וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס פרסם סרטון ראשון של אברה מנגיסטו מהשבי: "עד מתי אני אהיה פה?"

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 18:28

ביום חילופי הרמטכ"לים, ארגון הטרור פרסם תיעוד של אדם שהוצג כאברה מנגיסטו, שנעדר מאז 2014. מדובר בתיעוד הראשון של הנעדר שמתפרסם זה 8 שנים. בפתח הסרטון נכתב: "הלוי צריך להכין עצמו לשאת בנטל הכישלון הזה והשלכותיו". אחיו של אברה: "לא מעכל, לא בטוח שזה הוא"

בווידאו: חמאס מפרסם סרטון של מנגיסטו לכאורה/לפי חוק 27א לזכויות יוצרים

חמאס פרסם היום (שני) תיעוד ראשון של אברה מנגיסטו מהשבי לכאורה, יותר משמונה שנים מאז חצה את הגבול לרצועת עזה ונעלמו עקבותיו. בסרטון נראה אדם שהוצג כמנגיסטו לובש חולצה כחולה וראשו מגולח. בעברית קלוקלת הוא נשמע אומר "אני האסיר אברה מנגיסטו, עד מתי אני נמצא פה, בשבי אני וחבריי, אחרי השנים הארוכות מכאיבה, איפה המדינה ועם ישראל מגורלנו".

אחיו של אברה, יאלו מנגיסטו, התרגש נוכח פרסום התיעוד אך הטיל מעט ספק במהימנותו. "הוא מאוד מזכיר את אחי, הלב אומר שזה הוא אבל הראש לא מעכל ועדיין לא בטוחים", אמר. "אנחנו מאוד רוצים להאמין שזה הוא. הוא ממש מזכיר אותו. האחים שלי צופים בסרטון עוד ועוד כדי להבין. אמא עוד לא ראתה את הסרטון. יכול להיות שהוא השתנה. ברגע שהם שלחו את הסרטון נבהלתי והתרגשתי. מקווה שהוא יחזור חי ובריא".

התיעוד התפרסם ביום חילופי הרמטכ"לים של צה"ל. בפתח הסרטון כתב ארגון הטרור: "גדודי אל-קסאם מדגישים את כישלונו של הרמטכ"ל היוצא "כוכבי" וממסדו, ואת השקר שלו לעמו ולממשלתו בהישגים דמיוניים והזויים. הרמטכ"ל הנכנס הלוי צריך להכין עצמו לשאת בנטל של הכישלון הזה והשלכותיו. קודמך השאיר לך הרבה צער ושקרים".

אברה מנגיסטו. באדיבות המשפחה
יותר מ-8 שנים מאז עבר את הגבול לעזה. אברה מנגיסטו/באדיבות המשפחה
בווידאו: משפחת מנגיסטו/צילום: אבי רוקח, עיריית אשקלון

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי חמאס עסוק בסרטונים במקום לטפל באזרחי הרצועה. "מדינת ישראל משקיעה את כל משאביה ומאמציה להשיב את בניה השבויים והנעדרים הביתה, למדינת ישראל", אמרו. גורם ביטחוני הוסיף ואמר כי הסרטון הועבר לגורמים רלוונטיים על מנתת לבדוק את האותנטיות שלו. "זה פרסום מרושע ונבזי ומצביע על מצוקה פנימית - לחץ שמופעל על הנהגת חמאס מתוך בתי הכלא", טען.

בספטמבר 2014 חצה מנגיסטו את הגדר לתוך רצועת עזה, ומאז ועד היום הוא מוחזק בשבי חמאס. חמאס, ששולט בעזה מאז 2007 מחזיק באזרח ישראלי נוסף, הישאם אל-סייד, מאז אפריל 2015, לאחר שהסתנן לשטח הרצועה.

ביוני האחרון הזרוע הצבאית של חמאס בעזה פרסמה הודעה חריגה לפיה "חלה הידרדרות רפואית במצבו של אחד השבויים הישראליים" שנמצאים בידיה. מאוחר יותר עדכנה כי מדובר בהישאם א-סייד. בסרטון נראה א-סייד כשעליו מסכת חמצן והוא בהכרה. כמו כן, בצילום ניתן לראות מסך טלוויזיה, ובה שידור מהפורום הכלכלי בקטאר שהתקיים שבוע לפני כן, מה שמעיד על עדכנותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully