וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסטל אטבריאן הודיעה כי תקים מטה הסברה לרפורמה במשרד המשפטים

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 19:58

יממה לאחר הקמתו מחדש של משרד ההסברה, עם תקציב של כ-19 מיליון שקלים, השרה הנכנסת הודיעה על תוכנית הפעולה הראשונה שלה - הקמת מטה הסברה לרפורמה של שר המשפטים יריב לוין. לטענתה, נתניהו נתן לנושא "אור ירוק"

בווידאו: לוין מגיב לחיות/צילום: לע"מ

שרת ההסברה הנכנסת גלית דיסטל אטבריאן הודיעה היום (שני) כי היא מתכוונת להקים מטה הסברה לרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין.

דיסטל אטבריאן כתבה בטויטר: "‏פניתי לראש הממשלה בבקשה להקים מטה חירום להסברת רפורמת לווין. נוכח הבהלה הציבורית שנוצרה מהטעייה מכוונת מצד התקשורת ומפלגות השמאל - אני מתכוונת להנגיש לציבור את פרטי הרפורמה ולפרט את העבודות. נתניהו נתן לי אור ירוק. בקרוב ישראל תהפוך דמוקרטית יותר והציבור יזכה למידע עובדתי סדור".

גלית דיסטל אטבריאן. ראובן קסטרו
"הטעייה מכוונת מצד התקשורת ומפלגות השמאל", דיסטל אטבריאן/ראובן קסטרו

בעקבות הצהרתה של דיסטל אטבריאן, שלח לה היום עורך הדין בן מאיר מכתב התראה, בטענה כי הצהרתה אינה חוקית. "בהתאם להצהרה זו שלך, ולדברים דומים שאמרת היום בשידור בגלי צה"ל, בכוונתך להקים במשרד ההסברה, או תוך שימוש באמצעי המשרד, 'מטה להסברת הרפורמה'. מעשה זה שלך הוא עבירה ברורה על הוראות חוק הבחירות", מסר עו"ד מאיר במכתבו.

עו"ד מאיר הסביר כי החוק אוסר על תעמולת בחירות תוך שימוש במשרד ממשלתי או תקציב המשרד. לטענתו, הרפורמה במשרד המשפטים היא סוגיה פוליטית הנמצאת במחלוקת, ונתמכת על ידי הקואליציה, ועל כן, קידום והסברה של הרפורמה נחשב כתעמולה.

עוד בוואלה!

נתניהו: "לא נרתעים, הרפורמה המשפטית תצא לדרך"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה. 15 בינואר 2023. רוני כנפו
"נתן אור ירוק להקמת המטה", נתניהו/רוני כנפו

אתמול הקימה הממשלה מחדש את משרד ההסברה שהומצא מחדש לצורך סידורי העבודה של חברי הליכוד. דיסטל מונתה לשרת ההסברה והממשלה אישרה אתמול להקצות תקציב של כ-19 מיליון שקלים, אך ללא כל פירוט של ייעוד התקציב, או של סמכויות ותחומי האחריות של המשרד החדש.

לפני שבועיים בהשבעת הממשלה, מונתה דיסטל אטבריאן בכלל לשרה במשרד ראש הממשלה, אבל בשבוע שעבר החליט נתניהו לעשות שינוי והודיע כי היא תמונה לשרת ההסברה - כדי שיוכל למנות את מאי גולן לשרה במשרד רה"מ, כלומר שרה בלי תיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully