וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע פרסום הסרטון של אברה מנגיסטו: במערכת הביטחון מעריכים שסינוואר סובל ממאניה דיפרסיה

עודכן לאחרונה: 18.1.2023 / 22:30

בעקבות העיתוי המפתיע של פרסום התיעוד של השבוי, ולאור קבלת ההחלטות הלא צפויה של מנהיג חמאס ברצועה, גורמים במערכת הביטחון טענו כי הוא לוקה בהפרעה דו-קוטבית. כעת, בפיקוד הדרום נערכים לניסיונות חטיפת חייל והתנעה מחדש של המו"מ לחילופי שבויים

בווידאו: סינוואר קורא לצאת עם נשק או עם גרזנים לבצע פיגועים בישראל/צילום: רשתות ערביות

ברקע פרסום הסרטון של אברה מנגיסטו על ידי חמאס, בכירים במערכת הביטחון טענו היום (רביעי) כי מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, סובל ממאניה דיפרסיה, הפרעה דו-קוטבית, שבאה לידי ביטוי בשינויים קיצוניים במצב הרוח ללא קשר לסביבה ולמציאות. החלטת חמאס להפיץ את התיעוד הגיעה בהפתעה, מאחר וארגון הטרור אינו נוהג לתת מידע בנושאי השבויים והנעדרים ללא אף מחווה ישראלית או שחרור אסירים פלסטינים מבתי כלא בישראל.

דוגמא שיכולה להסביר את הטענה לפיה סינוואר סובל ממאניה דיפרסיה היא אופן קבלת ההחלטות שלו, שאינו צפוי ולא ברור, כמו למשל שיגור הרקטות לעבר ירושלים במבצע "שומר החומות". לפי גורמים ביטחוניים, ככל הנראה היו חילוקי דעות בחמאס בכל הנוגע לירי המטח והמשמעות של כניסה לעימות מול ישראל - אך לבסוף סינוואר בחר לאשר את השיגורים.

כעת, בפיקוד הדרום נערכים לאפשרות שבחמאס ינסו לנצל הזדמנות מבצעית לאורך גבול רצועת עזה, כדי לחטוף חייל לצרכי מיקוח. זאת, בעקבות ניסיונות הארגון להתניע תהליך משא ומתן, שכללו את פרסום הסרטון של מנגיסטו - יותר משמונה שנים מאז חצה את הגבול לרצועה ונעלמו עקבותיו.

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, במהלך מסע"ת בעזה, 28 באוגוסט 2017. AP
הלחץ על סינוואר מתוך בתי הכלא בישראל גדל משמעותית בשנה האחרונה/AP

על פי אותם גורמים במערכת הביטחון, הלחץ על סינוואר מתוך בתי הכלא בישראל גדל משמעותית בשנה האחרונה, בעקבות הקיפאון במשא ומתן עם חמאס. כמו כן, סוגיית האסירים רגישה ביותר ועומדת בראש סדר העדיפויות של החברה הפלסטינית. לפיכך, הם מעריכים שמנהיג ארגון הטרור יחפש כל דרך, על מנת להחזיר את ממשלת ישראל לדון בנושא.

"ניתן לקשר את פרסום הסרטון של אברה לפרסומים המניפולטיביים והשקריים בשנים האחרונות על התפתחויות בנושא המשא ומתן", אמר גורם בכיר. "הם הצביעו על מצוקה של חמאס, ובעיקר ניסיון להראות לאסירים הבכירים בבתי הכלא בישראל, חבריו הקרובים של סינוואר, שהוא מתאמץ ולא שוכח כשבפועל לא באמת חלה התקדמות".

במקביל לכך, נפגש השבוע שר הביטחון יואב גלנט באקראיות עם אביו של הדר גולדין, שגופתו נשבתה בידי חמאס במבצע "צוק איתן". השר התחייב בפני האב שנושא השבויים חשוב לו מאוד ובכוונתו להיפגש עם המשפחות לאחר שילמד את הנושא. הממשלה החדשה שהושבעה בחודש שעבר טרם תיקפה את מדיניות העיסוק בשבויים ונעדרים ישראלים, ולפי הערכה בקרב בכירים במערכת הביטחון, הקווים שהוכתבו בעבר, לפיהם לא משחררים אסירים ביטחוניים כבדים עם דם על הידיים, יאומצו גם הפעם ללא שינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully