וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא חגורת בטיחות: ראש ממשלת בריטניה נקנס

עודכן לאחרונה: 20.1.2023 / 23:27

במשטרה במדינה החליטה לקנוס את סונאק לאחר שהעלה לרשתות סרטון בו הוא נוסע במושב האחורי ברכבו ולא חוגר חגורת בטיחות. ראש הממשלה התנצל, "שיקול דעת שגוי". חברי המפלגות מגנים אותו תוך שהם מתייחסים לעובדה שמדובר בקנס שני שקיבל בשנה האחרונה

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק נקנס הערב (שישי) לאחר שנסע במכונית מבלי לחגור חגורת בטיחות. המשטרה במדינה החליטה לקנוס אותו לאחר שהעלה לרשתות החברתיות סרטון ובו עבר על העבירה ולא חגר בזמן שישב במושב האחורי במכוניתו. סונאק התנצל וכינה את המקרה "טעות בעלת שיפוט שגוי", חברי המפלגות במדינה תוקפים ומגנים.

סונאק צילם סרטון לחשבון האינסטגרם שלו בזמן נסיעה, כשאינו חוגר את חגורת הבטיחות. אתמול התנצל וטען כי הייתה זו "טעות קצרה בשיפוט". דוברו של ראש הממשלה, הסביר כי סונאק הסיר את חגורת הבטיחות שלו לטובת הצילום, אך מבין כי הייתה זו טעות והוא מתנצל על כך. "ראש הממשלה מאמין שכולם צריכים לחגור חגורת בטיחות", אמר.

רישי סונאק, שר האוצר לשעבר של בריטניה. רויטרס
מדובר בפעם השנייה שנקנס בתוך שנה. סונאק/רויטרס

בבריטניה, קנס על אי חגירת חגורת בטיחות בזמן נסיעה יכול להגיע עד ל-500 פאונד. בסרטון שצילם סונק, נראים מבעד לחלונו אופנועי משטרה מלווים את המכונית, מה שהעלה את הביקורת גם על האכיפה.

הסרטון המדובר צולם במחוז לנקשייר בצפון-מערב אנגליה, במהלך טיול של ראש הממשלה באזור. הוא נועד בכדי לקדם את הפרויקט שמוביל סונאק לקידום כלכלת המדינה ויצירת מקומות עבודה.

זוהי אינה הפעם הראשונה שראש הממשלה נקנס. באפריל שנה שעברה הוא קיבל קנס יחד ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג'ונסון ואשתו קארי לאחר שנפגשו יחד לחגוג את יום ההולדת של ג'ונסון במעונו ברחוב דאונינג 10. מסיבה זו הפרה את הגבלות הקורונה שהוטלו באותם ימים על תושבי המדינה.

"התעלמות מהכללים"

סונאק ספג ביקורות מכמה מחברי מפלגות, "הראה את אותה התעלמות מהכללים כמו בוריס ג'ונסון" - כך טענו במפלגה הליברלית דמוקרטית. הם התייחסו לעובדה שהוא ראש הממשלה המכהן השני אי פעם שקיבל קנס מהמשטרה. "נראה שראש הממשלה מתרגל יותר מדי לטוס במטוסים פרטיים שהוא שכח לחגור חגורת בטיחות במכונית", טענה סגנית אותה מפלגה. "העובדה שהוא עובר על חוק יסוד מביכה ולמען האמת מסוכנת", הוסיפה.

"רישי סונאק לא יודע איך לנהל את חגורת הבטיחות, כרטיס האשראי שלו, שירות הרכבת, הכלכלה, המדינה הזאת", אמרה דוברת מפלגת הלייבור. "סרטון הקמפיין של רישי סונאק האומלל התפוצץ לו בפנים והפך אותו לבדיחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully