וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה נאבקה 4 שנים להסגיר מטפלת שחשודה בהתעללות - והיא תשוחרר אחרי שבועיים

עודכן לאחרונה: 12.1.2023 / 17:23

אחרי פתיחת החקירה ב-2018, עזבה אירינה שקירוב לאוזבקיסטן. רק כשנחתה לאחרונה בגאורגיה היא נעצרה, והוסגרה לישראל. השופט צפוי להחליט לשחרר, לצד בקשה לעיכוב יציאה מהארץ, אך ההורים והפרקליטות עדיין חוששים שהיא תימלט. "היא צריכה להישאר במעצר"

תיעוד מ-2018 של התעללות בפעוטות בגן הילדים בטירת הכרמל של הגננת אירינה שקירוב, שהוסגרה לארץ מאוזבקיסטאן/מערכת וואלה!

בית המשפט המחוזי בחיפה מתכוון לשחרר את המטפלת אירינה שקירוב, שרק לפני שבועיים הוסגרה לישראל במאמצים כבירים של המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, לאחר ארבע שנים שבהן הייתה דרושה לחקירה בישראל. זאת, בחשד להתעללות בפעוטות בגן ילדים אותו ניהלה בטירת כרמל. בכך, ייעתר השופט ניצן סילמן לטיעוניו של עורך הדין קובי מרגולוב ממשרד כץ מרגולוב הראל, המייצג אותה. היא תשהה במעצר בית אצל חברתה ותתבקש להפקיד 5,000 שקלים כדי להבטיח את התייצבותה לדיונים.

זאת, על אפם וחמתם של ההורים, המיוצגים על ידי עורך הדין רועי קרן והפרקליטות עצמה. "אנחנו חוששים מהימלטות", אמרה התובעת הלא זועבי. "אנחנו חוששים שהיא שוב תחזור על מעשיה והיא צריכה להישאר במעצר".

אולם, השופט סילמן הזכיר כי ההימלטות כלל אינה מופיעה בין האישומים המיוחסים למטפלת שעזבה את הארץ, ובמקביל רמז שהוא עתיד לבקש ממפקחיה ערבויות כספיות גבוהות של מאה אלף שקלים. כמו כן, יבקש עיכוב יציאה מהארץ נגד המטפלת והמפקחים עליה. סילמן ממתין לשבוע הבא, עד אז תשוב מחו"ל אחת המפקחות ויושלמו סידורים טכניים בדירת החברה שהתנדבה לארח אותה ולפקח עליה.

אירינה שקירוב. יואב איתיאל, מערכת וואלה
"חוששים שהיא תימלט שוב". שקירוב/מערכת וואלה, יואב איתיאל

שקירוב, אזרחית ישראל בת 37, נותרה חופשייה על אף שחקירת הפרשייה החלה בשנת 2018. המשטרה לא ביקשה צו עיכוב יציאה מהארץ והיא ברחה לאוזבקיסטן - לה אין הסכם הסגרה עם ישראל. אלא שלאחר ארבע שנים, בחודש מאי אשתקד, בעת שנחתה בשדה התעופה טיבליסי לביקור בגאורגיה - כיבדה המדינה את בקשת האינטרפול מישראל וחתמה על צו ההסגרה. לפני שבועיים היא הושבה לישראל והועברה לתחנת טירת כרמל, שהשלימה בהליך בזק של יומיים את החקירה בת חמש השנים.

"אחרי שהתחמקה ועינתה את ההורים בעינוי דין 4 שנים וחצי, יש כאן חובה מצד הפרקליטות ובית המשפט לחתור להליך משפט מהיר ולשחרר את ההורים לנפשם, ולא לנהל דיונים על ההקלות שלה, עם אזיק או לא ובאילו ערבויות", מסרה אלונה דניאל ממטה המאבק למען הילדים. "די, נמאס לנו לשמוע על זכויות והקלות לנאשמות. אם כל כך מעניין אותה לסיים את התיק שלה, היא יכלה להישאר בארץ והכול כבר היה מאחוריה, אך האישה הזו ארבע שנים התחמקה והמשיכה בחייה".

עורך הדין רועי קרן המייצג את ההורים: "הורי הילדים לא יסכימו לשחרורה של אירנה ואם היא תשוחרר נדרוש מהפרקליטות לערער לבית המשפט העליון. מקומה בבית האסורים ולא ניתן לה הזדמנות להתחמק מהליכי משפט לאחר שחיכינו שנים עד שהוסגרה ארצה על מנת לתת את הדין על מעשיה הנפשעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully