וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חייבים להיות שמחים": קמפיין הצנזורה באינטרנט החדש של סין

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 14:58

רשויות הסייבר הסיניות הכריזו על הקמפיין כדי להבטיח שאין "תחושות שליליות" שנגרמות בשל "שמועות כוזבות" על מגפת קורונה במהלך פסטיבל השנה החדשה. המינהל הלאומי לסייבר אמר כי ייערכו חקירות ויוטלו עונשים על "שמועות מקוונות שקשורות למגפה"

בווידאו: סין פתחה את גבולותיה לעולם/רויטרס

רשויות הסייבר הסיניות הכריזו על קמפיין צנזורה של האינטרנט כדי להבטיח שאין "תחושות שליליות" שנגרמות בשל שמועות על מגפת קורונה, במהלך פסטיבל השנה החדשה. ההודעה באה בזמן שחברת הבריאות איירפיניטי העריכה כי יותר מ-600 אלף אנשים מתו ככל הנראה מאז שהוסרו מגבלות הקורונה בסין בדצמבר - פי עשרה יותר מהנתונים הממשלתיים.

תוכנית "שיפור האינטרנט בפסטיבל האביב", שתימשך חודש, תציב כמטרה את אלה שמפיצים "שמועות" לגבי התפשטות הקורונה ומצב החולים. המינהל הלאומי לסייבר אמר כי ייערכו חקירות ויוטלו עונשים על "שמועות מקוונות שקשורות למגפה" ו"פברוק חוויות של חולים", כמו גם ייצור או הפצה של טיפולים שקריים בווירוס. התוכנית "תמנוע את הטעיית הציבור ואת הפאניקה החברתית", נאמר.

הרשתות החברתיות מוצפות בסיפורים אישיים של אנשים שנדבקו בקורונה, קשיים למצוא תרופות או טיפול ואובדן של קרובי משפחה מבוגרים.

סין פתחה גבולות לאחר שלוש שנים של קורונה. רויטרס
סין פתחה את גבולותיה לאחר שלוש שנים/רויטרס
סין פתחה גבולות לאחר שלוש שנים של קורונה. רויטרס
עומס בבתי החולים/רויטרס
התפרצות הקורונה בשנגחאי, סין. 5 בינואר 2023. רויטרס
בתי החולים קורסים/רויטרס
בסין שורפים גופות של מתי קורונה ברחובות. טוויטר, צילום מסך
שורפים גופות ברחובות בסין/צילום מסך, טוויטר

בשבת, גורמי בריאות בסין עדכנו את מניין ההרוגים מקורונה ל-60 אלף. הנתון כלל רק את האנשים שמתו בבתי חולים. קודם לכן, הממשלה דיווחה על 5,000 מתים בלבד מקורונה מאז תחילת המגפה, ובהם כמה עשרות בודדות מאז דצמבר. לעומת זאת, ערים ברחבי סין דיווחו על שיעור הדבקה של 90% בקרב התושבים.

גורמי בריאות בסין טוענים כי השיא בגל הנוכחי כבר עבר, אך הזהירו מפני גל חדש במהלך חופשת ראש השנה שבה מיליוני סינים יוצאים לדרכים כדי להתאחד עם משפחותיהם. היום (חמישי) חברת הניטור העצמאית איירפיניטי הודיעה כי לפי מודלים חדשים, ההערכות של מספר המתים מקורונה עלו, וכי הנתון המעודכן הוא 608 אלף, לעומת נתון קודם של 437 אלף. "שיעור המתים צפוי לזנק ל-36 אלף ביום ב-26 בינואר במהלך פסטיבל השנה החדשה. זאת לעומת נתון קודם של 25 אלף ביום".

הרגולטורים בסין מתקשים לשלוט בפוסטים ברשתות החברתיות, ומטרת התוכנית החדשה היא להשתיק את ההתנגדות, ולהבטיח שהאווירה המקוונת משקפת את רעיונות המפלגה הקומוניסטית. משתמש טוויטר אחד צייץ כי "אחרי כל זה, הם יגידו שאנחנו חייבים להיות שמחים, זה לא תקין פוליטית לא לשמוח". משתמש אחר כתב "נראה כי הדרך הטובה ביותר לפתור בעיות היא 'לסתום את הפה'. אי אפשר לומר דבר מלבד תשבוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully