וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס על פסילת דרעי: "העליון השליך לפח את קולם של 400 אלף מצביעים"

עודכן לאחרונה: 18.1.2023 / 20:13

במפלגה תקפו את החלטת שופטי בג"ץ לא לאפשר ליושב ראש דרעי לכהן כשר. "ביהמ"ש קבע כי הבחירות חסרות משמעות. החלטה פוליטית ונגועה באי-סבירות". המפלגה הודיעה כי תחליט על צעדיה בהתאם להנחיית מועצת חכמי התורה, שתתכנס הערב בביתו של דרעי. גם נתניהו הגיע להתייעצות

ראש הממשלה, מועצת חכמי התורה וחברי הקואליציה מגיעים לביתו של אריה דרעי לאחר פרסום הכרעת הדין/רוני כנפו

בש"ס תקפו היום (רביעי) את פסילתו של יושב ראש המפלגה אריה דרעי מלכהן כשר על ידי שופטי בג"ץ. "בית המשפט העליון המתיימר לדאוג למיעוטים, השליך היום לפח את קולם והצבעתם של 400 אלף מצביעי תנועת ש"ס, שהלכו רק לפני חודשיים לקלפיות", נכתב בהודעת המפלגה.

"היום קבע בית המשפט למעשה כי הבחירות חסרות משמעות", נכתב בהודעה, יחד עם עקיצה לנימוקי השופטים לגבי מידת הסבירות במינויו של דרעי. "החלטת בית המשפט פוליטית ונגועה באי סבירות קיצונית".

במפלגה הודיעו כי יחליטו על צעדיהם הבאים בהתאם להנחיית מועצת חכמי התורה, שמתכנסת הערב בביתו של דרעי, כשגם ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לביתו "ללא הודעה או תיאום מראש". בסיום הפגישה, הוציאה לשכתו של נתניהו הודעה לפיה ראש הממשלה אמר לדרעי: "כשאח שלי במצוקה - אני בא אליו". הרב שלמה מחפוד, המזוהה עם ש"ס, נראה בתיעוד מתוך הפגישה אומר: "אנחנו איתך רבי אריה, אל תיפול ברוחך. אחריך ציבור שלם, כל עם ישראל. אתה תנהיג אותנו לעולם ועד".

בנו של דרעי, ינקי, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי על כיסאו של אביו "לא יישב זר". השר יעקב מרגי אמר בכניסה לביתו של דרעי: "נעשה הכל כולל הכל כדי למנות בחזרה את דרעי לשר בממשלה ולממש את רצון העם". בינתיים, בש"ס פתחו בקמפיין, ופעילים ותומכים של המפלגה מפרסמים ברשתות החברתיות כרזה עליה כתוב "גם לי בג"ץ פסל את הקול".

לקריאת פסק הדין המלא

אריה דרעי, שר הבריאות בהגשת המלצות הוועדה הציבורית להרחבת סל שרותי הבריאות לשנת 2023, בית שרמן מתחם בי"ח תל השומר, 18 בינואר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
"פגיעה קשה בכל תומכי ש"ס". דרעי/פלאש 90, תומר נויברג

"הפסילה השערורייתית של יו"ר ש"ס מכהונת שר, איננה רק פגיעה אישית בדרעי אלא פגיעה קשה וצורבת בכל מצביעי ש"ס ותומכיה. חלקים רחבים בחברה הישראלית מרגישים היום מודרים על ידי בית המשפט", הוסיפו במפלגה. "תנועת ש"ס כולה מזועזעת מההחלטה השרירותית וחסרת התקדים של בג"צ, בניגוד לחוק והצדק, ורואה בה פגיעה קשה בזכות לבחור ולהיבחר שהיא נשמת אפה של הדמוקרטיה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו,  הגיע להתייעצות עם יו"ר ש"ס בביתו. ללא, פלאש 90
נתניהו הגיע להתייעצות בביתו של דרעי/פלאש 90, ללא
ש״ס מפיצה את הקמפיין ״גם לי בג״ץ פסל את הקול״ ופעיליה ותומכיה מפרסמים את הכרזה ברשתות החברתיות. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
הכרזה שהפיצו תומכי ש"ס/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בג"ץ פסל היום את מינויו לשר של דרעי, כש-10 מתוך 11 שופטי העליון שדנו בעתירה קבעו כי המינוי של דרעי אינו חוקי, למרות תיקון חוק היסוד, לפיו אין קלון בעבירות שביצע.

מרבית שופטי ההרכב קבעו כי המינוי לוקה בחוסר סבירות קיצוני, ולכן על ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר את דרעי מתפקידו. השופטים נימקו כי את הפסילה בכך שצבר הרשעות פליליות, וכן המצג שהציג דרעי בפני בית משפט השלום שגזר את דינו בעבירות אלה, לפיו הוא פורש מהחיים הפוליטיים.

השופט יוסף אלרון, בדעת יחיד, סבר כי יש להותיר את מינויו של השר דרעי על כנו, אך כי על ראש הממשלה לפנות ליו"ר ועדת הבחירות, כדי שיקבע אם יש קלון בעבירות המס שבהן הורשע דרעי, לפי חוק היסוד לפני תיקונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully