. אולי אין לנו אפשרות להצביע בבחירות אבל יש לנו אפשרות להביע דעה", אמרו.

אביר, תלמיד י"ב בראש העין, הצטרף להפגנה. "הדמוקרטיה הולכת ומתבטלת", אמר. "ראש ממשלה שמואשם בפלילים מנסה למנות שופטים שישפטו אותו. ברגע שבן אדם מרשה לעצמו לעשות את זה, זה אומר הרבה, ואחריו ילכו עוד חברי כנסת והמצב ידרדר", המשיך. "אנחנו חיים במדינה הזאת ואנחנו העתיד שלה. העובדה שגם בגיל שלנו מבינים את הבעיה אומרת הרבה".

הפגנת תלמידים למען שמירה על הדמוקרטיה, בהובלת מועצת התלמידים של עירוני ד', ת"א, 29 בינואר 2023. אורי סלע
הפגנת התלמידים בתל אביב, היום/אורי סלע

ראש העיר תל אביב רון חולדאי נאם בפני התלמידים. "אני גאה בכם ושמח שלמרות שיכולתם ללכת הביתה אתם כאן", אמר להם. "זאת לא הפגנה, זה לא משהו נגד, זה תלמידים בעד הדמוקרטיה והמדינה. תלמידים שמבינים שכשמשחקים כדורגל לא יכול להיות שאת השופטים בוחרים אוהדים של קבוצה אחת, שדמוקרטיה זה לדאוג לזכויות אדם. כראש העיר אני גאה שאלה תלמידיה".

בכיכר הבימה, מנגד, נערכת הפגנה של תלמידים תומכי ראש הממשלה בנימין נתניהו. נער אחד אוחזים בשלט של הליכוד, ואחד נוסף עם הכיתוב "דם יהודי אינו הפקר" בצד אחד ותמונתו של ראש הממשלה בצד השני. "לא רק לשמאלנים מותר להפגין, גם לנו", אמר תלמיד בגימנסיה העברית הרצליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully