וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות אבל עולה: אחרי הביקורת - שכר הח"כים יעלה בכ-5%

עודכן לאחרונה: 17.1.2023 / 16:27

ועדת הכנסת אישרה את המלצת הוועדה הציבורית, לפיה יש להעלות את שכר הח"כים בשיעור של 5.1%, במקום 12.5%. יו"ר הוועדה אופיר כץ הסביר, "נבחרי הציבור חייבים להקשיב לרחשי הציבור". ח"כ אזולאי מש"ס טען כי "ראוי להעלות לנו את השכר" - ואף להשוות אותו לשכר השופטים

בווידאו: ח״כ אברהם בצלאל מש״ס בראיון לקראת ההכרעה של בג״ץ סביב המינוי של יו״ר המפלגה אריה דרעי לתפקיד שר/ערוץ כנסת

ועדת הכנסת בראשות ח"כ אופיר כץ אישרה היום (שלישי) את המלצת הוועדה הציבורית לקביעת השכר לחברי הכנסת, לפיה יש להעלות את שכר חברי הכנסת בשיעור של 5.1%, במקום העדכון האוטומטי של 12.5% בהתאם לעליית השכר הממוצע במשק.

בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ כץ, "אנחנו נבחרי הציבור חייבים להקשיב לרחשי הציבור. בתקופה של עליות מחירים, שהעגלה בסופר הפכה להיות יקרה, האינפלציה קפצה, ולאנשים קשה מאוד, אני חושב שאנחנו צריכים להתחשב ולהקשיב כל הזמן לקושי של הציבור ולמה שקורה בשטח ולכן אני ממליץ לחברי הוועדה להצביע בעד ההמלצה של הוועדה הציבורית".

מליאת הכנסת מתכנסת לדיון והצבעה על מינויו יו״ר כנסת חדש 13 בדצמבר 2022. ללא, ראובן קסטרו
השכר עולה. הכנסת/ראובן קסטרו, ללא

בנימוקי הוועדה הציבורית נכתב כי "על רקע המצב הכלכלי ובשל הדוגמה שצריכים חברי הכנסת לשמש לציבור בכלל ולעובדי הציבור בפרט, סבורה הוועדה הציבורית כי העלייה האמורה אינה הולמת, ואינה עולה בקנה אחד עם שינויי השכר הצפויים במגזר הציבורי, ויש בה כדי להרחיב את פערי השכר בין נושאי המשרה לבין יתר עובדי המגזר הציבורי".

בשל נסיבות אלה, המליצה הוועדה הציבורית כי "בעדכון שכר היסוד של חברי הכנסת בשנת 2023 תקוצץ מרבית העלייה האוטומטית בשיעור של 12.5% ועדכונו יעמוד על שיעורו בשנת 2022 בלבד כך שיעלה בשיעור של 5.1% בלבד".

אופיר כץ, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
"צריכים להתחשב". אופיר כץ/ראובן קסטרו
חבר הכנסת ינון אזולאי. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"כל מה שח"כ מקבל - בזכות ולא בחסד". ינון אזולאי/דוברות הכנסת, דני שם טוב

במקביל, ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני קיבלה החלטה דומה על שכרם של נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים, סגני שרים, נשיאת בית המשפט העליון, שופטים, יו"ר הכנסת ויו"ר האופוזיציה.

ח"כ ינון אזולאי מש"ס הביע את התנגדותו להמלצת הוועדה, ואף הציע להצמיד את שכר הח"כים לשכר השופטים. "מן הראוי שההמלצה הייתה להעלות לנו את השכר, אני עבד של הציבור ומקדיש לו את כל הזמן", הסביר. "גם כשאני לא בכנסת אני מסתובב בארץ ושומע את רחשי הציבור. מקבל פניות גם בארבע לפנות בוקר. נשיא בית המשפט העליון מקבל מעל 104 אלף שקלים, יותר מראש הממשלה ויו"ר הכנסת (...) כל מה שח"כ מקבל הוא מקבל בזכות ולא בחסד. אינני מקבל את המלצות הוועדה, אבל אני מקבל את בקשתך אדוני יו"ר הוועדה".

  • עוד באותו נושא:
  • שכר
  • הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully