וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעוט נכלא בכלוב של התוכי, סנגורה של האם טוען: "שתי דקות של חוסר שיקול דעת"

עודכן לאחרונה: 17.1.2023 / 11:51

האם, בת ה-35 מחיפה, נעצרה לאחר שבנה הפעוט בן השנה וחצי נמצא כלא בכלוב בדירתה, כשבמקום נמצאו גם כמויות גדולות של הסם קריסטל מת'. דודותה ושכנותיה של האם טוענות כי היא אינה אשמה: "בעלה אלים כלפיה. הילדים רק שיחקו וננעלו בטעות". מעצרה הוארך בשלושה ימים

תינוק בן שנה אותר בתוך כלוב בדירה בחיפה/יואב איתיאל, דוברות עיריית חיפה

אישה בת 35 נעצרה אמש (שני), לאחר שתינוקה בן השנה וחצי נמצא כלוא בתוך כלוב בדירה בחיפה, כשבמקום גם סמים מסוג קריסטל מת' בכמות גדולה. כעת מוסרת האם כי היא מכחישה את החשדות המיוחסים לה. סנגורה של האם מסר כי מדובר ב"ניפוח בלתי רגיל של האירוע, מדובר בשתי דקות של חוסר שיקול דעת".

האם נעצרה אמש כשהיא חשודה בעבירות של כליאת שווא, התעללות והזנחה של חסר ישע. כמו כן, במקום נעצרו גם שני חשודים נוספים, בני 22 ו-27 בחשד של עבירות סמים, לאחר שכמות הסמים שנמצאה בדירה נקבעה כגדולה מדי לצריכה עצמית.

בדיון שנערך היום בבית המשפט, קבע השופט אחסאן חלבי כי יש להאריך את מעצרה של האם בשלושה ימים, עד יום רביעי. כמו כן, היום הועברו ששת ילדיה של האם לחזקת גורמי הרווחה. אביהם בן ה-33 של הילדים נעצר שלשום בחשד למעורבות עם שנים אחרים באירוע ירי בשבת האחרונה. אתמול בבית משפט השלום נצרת האריך השופט ראיד עומרי את מעצרו, עד יום חמישי.

תינוק נמצא בכלוב, חיפה, 16 בינואר 2023. דוברות משטרת ישראל
הכלוב בו ננעל הפעוט, בן השנה וחצי/דוברות משטרת ישראל

תחילה, טענו האם וסנגורה, עו"ד דניאל דרוביצקי, כי היא כלל לא הייתה בביתה במהלך המקרה. אולם מאוחר יותר במהלך החקירה, טענה האם כי אכן סגרה את הילד בכלוב, אך לטענתה היה זה רק לשתי דקות.

"מדובר בניפוח בלתי רגיל של אירוע נקודתי, של שתי דקות שאולי היה בהן חוסר שיקול דעת של אמא. סמוך ובטוח כי עם התקדמות החקירה יתברר כי אין כל גוון פלילי בתיק דנא אלא למירב שיקול דעת רגעי לקוי". אמר סנגורה של האם. עוד הוסיף הסנגור כי הרווחה קבעה כי הילד בין השנה וחצי ישלח למשפחתון.

דודתה של האם מסרה כי היא לא מאמינה לחשדות המשטרה, וכי לטענתה אחד הילדים סגר את עצמו בכלוב בטעות. "כל מה שאומרים עליה לא נכון. היא מוותרת על הרבה דברים רק בשביל הילדים שלה. המצב שלה קשה, בעלה אלים כלפיה והרווחה יודעת את זה, היא מספרת את זה במשך שנים והרווחה לא עושה כלום", סיפרה הדודה, "יש לה שישה ילדים, הגדול בין 9 והקטן בין חודשיים. החיים שלה זה להביא להם אוכל"

אחיה של האם החשודה מסר כי הוא והמשפחה יתנו לאם כל מה שתצטרך, אך הבהיר ואמר: "אנחנו לא קשורים לכל העניין הזה".

"מדובר באירוע קשה ומזעזע", אמר נציג המשטרה אדי קנטרוביץ, "היא מסרה גרסה שכבר הופרכה. בשלב זה, אנחנו מתכוונים לבדוק אם כליאת הילד הייתה עניין קבוע".

תינוק נמצא בכלוב, חיפה, 16 בינואר 2023. דוברות משטרת ישראל
"כלוב של תוכי שהילדים היו משחקים בו", הכלוב בו נמצא הילד/דוברות משטרת ישראל

"זה מקרה שעוד לא נתקלנו בו", הודה רב-פקד יוסי אטיאס קצין החקירות והמודיעין בתחנת חיפה, "גם בלשים מנוסים הופתעו מהסיטואציה והתקשו להכיל אותה. נכנסנו לבית מגורים שמשמש כמאורת סמים ובמהלך הפעילות השוטרים גילו באחד החדרים כלוב ברזל סגור ונעול שבתוכו ילד ללא השגחה וללא יכולת לצאת", תיאר. "הוא ישב על מספר כריות ועמו בקבוק לאוכל, ללא משחקים, בהחלט לא סיטואציה ראויה למחייה. בדירה היו עוד ילדים אך לא אף אדם בוגר. הטענות ששמענו תיבדקנה אבל אינן מתיישבות עם מה שמצאנו במקום".

"מדובר בכלוב ברזל שהילד לא יכול היה להיכנס או לצאת ממנו בכוחות עצמו", ציין. הוא אמר שבחקירתה טענה האם כי בהיעדר האבא ובהינתן שיש לה ילדים נוספים לא הייתה לה ברירה אלא לשים את הילד בכלוב הברזל. בתחנת חיפה של המשטרה סבורים כי האם מעורבת בעסקי סמים של המשפחה המורחבת, וככל הנראה בזמן הפשיטה עבדה במכירת סמים.

ניידות משטרה לקראת מחאת אוהדי בית"ר ירושלים מול ביתה של סיגלית סייג. שלומי גבאי
"אירוע קשה ומזעזע". המשטרה/שלומי גבאי

תושבי האזור ושכניה של האם בבנין יצאו גם הם להגנתה. "סתם עשו מזה סיפור, היא אמא נהדרת. הילדים היו משחקים בכלוב", סיפרה לוואלה אחת השכנות בבניין. שכנה אחרת סיפרה עליה: "היא בחורה טובה, נשואה לבעל לא טוב אבל היא לא משתמשת בסמים. הכלוב הוא בכלל של התוכי שכבר לא משתמשים בו. הילדים היו משחקים בו - אולי ילד סגר ילד".

שכונת הדר הכרמל שבחיפה, בה התגוררה האם עם ילדיה, ידועה כאזור שראה אירועים פליליים רבים, וכי רבים מתושביו, יהודים וערבים, הם קשיי יום. באזור לא פעם אחת נחשפו תחנות סמים. זאת על אף הכרזתה של ראשת העיר חיפה על מיגור הפשיעה "וייבוש הביצות" כהגדרתה.

ראש מנהל רווחה בעיריית חיפה, מאירה קיפרמן, התייחסה לאירוע ומסרה: "אתמול בשעות הלילה התקבלה פנייה ישירות מהמשטרה אל עובדת סוציאלית במנהל הרווחה. מיד עם קבלת הדיווח יצא צוות של שלוש עובדות סוציאליות בכירות לבית המשפחה כדי לבצע התערבות מהירה, כשהמיקוד הוא מתן הגנה וטיפול מיידי לפעוט עצמו ולאחיו, כדי שנראה שהם מקבלים את המעטפת הטיפולית המתאימה למצבם באותו הזמן. כמובן שבהמשך תיעשה הערכה רחבה יותר של המצב והמשפחה תקבל את כל הטיפול המגיע להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully