וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות ויתרה על ערעור על שחרור המטפלת המתעללת שהוסגרה מגאורגיה

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 7:50

אירינה שקירוב, שהוסגרה לפני שבועיים לישראל, שוחררה למעצר בית בתנאים מגבילים. פרקליטה של המטפלת כפר באפשרות ששקירוב תימלט שוב מהארץ, ואמר שמרשתו משוחררת בפיקוח אלקטרוני. "עם שחרורה ממעצר יחל המאבק להוכחת חפותה של מרשתנו", אמר עורך הדין

תיעוד מ-2018 של התעללות בפעוטות בגן הילדים בטירת הכרמל של הגננת אירינה שקירוב, שהוסגרה לארץ מאוזבקיסטאן/מערכת וואלה!

המטפלת אירינה שקירוב שהוסגרה לפני כשבועיים וחצי מגאורגיה שוחררה אמש (רביעי) למעצר בית ובתנאים מגבילים אחרים כפי בבית המשפט המחוזי בחיפה הורה אתמול השופט ניצן סילמן. לבקשת פרקליטות מחוז חיפה, ששקלה לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון, עיכב השופט את ביצוע השחרור. הפרקליטות הודיעה בתחילה כי אכן הוחלט לערער, אך כעבור שעה קלה חלה עוד תפנית בסאגת התנהלות התיק הזה, והתברר כי הפרקליטות הודיעה לבית המשפט שלא תערער.

בשעת ערב מאוחרת שוחררה שקירוב מכלא נווה תרצה שבו הוחזקה למעצר בית בבית חברתה, באחד מפרברי חיפה. זה עבורה לילה ראשון שלא מאחורי סורג ובריח מאז חודש מאי אשתקד, אז נעצרה לבקשת ישראל בגאורגיה, כשהייתה במעבר בין טיסות בינלאומיות בשדה התעופה של הבירה טיבליסי, לשם הגיעה מארץ מולדתה קזחסטאן בדרך ליעד אחר באירופה.

אירינה שקירובה, גננת שנחשדה בהתעללות בילדים ונמלטה לאוזבקיסטן. מתוך רשתות חברתיות, צילום מסך
עשרה חודשים במדינה זרה. אירינה שקירוב/צילום מסך, מתוך רשתות חברתיות

הפרקליטות ביקשה לעצור את שקירוב עד תום ההליכים. בבקשת המעצר נכתב כי החשש להתחמקות הנאשמת מהליכי המשפט הוא ממשי, בשים לב לעובדה כי היא עזבה את הארץ באוגוסט לקראת סיום חקירתה, סירבה לחזור, והוחזרה רק לאחר מעצר והליך הסגרה ממושך. הורי הילדים הביעו אכזבה מהחלטת השחרור, והם חוששים שהיא תימלט שוב.

סנגורה, עורך הדין קובי מרגולוב, מסר לוואלה: "מרשתנו משוחררת בפיקוח אלקטרוני וערבויות בסך מאות אלפי שקלים של מספר ערבים, לאחר ששהתה קרוב לעשרה חודשים במדינה זרה, בניתוק מוחלט ממשפחתה. עם שחרורה ממעצר, יחל המאבק להוכחת חפותה של מרשתנו".

בראשית החודש הגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד הגננת בגין התעללות בקטינים ותקיפה בנסיבות מחמירות. זאת בתקופה שבה ניהלה גן ילדים פרטי בשם "האנייה הקטנה" בטירת כרמל, שהיה בבעלותה. בגן טופלו 22 פעוטות בגילאים שנה וחצי עד שלוש במהלך שנת הלימודים 2017-2018.

עוד בוואלה!

המטפלת החשודה בהתעללות שישראל נלחמה 4 שנים להסגירה שוחררה ממעצר

לכתבה המלאה
תיעוד מגן הילדים בטירת הכרמל, בו עבדה הגננת אירינה שקירובה, שהואשמה בהתעללות בילדים ונמלטה לאוזבקיסטן. ללא, אתר רשמי
קשרה את ידיהם של פעוטות והרביצה להם בעוד הם בוכים. תיעוד מגן הילדים/אתר רשמי, ללא

על פי כתב האישום, בהזדמנויות רבות התעללה הנאשמת בפעוטות שעליהם הייתה אחראית. מכתב האישום עולה שהיא נהגה להאכיל את הילדים באגרסיביות, חרף התנגדותם, ולא חדלה גם כשבכו וגם אם הקיאו. בכתב האישום מתואר כיצד דחפה את ראשם אל תוך הצלחת, תוך שהיא לופתת את עורפם בכוח. הנאשמת נהגה לקשור את ידיהם של פעוטות, להרביץ להם בעוד הם בוכים, ובאחד המקרים כיסתה את ראשו של פעוט בשמיכה כיון שסירב לישון, ובהמשך גם תקפה אותו פיזית. הפרקליטות טוענת שהיא נהגה לקלל את הילדים ברוסית, ולאיים שתכה אותם בחגורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully