וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: בוריס ג'ונסון שוב נתפש על חם במסיבה במהלך הסגר

עודכן לאחרונה: 25.5.2022 / 12:03

בתמונות חדשות נראה ראש הממשלה מרים כוסית לכבוד יועץ בכיר שלו במסיבה, ואף מוזג משקאות לנוכחים. המשטרה ידעה על האירוע אך החליטה לא לקנוס אותו

פרטים חדשים נחשפו אתמול (שלישי) לגבי מה שנראה כמו אירוע חברתי מלא אלכוהול נוסף בתוך דאונינג 10 במהלך סגר הקורונה ב-2020. האירוע נחקר על ידי המשטרה אך נסגר.

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון מואשם שוב כי שיקר לאחר שנחשפו תמונות שלו מרים כוסית לכבוד יועץ בכיר במסיבה בדאונינג 10 במהלך הסגר. המשטרה קנסה אנשי צוות שהשתתפו באירוע ב-13 בנובמבר 2020, אך לא את ג'ונסון עצמו.

על פי גרדיאן, המשטרה קיבלה פרטים לגבי האירוע והשתתפותו של ג'ונסון אבל החליטה לא לקנוס אותו. על פי מקורות, ג'ונסון יזם את האירוע לכבוד לי קיין, מנהל התקשורת שלו, ואף מזג את המשקאות.

החשיפה החדשה מגיעה בזמן שדאונינג 10 נמצאת במלחמת דיווחים לגבי פרסום דו"ח החקירה החדש של סו גריי לגבי הפרת החוקים בסגר, שצפוי למתוח ביקרת חריפה על ראש הממשלה ומזכיר הקבינט סיימון קייס.

בוריס ג'ונסון מתנצל על הפרה קודמת של סגר הקורונה

בווידאו: ג'ונסון מתנצל על השתתפותו במסיבה בזמן הסגר/צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי
שלט מחאה נגד ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בגין הפרת סגר הקורונה ב-2020. AP
שלט מחאה נגד ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בלונדון/AP

באפריל, ג'ונסון ושר האוצר רישאי סונאק נקנסו על ידי המשטרה בגין הפרת חוקי הסגר ברחוב דאונינג 10 ביוני 2020. ג'ונסון, אשתו וסונאק נקנסו ב-65 דולר על כך שנכחו במסיבת יום הולדת של ראש הממשלה בדאונינג 10. כתוצאה מכך, ג'ונסון הוא כעת ראש הממשלה הבריטי הראשון שנקנס כי הפר את החוק.

השלושה התנצלו, אך ג'ונסון וסונאק דחו את הקריאות להתפטרותם. ג'ונסון אמר כי הוא חש כעת "תחושת גדולה יותר של מחויבות לנהל את סדרי העדיפויות של הציבור הבריטי". סונאק אמר כי הוא "מתמקד בשירות של העם הבריטי".

ג'ונסון נכח במסיבת הפתעה לכבוד יום הולדתו במעונו ביוני 2020, בעת שנאסר על התקהלויות במקומות סגורים. בנוסף לכך, ראש הממשלה השתתף במסיבת שתייה בחצר המעון בעת הסגר, אף שטען כי חשב שמדובר בפגישת עבודה.

ראש הממשלה התנצל לאחרונה בפני המלכה אליזבת לאחר שנודע שעובדים בלשכה קיימו מסיבות ברחוב דאונינג, ערב לפני הלוויית בעלה הנסיך פיליפ באפריל 2021, כשנאסר על התקהלויות במקומות סגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully