וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס מאיימת: אם בג"ץ יפסול את מינוי דרעי - לא תהיה ממשלה

עודכן לאחרונה: 18.1.2023 / 9:49

שר הרווחה יעקב מרגי אמר כי ימליץ למועצת חכמי התורה של ש"ס לפרק את הממשלה. סגנו של דרעי, משה ארבל: "אם המינוי ייפסל - יהיה זעזוע בקואליציה". עוד טען כי ישנן "אינדיקציות ברורות" לכך שיש "פסק דין כתוב". ההתבטאויות - בעקבות הנחיה ישירה של דרעי לחברי מפלגתו

בווידאו: ח״כ אברהם בצלאל מש״ס בראיון לקראת ההכרעה של בג״ץ סביב המינוי של יו״ר המפלגה אריה דרעי לתפקיד שר/ערוץ כנסת

חברי הכנסת מש"ס איימו הבוקר (רביעי) כי אם בג"ץ יחליט לפסול את יו"ר מפלגתם אריה דרעי לתפקיד שר, הדבר עלול לפרק את הקואליציה. שר הרווחה יעקב מרגי טען כי אם הפסילה תיושם "לא תהיה ממשלה", וסגן שר הפנים והבריאות, משה ארבל, אמר כי "זה יהיה זעזוע קואליציוני". ההתבטאויות מגיעות בעקבות הנחיה ישירה של דרעי לחברי מפלגתו.

עם זאת, ההערכה בקואליציה כי המסרים שיוצאים מש"ס בימים האחרונים הם בגדר איומים שלא ימומשו לבסוף, והן נועדו להשפיע על החלטת בג"ץ הצפויה סביב המינוי של דרעי לשר.

לאחר אמירתו בריאיון לכאן רשת ב, ניסה השר מרגי לרכך אותה ואמר כי ימליץ למועצת חכמי התורה של ש"ס לפרק את הממשלה - כלומר שזאת לא החלטה שלו. לעומתו, כשהתייחס משה ארבל לשאלה האם הפסילה של דרעי עלולה לפרק את הקואליציה ולהוביל לבחירות, ענה כי הוא "מקווה שלא", אך חושש לזעזוע.

אריה דרעי שר הפנים הנכנס בטקס החילופים, 1 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"יהיה זעזוע קואליציוני". דרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

בריאיון לענת דוידוב וגדעון אוקו ב-FM103, אמר ארבל בנוסף כי "השלב הראשון עם פסילתו של דרעי הוא חזרתי להיות חבר כנסת. הסיפור פה הוא לא דרעי, אלא מה המשמעות של 400 אלף אזרחים שיצאו מהבית ביום הבחירות. אף אחד כאן לא מעל החוק, גם ראש הממשלה. אף אחד לא מצפה שתהיה כאן אנרכיה". הוא הוסיף כי מיד לאחר פסילתו של דרעי, "יצטרך ראש הממשלה להבין מה תהיה המשמעות של הדבר הזה".

"בהרכב של 11 שופטים, אין סודות בחדר", טען. "קיבלנו אינדיקציות ברורות מתוך בית המשפט, פסק הדין כתוב. השמועות מדברות על סוף השבוע. אין לי ארץ אחרת, אין לי מערכת משפט אחרת, חשובה לי מערכת משפט חזקה, ולצד כל אלה אין בית ספר למשפטים שמלמד סבירות מהי".

בסיום דבריו, הבהיר סגן השר כי "יש כאן איום אמיתי על הדמוקרטיה, ומהלך שהוא הכי קרוב ל־ D9 בכנסת. לא נאפשר למחיקת קולם של 400 אלף מצביעים עילת הסבירות היא שאלה משפטית אמיתית שצריך לתת עליה את הדעת. הציבור שלח אותנו למשימה, כשמוחקים את הסיפור של המצביעים, אי אפשר להעביר את זה מסדר היום".

עוד בוואלה!

ח"כ מש"ס: "אם בג"ץ יפסול את דרעי - הם יורים לעצמם בראש"

לכתבה המלאה
ח"כ יעקב מרגי. דוברות הכנסת, דני שם טוב,
אם המינוי של דרעי ייפסל - לא תהיה ממשלה. מרגי/דוברות הכנסת, דני שם טוב

ח"כ אברהם בצלאל מש"ס אמר אתמול כי "אם בג"ץ יפסקו ויפסלו את אריה דרעי הם יורים לעצמם בראש - ברמה הזאת". הוא הוסיף: "אני לא חושב שזה מאיים בכלל, אין לי ספק שזה נמצא גם על השולחן". מאוחר יותר הבהיר את דבריו ואמר כי הם הוצאו מהקשרם.

ההתבטאויות הו בעקבות הנחיה ישירה של דרעי לשרים ולחברי-הכנסת במפלגתו להגביר את ההתבטאויות נגד אפשרות של פסילתו. הוא הסביר השבוע בישיבת הסיעה בכנסת כי על הציבור להבין "שהם פוגעים במצביעים, ולא בי". הוא גם אמר: "הציבור בחר בי ולא שופטי העליון".

לפי גורמים בקואליציה, דרעי הבין כי ישנה אפשרות שהוא לא יכהן כשר למשך תקופה מסוימת במידה ובג"ץ יפסול את המינוי שלו לתפקיד שר. במקרה כזה, דרעי ידרוש לקדם בהליך חקיקה מהיר את ביטול עילת הסבירות אך ההערכה היא כי הליך כזה יימשך לפחות מספר שבועות והאיום על פירוק הממשלה נועד ללחוץ על נתניהו לקדם את החקיקה במהירות. בש"ס העלו את האפשרות כי בינתיים סגנו של דרעי בתיקי הבריאות והפנים - ח"כ משה ארבל יכהן בתפקיד השר במקומו של דרעי עד שיחזור לשולחן הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully